Witam Panowie. Musze wymienic Wisco. Prosze o pomoc..
tzw. którędy najlepiej? od góry czy od dołu? bo od góry raczej nie wyciągne wisco z wiatrakiem.. ?
Wersja do druku
Witam Panowie. Musze wymienic Wisco. Prosze o pomoc..
tzw. którędy najlepiej? od góry czy od dołu? bo od góry raczej nie wyciągne wisco z wiatrakiem.. ?
ja przedwczoraj przerabiałem temat z wiskozą i najpierw zdjąłem plastikową obudowę chłodnicy poznaje wyjąłem chłodnice ale to u Ciebie nie będzie konieczne ja ja wyjmowałem żeby wymienić pompę wody a wracając do wiskozy to potrzebujesz klucz 32 i musisz energicznie uderzyć młotkiem w klucz oczywiście lewy gwint czyli odkręcamy w prawą stronę i wiskoza powinna łatwo się odkręcić jak już puści ja miałem problemy z tym i sklinowałem ja o kolo pasowe drewnianym klinem.
MOD: uzywaj interpunkcji
Kolego dzieki.. :)Cytat:
Zamieszczone przez su111
Ale jak odkrece wisko razem z wiatrakiem. to nie wyciagne wiska z wiatrakiem ani przez góre ani przez doł..;/
Panowie pomożecie mi ? samej plastykowej obudowy wiatraka nie da się wyciagnac.. a dostep z kluczem 32 jest dość problematyczny.. wymieniał ktoś może już w swoim samochodzie te wisco? jeżeli tak to od dołu czy od góry? ..
Bez problemu mozna zdemontowac tunel chlodnicy i wyjac wraz z nim visco ;) w 728i jest full miejsca wiec glowa do gory :]Cytat:
Zamieszczone przez bialydaro
Dzięki.. no właśnie trzeba odkręcić wisko i razem z nim sciągnąć obudowe wiatraka? problem w tym, że nie chce mi się odkręcić wisko.. musze zablokować gdzieś kółko z pompy, bo się obkręca jak staram się odkręcić wisko..:/Cytat:
Zamieszczone przez BOSS
W m60 i starszym m21 zawsze dodatkowo blokowałem śrubokrętem koło pompy wody (pomiędzy oś i śrubę mocującą koło pasowe.
Do odkręcania jest specjalne narzędzie serwisowe - tutaj masz jego opis - http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=464226
Zazwyczaj udaje się odkręcić, poprzez uderzanie młotkiem w klucz. A jeżeli nie to trzeba zablokować (tylko trzeba uważać na gwint pompy).
Dzieki Panowie. Wisko wymienione:) troche pustukałem po kluczu aż w końcu puscilo :) PozdrawiamCytat:
Zamieszczone przez xsilver
Zawsze puszcza :cool:
A u mnie nie chciało puścić i nie puściło - a chciałem zdjąć do wymiany termostatu.
Niestety. A termostat było trudno wymienić ale się udało bez zdejmowania wentylatora.
No niestety nie zawsze. Ja miałem taki przypadek, że ani pukanie, ani walenie młotem nic nie dawało. Blokowany pasek też nic nie dawał. Koło obracało się mimo, że sprężyna napinacza aż się uginała. Byłem na tyle zdesperowany, że kolega na warsztacie zrobił mi wspomniane narzędzie serwisowe z płaskownika, ale niestety nie do końca pasowało. Ostatecznie kupiłem spray Kleen-flo (sorki za reklamę) i po kwadransie stukania puściło..
Spray przydał się też w przypadku odkręcania kompresora klimy. Śruby puszczają aż miło.
Chyba będę musiał skorzystać z rady. Z resztą w warsztacie może się przydać do różnych rzeczy.
Ja wykorzystałem łyżkę do opon. Świetnie się wpasowała między śruby 6mm od koła pasowego. Jak się zablokuje skutecznie pompę wody to musi puścić. Cała sztuka to zablokować skutecznie.
Dokładnie. Pospawałem sobie nawet klucz obejmujący śruby pompy - ale pomysł był słaby i klucz się wygiął a śruby poluzowały. Spróbuję zrobić taki specjalistyczny klucz do ściągania wiskozy - opis rozmiarów już mam.
ja niczym nie podpieram zakladam dosyc dlugi klucz pozniej w niego mlotkiem i sie odkreca zawsze
Odkręca się zawsze do pierwszego ciężkiego przypadku.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item...rs_rule_id=201 taka wiskoza bedzie dobra do e38 744i m62b44?
bo mi padlo lozysko ze caly wiatrak lata jak chce
Też miałem srl przez dwa miesiące. Często się załącza aż w końcu się zblokowalo na amen i musiałem wymienić razem z prawie nowa pompa bo viskoza zajezdzila łożysko.
czyli nie warto?
Z Srline nic nie warto :)
Ja pozwolę się nie zgodzić. SRL to wreszcie wiska, które spinają ładnie, w odpowiednim momencie I się nie psują. Mam je w dwóch autach I zapomniałem o temacie.
Z Behrem były same kłopoty, a SRL kupiłem również z polecenia I jestem bardzo zadowolony.
Pomijam już fakt, że za Behra płaciłem 400 PLN. SRL kosztowały około 100 PLN.
Ja wlasnie kupilem wisko w sklepie przyszlo i okazalo sie ze z srl zalozylem i na zimnym wyje jak powalone...
Tak samo po odpaleniu wyje dopiero po chwili przestaje
jutro oddaje na reklamacje, ponoc wisko z blaszka trzeba montowac a nie z tym slimakiem
Do e30 kupiłem Behr (z blaszką). Dwa razy wymieniali na gwarancji, aż za trzecim zażądałem zwrotu pieniędzy. Kupiłem Febi (ze ślimakiem). Działa już dwa lata.
No to dlaczego na zimnym i po odpaleniu tak wyje?
Normalny poprawny objaw, zanim się troszkę olej rozejdzie.
Dokładnie tak, po odpaleniu ma prawo szybciej się kręcić.
I wyc jak diesel?
no to przez ok. minute tak wyje jak mowisz
a jak to sprawdzic czy ladnie spina jak jest goracy i czy rozpina powyzej 3000 rpm?
caly czas bedzie tak wyc czy sie ulozy?
Stare wisco jak byl jeszcze sprawne to tak nie dzialalo tylko cicho bylo
Co znaczy wyć jak diesel?
Wisko wisku nie równe.
Jak jest bardzo zimno lub auto dłużej stoi to może po włączeniu silnika być zapięte przez chwilę, zanim się olej rozprowadzi, kolega dobrze napisał.
Wniosek jest taki, że zarówno SRL jest dobre, jak i Behr, tylko trzeb a dobrze trafić. Tylko, że SRL jest cztery razy tańsze...
odswieze ale moze komus pomoze, jak visco nie spina to zamiast kupowac nowe sprzegla, lepiej kupic olej (max 30zł) dolac i miec dalej swietnie dzialajacy oryginal? przerabialem to w dwoch BMW i smiga jak ta lala ;)
Gdzie kupowałeś olej? zwykły silikonowy czy specjalny?
Oil silicon nr. 08816 - 03001. Kupowałem go w serwisie Toyoty.
Co do Ciebie fotek , miałeś szczęście, że po dolaniu oleju nastąpiła poprawa.
Kilka lat temu w e34, dolewka oleju mi pomogła. Drugim razem już tyle szczęścia nie miałem.
Może wiesz dlaczego? W pierwszym i drugim przypadku Behr.
Ja w v12 wyjmuje wisko po wyjęciu plastikowych pinów które mocują obudowę chłodnicy by zrobić tylko minimalny luz. Narzędzie do blokowania polecam sobie kupić w serwisie to dorabiane z płaskownika będzie działało ale wypadałoby je zachartować mi pękło mimo grubszej stali niż ma ori klucz po kilku użyciach. Wisko założyłem febi i działa bardzo ładnie.