Proszę o instrukcje wymiany nagrzewnicy. Z góry dziękuję
Wersja do druku
Proszę o instrukcje wymiany nagrzewnicy. Z góry dziękuję
O losie Marcin powiem jedno dłubania masa zarezerwuj sobie sobotę i sześciopak.
1 czy wymieniasz kompletna nagrzewnice czy chcesz ja rozebrać i sam grzejnik wymienić ?
2 jak sie uda z czasem to w sobotę będę wyciągał nagrzewnice u siebie to jakby coś mogę coś podpowiedzieć
3 jeśli wiesz już jak musisz zacząć od zdjęcia deski rozdzielczej puzniej to już z górki
Wystarczyło poszukać - link był już kilka razy:
http://bmwe32.masscom.net/johan/cent...ts_v1.1-1.html
http://bmwe32.masscom.net/johan/cent...ts_v1.1-2.html
http://bmwe32.masscom.net/johan/cent...ts_v1.1-3.html
Witam mam pytanie bo ostatnio zauwazylem ze paruje mi przednia szyba tylko ze polowa strona kierowcy i czuc lekko jakby synem chlodniczym, czyli gdzies jest wyciek i tu moje pytanie czy da sie zobaczyc (obmacac) przewody dochodzace do nagrzewnicy nie demontujac konsoli srodkowej zeby pewnic sie czy to na zlaczu czy nagrzewnica przecieka. druga sprawa czy nagrzewnica ( a dokladniej chyba grzejnik) z intercarsu Helli bedzie pasowal ? niechce sie bawic w uzywki bo niewiadomo jaka kupie i ile pochodzi a roboty kupa noi moge miec taniej z rabatem 40%.
Z gory dzieki za pomoc.
zadnej deski nie sciagaj, tylko tunel srodkowy,schowek wraz ze stelazem i da rade.
zamienniki nie wiem czy pasują. po drugie z reguly oringi siadaja a nie nagrzewnica(chyba ze zamarzlo), mam taką z demontazu jesli bys potrzebowal(50) chyba cena dobra.
u siebie wymienialem same oringi to wystarczylo(rzadko ale pekaja te rurki plastykowe na szwie te ze zdjec,takie podwojne) tez chyba mam. ale mysl pozytywnie.
obmacac sie nie da ale mozesz zajrzec do splywow od ogrzewania(te ciensze za dywanikiem na wyskowsci kolana) jesli mokro to cieknie z nagrzewnicy lub oringow.
no to zes mnie podniosl n duchu :) zamarznac nie zamarzlo bo nie mailo jak, we wrzesniu byl plyn wymieniany i zalazny nowy a plyn jest borygo eko (-35*), tez mis sie wydaje ze jak juz to na laczeniu moze rzeczywiscie wymiana oringow wystarczy. Jutro obadam co i jak ale z etgo co wiem to w nogach susza, ale dla pewnosci jutro sprawdze i napisze co i jak.
A mozesz napisac jakie tam sa oringi i ile.
dziasiaj obadalem i wszedzie sucho, po wlaczeniu cieplego szyba zaparowala wlaczylem intensywne grzanie na szybe i para zniknela ale ale lekko utzymuje sie na polowie po stronie kierowcy. Parowanie szyby po stronie kierowcy moze byc spowodowane filtrem ??
mam pytanie odnośnie nagrzewnicy cieknie mi prawdopodobnie z tego miejsca http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...a6194bc4f.html jest jakiś sposób zaklejenia tego myślałem nad za silikon-owaniem tego
Z tego co dowiedzialem sie od luki730i to jest to charakterystyczne miejsce do wycieku i sa tam dwa oringi (na tych rurkach), nie trzeba silikonowac tylko je wymienic. odrazu najlepiej wymienic wszystkie zeby pozniej nierozbierac 2-gi raz. Ja tez bede z tym walczyl bo gdzies mam wyciek i pewnie bedie to samo miejsce :)
sorki za OT ale powiem Wam że jak patrzę na ten cały moduł grzejąco/chłodzący to chyba wolałbym silnik rwać niż to ustrojstwo demontować ;)
ja się przymierzam do wymiany nagrzewnicy, ale jak sobie o tym pomyśle to mi się odechciewa. ktoś zna wymiary wszystkich oringów, które są w nagrzewnicy? kupiłem uzywaną nagrzewnice to przed założeniem bym wymienił wszystkie i założył.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...78&hg=64&fg=15
http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=64&fg=15
Z tego wynika ze nie ma znaczenia marka grzejnika, oringi sa takie same montowane i w takich samych ilosciach.
Panowie a co jeśli ja mam inny typ zespołu grzewczego ten bez filtra kabinowego (1989) jest troche nie jasności bo ktoś kiedyś mówił że w 88 miał kabinówkę. Ale chodzi mi o coś innego nagrzewnica jest zalepiona brudem i nie dmucha już tak mocno jak bym chciał więc czeka mnie demontaż i wartało by przedmuchać i oczyścić chłodniczkę ale ja jednak bym już wolał przełożyć cały zespół grzewczy z nowszej E32 tak aby miał filter kabinowy i nagrzewnica się nie mogła zapchać jak to z tym będzie zespół różni się czymś pozatym że ma filtr? będzie pasować bez przeróbek w uchwyty oryginalne oraz w wiązke elektryczną czy jeżeli mam 735 to mogę zastosować zespół np z 750? Bo poprostu chcę ten samochód potrzymać a wygodniej jest przecież zmieniać filtry niż oczyszczać zalepioną chłodniczkę.. troche dziwna sprawa bo jak już nie ma filtra to szczelinki powinny być większe żeby wszystkie pyłki i brudy się wydostały nawet i do środka to i tak było by to lepsze niż zostawanie tam i zmiejszenie przepływu powietrza
A moze sam wentylator juz ci sie knczy jak nie wieje. Bo osobiscie dziwi mnie to ze moze wiac slabo bo jest zasyfiona nagrzewnica i przez to ze filtra nie ma. Wczesniej mialem Vectre A i tez byla bez filtra a wialo ostro, braciak ma 23 letniego Merca W124 z klima ale filtra nie ma i tez wieje jak zle.
Jeszcze moze masz same kratki i tunele pozapychane liscmi itp. ojciec mial tak kiedys w Audi 100, tez niewialo a w tunelach mial kupe lisci i innego gowna.
ja mialem 89 i mikrofiltr mialem vin da09363.
ale slabo dmuchalo po wymiennik od klimy puszczal troche gazu z olejem i zaklejalo zeberka(oprocz tego poprzednik usunal mikrofilt bo chyba byl dla niego za drogi)
ale zmienilem auto i mam z glowy. :) mialem wymienniki ale czasu brakowalo zeby zmienic
Dobrze ze luki czuwa, zeczywiscie sa 3szt. A szperajac na necie znalazlem jeszcze jedna inst. wymiany ori. i grzejnika : http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1328893
No ja nie mam jest to 06.1989 i konstrukcja wygląda tez tak ze nie ma i nie było mogę tylko wyjąć miecz a dalszego plastiku nie bo jest na stałe nie tak jak na schematach wyjmowalne wieczko a jest zalepiona tak jak na E32masscom przykład bo przyświeciłem latarką jak to wygląda i jest pełno kurzu takiego powlepianego i nie da sie wyczyścić bez wyjmowania Poprostu zależy niektóre bez filtra nawet 88 dmuchają jak marzenie ja miałem pecha bo mi zalepiło. Może luki miałeś starszą miesiącem albo inny zespół ci już wsadzili moja niestety ale wygląda tak. nie działa strona masscom i nie wstawie zdjecia zalepionej chlodniczki
wyciągnąłem cały zespól grzewczy i po oględzinach za wiele to z niego nie zostało praktycznie wszędzie się kruszy klapy są tylko do połowy reszta odpadała w rekach,obudowa cała popękana wcześniejsze naprawy albo pseudo naprawy i teraz moje pytanie zmuszony jestem kupić całą obudowę i tak jak kolega pisał czy da rade wrzucić od nowszego modelu cały zespół grzewczy z cała wiązką i czy komputer nie będzie pokazywał błędów.wydaje mi się ze mam jakąś nietypową instalacje do klimy parę zdjęć http://img405.imageshack.us/img405/1463/dsc00074ux.jpg
http://img28.imageshack.us/img22066/dsc00077jg.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/453/dsc00085hvi.jpg kable wystające z panela odpowiadają za klimę nawiew na szybę i obieg wewnętrzny.
KaczyDJ sprawdź czy nie masz popękanej obudowy u mnie wiało też kiepsko grzejnik i nagrzewnice miałem dość czystą problem był z dziurami bo zamiast lecieć powiedzmy na nogi połowa uciekała pod deskę
Być może i jest gdzieś nieszczelność obudowy sam mam takie wrażenie bo mimo że wiatrak mam praktycznie na maks obrotach to jakoś tego wiatru nie czuć nie to co w innych E32. Środkowe zdjęcie nie działa, nie brałem się za to bo wezmę się dopiero w wakacje bo teraz co zobaczyłem to zasywioną garzewnice lub ten radiator od klimy ale od strony miecza to co ja zobaczyłem? chyba to była nagrzewnica i wiem tylko tyle że jest brudna ale moze mimo brudu powinno dmuchać a powiedzcie mi bo np siła dmuchania osłabia się wtedy gdy biorę na ciepłe powietrze zimne dmucha sporo mocniej ale i tak nie satysfakcjonująco
http://img28.imageshack.us/img28/2066/dsc00077jg.jpg ten powinien działać
A Zrobisz te zdjęcia całego zespołu? Masz fajny ten panel ogrzewania niby zwykly ale jednak z klimą
panowie dziś przyszedł mi cały układ grzewczy tylko bez kabli rok 1994 mojej 88r i teraz mam pytanie czy podłączenie pinów do silniczków będzie takie same bo za uwarzyłem że w moich kablach jest gdzie indziej umieszczony czerwony niż w nowszym modelu w pinie czy to ma jakieś znaczenie .silniczki wyprodukowane w tym samym miejscu na nalepce silniczka zmienia się tylko 2 ostatnie cyfry w moim jest 01 w nowszych 06
oringi kupione jak tylko zrobi sie cieplo to biore sie do roboty. Mam jeszcze pytanie jak rozbiore wszystko to rozpoznam z czego jest wyciek czy z oringow czy grzejnik jest pekniety ? Wole wiedziec wczesniej zeby nie bylo sytuacji ze wymienie oringi poskladam wszystko a tu lipa. Dzisiaj jechalem jako ze zimno na dworzu wlaczylem cieple powietrze noi musialem sie zatrzymac bo momentalnie szyba zaparowala i boczne wczesniej takich akcji nie mialem. doadam jeszcze ze jak wlacze zimne powietrze to nie paruje nic.
Widzę że znów został poruszony temat nagrzewnicy na początek odpowiem na swój temat silniczki można bez problemu podłączyć wszystko działa. Co do sprawdzenia skąd cieknie ciężko to określić chyba że jest to duży wyciek przy wymianie o ringów nasz odkręconą nagrzewnice więc niema problemu sprawdzić jej pod ciśnieniem wyciągnij cała nagrzewnice zatykasz 2 dziury sprężarką nabijasz powietrza i do wody będzie widać czy nagrzewnica jest dziurawa jak u wulkanizatora pod nagrzewnicą jest w obudowie taka miseczka gdzie płyn powinien zostać sprawdź gdzie jest mokro a gdzie masz kurz co do całej obudowy da się wymienić bez problemu na nowszą z filtrem kabinowym
Dzisiaj rozebralem wszystko i okazalo sie ze to wyciek jest z oringow (na szczescie) czekam do poniedzialku az sklepy otworza zeby kupic, mam pytanie czy przy okazji ze mam grzejnik na wierzchu warto go wyjmowac i przeplukac jakos woda albo octem zeby odkamienic i oczyscic czy nie ma takiej potrzeby ?
jak zalewales plynem a nie woda to nie ma potrzeby. ale napewno nie zaszkodzi.
Jeszzce jedno pytanie jak rozkrecac te rurki plastikowe aby ich nie uszkodzic czy najpierw rozkrecic polaczenie rurek plastikowych i dopiero odkrecac przy nagrzewnicy czy najpierw odkrecac przy nagrzewnicy a dopiero polaczenie ?
rozkrec wszystko i delikatnie rozdzielaj, najpierw z nagrzewnicy, ale odkrec wszystkie sruby. uwazaj na kostki z gwintami zeby nie pogubic
Juz po robocie dalem rade, zrobilem jak na rys. najpierw oddzielilem plastikowe od aluminiowych zeby plyn zlac a potem przy nagrzewnicy. Strasznie az tak nie bylo ale troche zabawy mialem z tym stelazem schowka. Nagrzwnicy nie plukalem bo rok temu wymienialem plyn i to co zlecialo to czysciutki plyn i w nagrzewnicy tez czysciutki byl takze zalozylem nowe oringi i w koncu temat ogrzewania mam nadzieje bede mial zamkniety na jakis czas.
mnie tez dotyczy problem parownia szyby ale tylko od strony kierowcy dobralem sie do nagrzewnicy. i cieknie z oringow skad mam dorwac te oringi do tych rurek kupie w motoryzacyjnym czy ASO moze zna ktos ich wymiary. i czy one maja byc z jednej strony plaskie czy z dwóch okragle
spokojnie w motoryzacyjnym dobierzesz,weż stare na wymiar:) pzdr
w temacie chciał bym dopytać,jeśli rozkręcimy rurki plastikowe od ameliniowych i wylatuje płyn,to płyn zejdzie z całego układu chłodzenia czy nie? siedzę na L4 mam czas i mógłbym przejrzeć nagrzewnicę bo prawdopodobnie jest niewielki wyciek ponieważ zachodzi trochę szyba i w tunelu środkowym jest wilgotno....mam nadzieję że to opisywane oringi a nie coś gorszego,ostatnio przy dużym mrozie chciałem rozruszać budę trochę i ogrzewanie poszło max w zbiorniczku pod maską ubyło płynu troszkę,nigdy wcześniej tak się nie działo...:(
trochę odkopię kotleta, mam nadzieję, że nie dostanę za to od nikogo po uszach :)
Czeka mnie wymiana oringów nagrzewnicy - ktoś tu pisał w tym temacie, że można włożyć bez problemu obudowę z filtrem kabinowym - ktoś coś więcej napisze na ten temat? Fabrycznie nie mam filtra u siebie ;)
Rozbierałem 3,5 E32 nie było
jak bedziesz oringi wymienial to zwroc uwage ,w stalowych wezach masz wyciecie, w malej nagrzeniczce masz 3 wejscia na 3 weze. W wejsciach (w nagrzwniczce) na te weże są takie wypuklenia-zęby w strone wnetrza (do srodka) ,sprawdz ich stan. u mnie była akcja że się lało bo jak ktoś wyciągał te rurki stalowe z nagrzewniczki to pouszkadzał te plastikowe "zęby" i cieklo . dałęm podwójne oringi i spokoj .
a u mnie właśnie jest problem, bo rozebrałem to dziś i pod nagrzewnicą jest tłusto od płynu, dół tego grzejniczka jest tłusty, a przy rurkach niestety sucho i nie bardzo wiem co dalej
Kup nagrzewnice i wymien
mam taka uzywke na prv daj info