Nie jest to żaden podwórkowy swap,bmw pracowało nad projektem o kryptonimie "Goldfish" oto on :cool: :
http://www.zorro.milk-maid.de/scans/e32_v16.pdf
Wersja do druku
Nie jest to żaden podwórkowy swap,bmw pracowało nad projektem o kryptonimie "Goldfish" oto on :cool: :
http://www.zorro.milk-maid.de/scans/e32_v16.pdf
stare jak świat ale większośc pewnie aż tak niewnika w internet i to będzie ciekawostką :P
I to jeszcze w manualu ...
No niezle jestem niesamowicie ciekaw jak to latało
Sam sobie odpowiedziałeś ---> latało ;D.
Ciekawy projekt- dobry artykuł
ps chciałbym podjechać ORIENTem na foto na miejscówkę z pierwszego zdjęcia :shock:
Jeżeli robiło to BMW to nie powinno stać w BMW Welt ?:>
Mnie się podoba to chłodzenie ;D i wloty po bokach... Widać jasno podstawowy problem jaki mieli inżynierowie... ;)
Fakt ciekawy pomysł z tym chłodzeniem w bagażniku :) Podobne rozwiązanie było w Skodach 105,120,silnik z tyłu,chłodnica z przodu w bagażniku ;)
Szczerze jakoś badziewnie to wygląda może i fajne osiągi itp ale wygląda jak rozdarta z tyłu e32 z jakimiś elementami z opla manty
Projekt na tamte czasy był mocno nowatorski, raczej nie wiele producentów aut mogło się poczczycić silnikiem V16 i to na bazie silnika który był przecież w seryjnej produkcji.Cytat:
Zamieszczone przez marek1132
Artykulik obiegł sieć już jakiś czas temu, czytając to pierwszy raz odniosłem wrażenie że całe to przedsięwzięcie pt. goldfish miało na celu podkreślenie prestiżu M70 :707:
Chłodzenie z tyłu było najzwyczajniej w świecie wymuszone brakiem miejsca w komorze silnika, którego brakuje już przy "krótkim" V12.
Zresztą rozwiązanie polegajace na przeniesieniu chłodnicy do tyłu auta jest stare i dość szeroko stosowane, tyle że w nieco innych pojazdach:
http://www.youtube.com/watch?v=WrM7J...eature=related
:690:
Mnie się również podoba.To już jest naprawdę statek na dzień dobry powala z nóg jak się zobaczy te 16 cylindrów pod maską.
PS.Dobry do driftu :]
Ciekawostka fajna, ale V16 to już chyba przesada.
V12 już spokojnie wystarcza, a i tak jest to samochód dla "zapaleńca marki i fana V12",
bo praktycznie podobne osiagi generuje 740 i jest tańsze w eksploatacji.
Ciekawe ile to mogło mieć koni KM i jakie by generowało przyspieszenie.Tak programik był testcar coś takiego gdzie sie wpisywało moc i wage i wychodziło przyspieszenie mniej więcej i prędkość maksymalna. Tylko nie ogarnołem obsługi tego programu.
Dane dla GoldFish V16
Maximum power: 408 hp (304 kW) @ 5200 rpm
Maximum torque: 637 N·m (470 lb·ft) torque @ 3900 rpm
Redline: 6000 rpm
źródło : http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Goldfish_V16
Hej, gdzieś mam skany artykułu w języku angielskim na kilka stron, postaram się wieczorem wrócić.
EDIT: na ten temat oczywiśćie :)
i moglbys wrzucic w jakiś programik co by przetłumaczył :-) ja jestem slaby w ,,komputery ,, a napewno kazdy by sobie chetnie poczytał.Licze na tłumaczenie w j.polskim :-) pozdrawiam
Hej, okazało się, że mam ten sam artykuł co w pierwszym linku. Z tłumaczeniem z PDF'a to ciężko raczej :)
V16 i wąska nerka ;)
auto musiało wzbudzać sensacje
Mnie zainteresowała nietypowa kiera i tylnia "Blenda" do dopiero unikaty na skale wszechświata. Hm no i fajnie że longer :P a no i jeszcze wypatrzylem ze wlew paliwa jest przesuniety w strone lamp reszte to widac jak na dłoni.
masakra na wikipedii piszą też że ten silnik był montowany w Polskich lokomotywach he można nawet odsłuchać dzwięk wydawany przez v16 wyobrażam sobie jak to warczało tak na żywo szock;)!!
czy ja wiem czy tak by to warczało ??? V12 nie warczy V8 w serii tez nie najładniejszy dźwięk w seri de facvto wqg mnie ma M30B35
Dużo czytałem swojego czasu na temat silników V16 , niestety nie znalazłem wideo jak to działa w E32 , jedynie wyobraziłem sobie oglądając Cizeta V16 :)
Miałem M30B30 i przy ruszaniu - dźwięk bajka , ale obecna M70B50 niszczy dźwiękiem jak się wkręca obroty :D:D
powiem tak do mojego V8 z moim wydechem to nic z Waszego nie doskoczy póki solidnie nie poprzerabiacie wydechów ale piszemy o serii a tam M30B35 miażdży cyckia 6 duzych wiaderek :)
Nawet nie śmiałbym doskoczyć ze swoim...a ja myślałem, że wydech w limuzynie jest najlepszy jak jest bezgłośny...
Wiem że kratka... nie załapałeś. Zdzira chyba ja bym się mógł z toba równać na wydechy Ful przelot i raz zabrany dowód oczywiscie podbiłem badanie bez jakiej kolwiek ingerencji w wydech :P
nie chodzi o głośność bo miałem głosniej w stage 1 ale o dźwięk na wolnych obrotach co d obezgłośności to dla każdego co lubi ja kocham dźwięk starych samochodów i ryk V8 nic na to nie poradzę dzięki Jakub :) następnym razem w ogóle musisz mnie przez kolano przełożyć bo skoro myślisz o e-32 a ja nawet przejażdżki jako kierowcy Ci nie zaproponowałem sorka
BMW E31, 865i
Wariant 1 - skrzynia automatyczna, 4-biegowy ZF:
Przyspieszenie (start z poziomu 800 obr/min, bez żadnych "sztuczek"):
0-40 km/h - 2,1 s.
0-60 km/h - 3,2 s.
0-80 km/h - 4,3 s.
0-100 km/h -5,7 s.
0-120 km/h - 8,1 s.
0-140 km/h - 10,1 s.
0-160 km/h - 12,7 s.
0-180 km/h - 16,5 s.
0-400 m - 14,0 s. (165,5 km/h)
0-1000 m - 25,1 s. (220,0 km/h)
Elastyczność:
60-100 km/h (kick-down) - 2,5 s.
80-120 km/h (kick-down) - 3,7 s.
80-140 km/h (kick-down) - 6,9 s.
Prędkość maksymalna 298,3 km/h (4. bieg, 5080 obr/min)
Zużycie paliwa (wg normy USA):
miasto - 20,1 l/100 km
autostrada - 14,6 l/100 km
średnio - 17,7 l/100 km
Wariant 2 - skrzynia manualna (6-biegowy Getrag):
Przyspieszenie (start z poziomu 1300 obr/min zakończony "strzałem" sprzęgła):
0-40 km/h - 1,6 s.
0-60 km/h - 2,3 s.
0-80 km/h - 4,1 s.
0-100 km/h - 5,4 s.
0-120 km/h - 7,7 s.
0-140 km/h - 9,7 s.
0-160 km/h - 12,0 s.
0-180 km/h - 15,6 s.
0-400 m - 13,6 s. (166,9 km/h)
0-1000 m - 24,5 s. (221,3 km/h)
Elastyczność:
60-100 km/h (2. bieg) - 2,4 s.
60-100 km/h (3. bieg) - 3,7 s.
60-100 km/h (4. bieg) - 5,5 s.
60-100 km/h (5. bieg) - 7,6 s.
60-100 km/h (6. bieg) - 10,3 s.
60-140 km/h (od 2. biegu wzwyż) - 6,7 s.
80-120 km/h (3. bieg) - 3,6 s.
80-120 km/h (4. bieg) - 5,3 s.
80-120 km/h (5. bieg) - 7,1 s.
80-120 km/h (6. bieg) - 9,6 s.
80-160 km/h (od 2. biegu wzwyż) - 7,9 s.
Prędkość maksymalna - 301,0 km/h (6. bieg, 5080 obr/min).
Zużycie paliwa (wg normy USA):
miasto - 26,9 l/100 km
autostrada - 15,3 l/100 km
średnio - 21,7 l/100 km
***
Test porównawczy
BMW 750iL <-> BMW 765iL
Układ cylindrów: V12 <-> V16
Stopień sprężania: 8,8:1
Pojemność: 4988 ccm <-> 6651 ccm
Moc: 300 KM przy 5200 obr/min <-> 408 KM przy 5200 obr/min
Moment: 450 N-m przy 4100 obr/min <-> 637 N-m przy 3900 obr/min
Maksymalna prędkość obrotowa: 6000 obr/min
Skrzynia automatyczna, 4-biegowa ZF 4HP24 (przełożenia 2,48 / 1,48 / 1,00 / 0,73).
Przekładnia główna o przelożeniu 3,15 <-> 2,81
Masa testowa 1910 kg <-> 1980 kg
Opony 225/60-15
Współczynnik oporów powietrza 0,32. Rozstaw osi 2945 mm, szerokość 1845 mm, wysokość 1400 mm, prześwit 120 mm.
Wyniki testu:
Przyspieszenie (start z poziomu 800 obr/min, bez żadnych "sztuczek"):
0-40 km/h – 2,5 / 2,0 s.
0-60 km/h – 3,8 / 3,1 s.
0-80 km/h – 5,2 / 4,2 s.
0-100 km/h – 7,8 / 6,2 s.
0-120 km/h – 10,2 / 8,0 s.
0-140 km/h – 13,9 / 10,2 s.
0-160 km/h – 17,9 / 13,6 s.
0-180 km/h – 22,9 / 17,0 s.
0-400 m – 15,6 s. (148,5 km/h) / 14,1 s. (163,3 km/h)
0-1000 m – 27,9 s. (194,0 km/h) / 25,4 s. (211,8 km/h)
Elastyczność:
60-100 km/h (kick-down) – 4,0 / 3,1 s.
60-140 km/h (kick-down) – 10,0 / 7,1 s.
80-120 km/h (kick-down) – 4,9 / 3,8 s.
80-160 km/h (kick-down) – 12,7 / 9,5 s.
Prędkość maksymalna 247,3 km/h (4. bieg, 5170 obr/min) <-> 273,7 km/h (4. bieg, 5090 obr/min)
Zużycie paliwa (wg normy US):
miasto – 18,2 / 21,6 l/100 km
autostrada – 13,7 / 16,1 l/100 km
średnio – 16,2 / 19,1 l/100 km
no, wrażenia z jazdy musiały być :p osiągi bardzo ładne :) i ta elastyczność :D
Kawał potwora :)
Odgrzeję deko kotleta.
https://www.youtube.com/watch?v=kc04Qxb-kwk
Ale bym wciągał przez te wloty małe grety. :bump2:
Eeeee podsufitka jej wisi :lol:
Silnik pokazali tylko nie dali posłuchać, czyli jak lizanie lizaka przez szkło ....