Jak w temacie mam problem ponieważ dzienny licznik mi liczy a ten główny nie liczy czy to może być wina tych kondensatorów ? co są tam w liczniku ?
Wersja do druku
Jak w temacie mam problem ponieważ dzienny licznik mi liczy a ten główny nie liczy czy to może być wina tych kondensatorów ? co są tam w liczniku ?
Uzupełnij proszę swój profil, to nie trzeba będzie przeszukiwać twoich postów, by się zorientować o jakim samochodzie mówisz :)
Wszystko możliwe,borykałem się kiedyś z tym problemem i po wymianie było oki.Reguły nie ma może być też inna przyczyna :(
Witam
A jaki masz stan licznika ,bo jeśli 299960 to winna jest kość pamięci
WojtekD Już zrobione ;)
siudema dokładnie tak, miałem napisać przebieg ale zapomniałem i co teraz mam zrobić ??
Czyszczenie kości pamięci ,to koszt około 200PLN , z tym że czyszczenie wygląda tak że można tylko cofnąć przebieg,kość ma zbyt małą pamięć i z tego co wiem nie da się przeskoczyć np.na 300000 i żeby wskazywało dalej,
http://bmwe32.masscom.net/johan/299960/299960.html
Napewno masz stare zegary z symbolem K=4534 EG w których kość pamięci znajduje się we wiązce,w nowych zegarach po 89 roku (kość pamięci w zegarach) z symbolem EG 02 przebieg kręci się do miliona(bez jednego km),więc szukaj zegarów z symbolem EG 02 lub zleć komuś naprawę.
Nie do końca prawda,mimo zmiany zegarów na nowsze i tak będziesz miał stary przebieg,chyba że zmienisz wtyk z kością na zwykły.Cytat:
Zamieszczone przez marek1132
To jest chyba oczywiste :) Tak jak pisałem wcześniej,kość pamięci w starych zegarach jest we wiązce,w nowych kość pamięci jest w zegarach.Będziesz musiał zakupić nowe zegary i wyciąć kawałek wiązki z brązową wtyczką.Cytat:
Zamieszczone przez siudema
a czy cofnięcie licznika coś by pomogło ??
Tak ,będziesz lżejszy o dwie stówki ,i po jakimś czasie będziesz kombinował jeszcze raz z licznikiem :)Cytat:
Zamieszczone przez DoDominik
Aha :D
To ja bym sobie tak do 100tyś cofną :P
Tylko jeszcze pyt czy to w każdym liczniku się dzieje ? bo jak nie to bym musiał kupić jakiś co ma troszkę ponad 300tyś.
Dzięki wielkie za wszelkie info ;) ;) ;)
Najlepiej zostaw tak jak jest,możesz jeździć i jeździć a zegar nigdy nie pokaże 300 tyś km :P
Odkopałem stary temat żeby nie robić śmietnika ;)
A więc czy ma ktoś instrukcje albo by mógłby mnie dokładnie poinformować gdzie dokładnie są te bateryjki w liczniku i jak je wyciągnąć żeby całkowicie zresetować licznik ?
I czy nie będzie jakiś skutków ubocznych takiego resetu?
to zależy który licznik masz ,ale pewnikiem z kością pamięci,kondensatorki odpowiadają za prawidłową pracę zegarów a nie licznika ,kość pamięci jest we wtyczceCytat:
Zamieszczone przez DoDominik
http://bmwe32.masscom.net/johan/dash...dash_caps.html
Nie ma bateryjek i nie ma takiej możliwości.Cytat:
Zamieszczone przez DoDominik
Zmiana kondensatorów nie ma nic do tego. Potrzba ci zmiany kości pamięci, co oznacza że musiałbyś znaleźć auto z zegarami tego samego typu co twoje i licznikiem który jeszcze się nie zatrzymał i założyć to do swojego auta.
Wszystko w tym temacie zostało już powiedziane.
Rodzaje zegarów w e32 masz opisane w moim temacie poniżej:
http://forum.7er.pl/-elektronika-sta...lem-vt8535.htm
Moje byle M5 z 88r mialo niestety podobny problem... Jak dobrze poszukam to moze jeszcze znajde takie kostki :) Z przebiegiem mniejszym jak 299960 mialem chyba ze 3 sztuki ;)
I tu sie nie zgodze, wystarczy wsadzić nowszy licznik z kością pamięci w liczniku i wszystko będzie okey, wsadzenie starszego licznika bez wymiany kości spowoduje że przebieg wyskoczy i tak 299960Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
Możesz sie zgadzać lub nie, ale pisz KONKRETNIE i tylko po DOKŁADNYM PRZECZYTANIU powyższego tematu z linka powyżej.Cytat:
Zamieszczone przez pocisk7
Doradzasz podmiane zegarów na nowsze z wymienialną kością pamieci w obudowie w miejsce tych z kością pamięci w kostce - bez jej wymiany?
Bzdura.
W temacie powyżej jest opisane co do czego pasuje i co można podmieniać, a co nie jest kompatybilne.
Puki co uwaga której się dopuściłeś nie wnosi do tematu zupełnie nic. Nikomu też się nie bedzie chciało domyślać co rozumiesz pod pojeciem "stare" czy "nowe".
W wątku do którego jest link jest podane wszystko, łącznie z przypisaniem typów zegarów do dat produkcji i kości pamięci które w nich występują. Większość rozwiazań była sprawdzana w praktyce, także odrób zadanie domowe przed następną wypowiedzią tego rodzaju.
Doradzasz podmiane zegarów na nowsze z wymienialną kością pamieci w obudowie w miejsce tych z kością pamięci w kostce - bez jej wymiany?
Bzdura.
To nie jest bzdura posiadam e32 1989 z kością pamięci w kostce, licznik doliczył do 299960
wymieniłem na licznik z 1991r czyli z kością pamieci w liczniku,i wszystko jest okey, kilometry oczywiście pozostały z nowego licznika, wczoraj podmieniałem 5 licznkiów, 4 z kością pamieci w liczniku i wszystkie działały tak jak powinno być, podłaczyłem jeden starszy czyli w kośc pamieci w kostce no i oczywiste jest przebieg wyskoczył taki jaki miałem wczesniej czyli 299960, bo odczytał przebieg z mojej kości w kostce. Więc dlaczego uważasz że to co napisałem jest bzdurą, nie wątpie że we wszystkich przypadkach tam może być, ale podłaczenie pięciu liczników daje mi stwierdzenie że to nie jest bzdura!!!
W wątku do którego jest link jest podane wszystko, łącznie z przypisaniem typów zegarów do dat produkcji i kości pamięci które w nich występują. Większość rozwiazań była sprawdzana w praktyce, także odrób zadanie domowe przed następną wypowiedzią tego rodzaju.[/quote]
Gratulacje podmieniając zegary do 730 z 750 nie dziwie się że miałeś problemy z prawidłowym ich działaniem.
Uważam tak dlatego, że sam wielokrotnie zmieniałem te zegary i dopuki kość pamięci pozostanie we wtyczce to taka podmiana na licznik z kością pamięci w obudowie nie ma sensu.Cytat:
Zamieszczone przez pocisk7
Pokaż zdjęcia z tej podmiany i foto działających zegarów z dwoma kościami pamięci wpiętymi na raz - jedną w wiązce a drugą w obudowie.
Dalsza dyskusja bez zdjęć nie ma sensu, nawet jeśli napiszesz że codziennie podpinasz 100 liczników.
I jeszcze na koniec:
Tym zdaniem podłożyłes się na całej linii i dobitnie pokazałeś że nie masz żadnej wiedzy w tym temacie.Cytat:
Zamieszczone przez pocisk7
Zegary TEGO SAMEGO TYPU czyli z podobnych roczników, da się stosować wymiennie w e32 V12 i R6.
Kolega posiada 735i z zegarami od 750i (wyskalkowane do 280km/h i z bakiem 100L) wszystko działa poprawnie i nie ma najmniejszych problemów. Typ zegarów był dobrany po roczniku i wersji.
Na forum są conajmniej dwa auta z poprawnie działającymi zegarami z 750i i jednostką M30 pod maską schowaj więc swoje gratulacje głęboko.
I naucz się cytować poprawnie.
jestem nowy więc mam czas się nauczyć !!Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
Rzeczywiscie bedzie działac poprawnie skoro w m 30 bak ma 90l.
Ale coś mi się wydaje że jak tu będą takie mądrale jak Ty to usunę swój profil
Powiedz mi dlaczego nie ma sensu, ja tak jezdze i wszystko działa poprawnie
póki,dopóki ;)Cytat:
Zamieszczone przez sz4l0ny
Wiem że piszesz na prędkości ale nie zaszkodzi ;)
Korzystając z tematu żeby nie robić nowego
Mi też zatrzymał się licznik na tym przebiegu i włożyłem licznik z 525 93' i pokazuje źle prędkość albo obroty po widzę że przy 2tys/obr mam mniejsze wskazania prędkości (o jakieś 15km/h) ale chciałbym założyć od 750 :hihi:
Teraz pytanie mam.Z jakiego rocznika szukać zegarów z V12? Moja to 89'.Chcę żeby wszystko dobrze pokazywało itd
Jak założyłem z 540 to odcięcie było przy 4,5tys obr (oczywiście wszystko było ok tylko sam licznik obr oszukiwał)
Jeżeli licznik jest do 750 to nie jest do 730 (świadczy o tym numer części i jej zastosowanie)- a to, że pasuje, to inna sprawa.
Problem z obrotami - aby zegary pokazywały je prawidłowo, muszą pochodzić z takiego samego silnika - np. m30 + zegary z m30, m60+ zegary z m60 - inaczej będą przekłamania. Wyjątek stanowią zegary z m70 - które pasują do m30 - bo jak wiemy m70 to zlepek dwóch r6 i tak też są odczytywane obroty przez zegary.
Sam miałem kolegę, który miał 299 na liczniku i założył zegary z 91 roku (czyli nowsze) i twierdził, że działało dobrze - nie chciało mi się tym zajmować, bo m60 nie ma takich problemów...
Wybacz te literówki.Cytat:
Zamieszczone przez Dzuda
Pan Pocisk ciśnie mi już od mądral więc nie będę się już wymądrzał :6:57: niech on zacznie doradzać bo pewnie wie lepiej :6:57:
Zegary z 750i / 750iL spięte z M30 mają w swoich autach użytkownicy:
-MCGUMA
- eryk0028
Auto tego ostatniego jest na allegro, na zdjęciach widać charakterystyczne zegary z 750iL sprzęgnięte z M30 pod maską:
http://otomoto.pl/bmw-730-il-C15372297.html
Oto naoczny dowód że wujcio szalony znowu miał racje, dziękuję PÓKI co za uwagę :6:57:
sz4l0ny - proszę zachowaj swoje dziwne uszczypliwości dla siebie i nie doprowadzaj do spięć.
A swoją racją nie ma się co szczycić, bo nie Ty to wymyśliłeś - temat jest już znany od kilku dobrych lat - a dlaczego to działa, to opisałem powyżej.
Gdzie napisałem że ja to wymyśliłem?Cytat:
Zamieszczone przez xsilver
Nasze 735i jeździ z tymi zegarami już z 5-6 sezonów, nie wiem czy to się kwalifikuje do twojego "kilka dobrych lat", tyle że nie było wtedy jeszcze tego forum i paru innych.
Nieważne, wyszło na moje, nie zajmuje zdania w sprawach co do których nie mam pewności, stąd niski entuzjazm w powyższych wypowiedziach, które przeczyły moim.
sz4lony zwracam honor sprawdziłem dokładnie i nie było u mnie jednak już kości pamięci we wtyczce. Także usuwam swoje posty zeby nie wprowadzać w błąd.
Dzięki, cenię sobie ludzi którzy potrafią się przyznać do błędu :one:Cytat:
Zamieszczone przez pocisk7