Witam
Tak jak w temacie , natknąłem się na takową stronkę
http://www.noellemotors.de/BMW_7_series_E38.214.0.html
Podane tam są modele BMW i co można zakupić do nich żeby było ciekawiej.
Może kogoś to zainteresuje .
Pozdro
Wersja do druku
Witam
Tak jak w temacie , natknąłem się na takową stronkę
http://www.noellemotors.de/BMW_7_series_E38.214.0.html
Podane tam są modele BMW i co można zakupić do nich żeby było ciekawiej.
Może kogoś to zainteresuje .
Pozdro
:shock: co to są za modyfikacje? Ponad 100KM więcej by mi z silnika wydusili?! 740 też ładnie można podkręcić. Ciekawe czy to skraca żywotność i ile to w ogóle kosztuje :roll:
http://www.noellemotors.de/6_1l_engi...defb305.0.html
hmmm ciekawe
wymieniają:
1 crankshaft ( wał)
12 pistons (tłoki)
2 camshafts (wałki roz)
2 e-proms for engine motronic (epromy w dme)
1 e-prom for EML (sterowniku)
Ja zaczynam zabawę z remontem i tuningiem M62TUB44. Dzisiaj silnik ze skrzynią wyjechał z nadwozia :D
Rafciu a jakie masz plany tuningu w silniku?
Przede wszystkim jest to porting głowic (szlifowanie kanałów dolotowych i wydechowych, szlifowanie gniazd i zaworów na dwa kąty), zmiana kolektora dolotowego od m60 (większe kanały), jakieś mody przy układzie ssącym (prawdopodobnie filtr stożkowy + nadmuch zimnego powietrza i odgrodzenie od komory silnika) i troszkę układ wydechowy, ale to wszystko są tylko plany, co z nich wyniknie to się okaże. Najbardziej chciałbym przeprowadzić porting głowic bo tutaj upatruje największego przyrostu, aczkolwiek jak patrze na wydech, a dokładnie kolektory wydechowe, to za przeproszeniem żal dupę ściska.... Każdy kto miał te kolektory w rękach i widział jak w niektórych miejscach są "ciasne" kanały to sie odechciewa na nie patrzeć. Zastanawiam się czy od starszego m60 by nie podeszły, ale z drugiej strony nie widziałem tych od m60, więc może są podobne :P
Chyba 3 kąty?Cytat:
Zamieszczone przez Rafciu
robi się też na dwa kąty przylgnie ;)
Dwa kąty:)
Rafciu jak tam tuning silnika?
No więc powoli idzie do przodu, jednak bardzo mozolnie bo wszystko chce zrobić jak najlepiej, więc się schodzi. Ogólnie dół silnika jest już złożony na tip top. Nowe panewki, nowe pierścienie, doważenie tłoków i korb, wyważenie dynamiczne wału z kołami (zamachowym i pasowym), planowanie bloku i mycie. Głowice też już na dobrą sprawę są skończone, w środę złożyliśmy je do kupy i pojechały do planowania. W głowicach porting objął tylko delikatne modelowanie kanałów w okolicach gniazd, i zostały wygładzone, zawory wydechowe pozostały bez zmian, dlatego że pracują w ciężkich warunkach i nie chciałem żeby któryś się urwał :P , dolotowe mają zmienioną geometrię grzybka, dzięki której ma się poprawić napełnianie cylindrów. Myślałem bardzo długo i intensywnie nad przerobieniem wałków rozrządu poprzez szlifowanie, ale po obszernym wywiadzie środowiskowym, stwierdziłem że sobie odpuszcze. Po pierwsze brak jest dobrych speców od tego typu modyfikacji w Pl, po drugie, nie wiem jak by było z żywotnością takich wałków, dlatego zdecydowałem że zostaną seryjne. Oczywiście kupiłem kolektor od m60, jest już ubrany w listwę paliwową i przepustnice od m62 (dodam że wszystko pasuje plug&play), lekko wymodelowałem i przepolerowałem przepustnice i całkowicie przerobiłem odmę (jest zaślepiona, a rolę odpowietrzenia skrzyni korbowej przejmie customowy oil tank). No i jestem też w trakcie przerabiania termostatu na 85 stopni. Dorzucę kilka marnych fotek:
Blok silnika po obróbce:
http://images37.fotosik.pl/359/44243db8c25965fam.jpg
Kanał przed obróbką:
http://images50.fotosik.pl/383/3c83b3c2976a26b3m.jpg
Kanał po obróbce:
http://images47.fotosik.pl/383/9e15b716165b76f3m.jpg
Kolektory:
http://images46.fotosik.pl/364/88bfeee8d477dfa3m.jpg
I przepustnica:
http://images39.fotosik.pl/379/d96da8cab5ef9ea9m.jpg
jak sobie przypomne to ci powiem kto jest mistrzem w sportkowych wałkach we wrocławiu . połowa street racing robiła tam wałki . o ile sobie dobrze przypominam lokalizacja ulica rakowa wrocław ale nazwisko nie wiem . pewnie dziadek google bedzie wiedzial :)
Czy chodziło Ci o tą firmę:
"HEINRICH"-TUNING
ul. Rybnicka 31
Wrocław
tel. 071/ 34 00 317
tel. kom. 0 508 800 985
heinrich@rajd.com
Jeśli tak, to cytat z innego forum:
"ja miałem u siebie przerobione przez Heinricha wałki
w c20xe, poprawiane było 3 razy co wiązało się z wycieczkami do wrocławia.
W najlepszej wersji na wałkach Heinricha z wyjsciowych 156 Km było 143
dodam jeszcze od siebie że wałki po wyjęciu z silnika wygladały jakby robił je ktoś kto pierwszy raz tzryma w reku spawarke i szlifierke."
Niestety ale większość zakładów w Polsce robi szajs, przede wszystkim z powodu braku odpowiednich maszyn i urządzeń. Wiedzę być może że Ci ludzie mają, temu nie przeczę, jednak z wykonaniem bywa różnie. Niektórzy są zadowoleni, inni jak widać. Ja wolałbym już nie wyciągać wałków z tego silnika, bo to nie lanos :P
Najsensowniejszym wyjściem, byłoby kupienie wałków catcams, które mają świetną renomę, jednak jest małe ale... Nie ma w ofercie wałków do m62tu. Do m62 są :)
A i kolejna sprawa, im wałek ostrzejszy, tym gorsza kultura pracy silnika, a moja e38 ma w dalszym ciągu być limuzyną, a nie superszybkim sportowym samochodem :P . Owszem fajnie by było gdyby zbierała się konkretniej, ale żeby w dalszym ciągu kultura pracy pozostała na niezmienionym poziomie, a może nawet wzrosła :)
Co do robienia wałków to można poszukać gotowych profesjonalnych zestawów ostrych wałków. BARDZO WAŻNE jest to, że po przerobieniu wałków obowiązkowo musi być napisany program pod silnik! Tak, tak! Musi być zrobiony chip tuning inaczej nie będzie to grało jak trzeba, zmiany w silniku powodują złą jego pracę na oryginalnym sofcie. Przyglądałem się ostatnio takim zabiegom wzmacniającym 2.0 od Citroena który czeka na nowy program kolega na tą chwilę uzyskał już niemal 200KM z tego wolnossącego małego silniczka :)Cytat:
Zamieszczone przez szczurek
Nie no oczywiście że po zabawie z wałkami strojenie musi być i przy takich lekkich zabiegach jakie wykonałem, przydało by się wystroić ten silnik, jednak obawiam się hamowania automatu :( , ale z wałkami sportowymi daje sobie spokój. Może w przyszłości, choć to wątpliwe :P
kolega szukał wałków..Po reklamacjach u "Świątka" i innych magikach kupił "Schrick-a" ...Fakt 2szt ponad 4000zł coś za coś.Ale po zrobieniu wydechu,dolotu,wałków i strojeniu to e36 328i wypluło 241km :>
Do silnika m52b28, który siedzi w e36, e39 i e38 też z resztą jest inny patent z wałkami :D
Wystarczy kupić i zamontować wałki od silnika S52b32 i założyć kolektor dolotowy od m50b25. Wychodzi to samo, czyli koło 240KM :)
Swoją drogą kupić wałki od s52 też nie jest łatwo i tanio.
Ogólnie rzecz biorąc, boje się rodzimych "tuningowych" wałków. To jest na prawdę loteria, czy im się uda, czy się nie uda, a w tym silniku loterii nie chcę wkładać, ze zrozumiałych chyba powodów :)
A zapomniałem dodać że jeszcze lekko przerobiłem kolektory wydechowe, tzn rozwierciłem wloty, tuż przy łączeniu z głowicami. Niefartownie szkopy umieścili tam spawy, które zasłaniają pół kanałów :shock: . Może dzisiaj fotki jakieś ogarnę, to oblookacie :)
i jak tam mody z kanałami? ciekaw jestem efektu:)
Przed obróbką:
http://images39.fotosik.pl/408/b9f3245c61566585m.jpg
Gotowe:
http://images43.fotosik.pl/401/a0a1cb728096c65em.jpg
Silnik jeszcze troszkę:
http://images49.fotosik.pl/401/1e26a29608ba537dm.jpg
:)
Ciekawi mnie sprawa wsadzenia kompresora ,a mianowicie co należałoby wymienić i jak to się ma cenowo w porównaniu do wymian wałów itp ;) ?
Troszkę poszperałem na yotube'ie z turbo i innymi modami -trzeba przyznać ,że robią robotę ;)
Niemniej Twój kolego silnik wzbudza ciekawość jak ta ''symfonia będzie grać'' :]
Robotę robią konkretną :D i ten dźwięk mmmm poezja.
Gotowe kity jakiejś firmy z USA, są poza zasięgiem wielu zwykłych zjadaczy chleba (zdaje się że koło 12000 $ sobie liczą (kit z kompresorem mechanicznym wszystkie części potrzebne do montażu w zestawie, plug&play oczywiście).
Samemu owszem można i wyjdzie znacznie taniej, jednak jest z tym masa roboty, szczególnie z umiejscowieniem i zainstalowaniem samego kompresora. Z pozostałą częścią komponentów raczej nie byłoby problemów.
Można też auto powierzyć jakiejś rodzimej firmie tuningowej, ale jakie będą koszta nie wiem, pewno coś koło 10tyś PLNów.
a co z tym tez miałem się za to zabrać ale jakoś nie mailem odwagi:)Cytat:
Zamieszczone przez Rafciu
Ku..wa zapomniałem o zdjęciach :P
Postaram się jutro zrobić :)
no ja znalazłem turbo kit za 1000 dolców tylko musi być biturbo czyli x2 co daje 2000$ http://www.bmwpartswheels.com/turbo-...tage-1720.html
Rafciu moze jakas fotorelacja jak bedziesz zakładał rozrząd przydało by sie nam na forum?
Fotki mam nawet sporo, silnik i rozrząd złożony, siedzi w aucie i mruczy, ale kilka problemów nastąpiło i nie za bardzo mam czas zrobić jakiś konkretny opis, co jest do czego. Na pewno mogę powiedzieć tyle, że silnik, jak i rozrząd jest prostą sprawą dla kumatej osoby.
kolego Rafciu jak to jest z tymi fabrycznymi walkami?posiadam m60b40 i wydawalo mi sie jak uszczelki pod klawiaturami zmienialem ze walki sa regulowane:> ? :> jakies sruby tam byly...co myslisz?
Tak, są regulowane wałki. Zarówno w m60, m62 bez vanosa i z vanosem. Można je przestawić o kilka stopni.
dasz jakies dokladniejsze info?