Witam, na czym polega ta inspekcja? Jakos sie ja zeruje przy wymianie oleju?? Jesli kupilem 7 ok 2 mies temu i mi sie swieca sielone prostokaty to moge spokojnie jezdzic na tym oleju?? Pozdrawiam
Wersja do druku
Witam, na czym polega ta inspekcja? Jakos sie ja zeruje przy wymianie oleju?? Jesli kupilem 7 ok 2 mies temu i mi sie swieca sielone prostokaty to moge spokojnie jezdzic na tym oleju?? Pozdrawiam
Przeczytaj instrukcję obsługi swojego auta.
TIS również sporo Ci powie.
Poczytaj na temat swojego samochodu - to istotne sprawy
Witam :)
Myślę Suru że już się dowiedziałeś ;D
A tak na serio ,jeśli na wyświetlaczu masz zielone pola,spoko możesz śmigać 7,każde pole to około 1000km
:510: Dziwie się Panowie ,że tak traktujecie świeżego forumowicza i użytkownika 7 :510:
Ja bym bezwzględnie olej zmienił.
Kupiłeś samochód i nie masz pewności kiedy olej był zmieniany i na jaki - sprzedawca mógł tylko skasować inspekcję. Dla bezpieczeństwa silnika lepiej zmienić olej i filtr - a nie jest to jakiś kosmiczny koszt.
koniecznie wymien olej! Po czym skasuj inspekcje-sposob na to znajdziesz na tym lub innym forum-wtedy bedziesz mial pewnosc ze masz dobry olej i mozesz spokojnie jezdzic do nastepnej insp.
Działając wedle stereotypów ,powinieneś wymienić wszystkie płyny eksploatacyjne,ale wystarczy postępować logicznie i znacznie obniżyć koszty,jeżeli kupiłeś 7 od ,,zaufanego,,człowieka to na temat płynów eksploat.powie co kiedy zmieniał,jeśli nie ,sprawdź na jakim oleju jeździł poprzedni właściciel,powinna być plakietka z info jaki olej i z jakim stanem licznika był zmieniany,jeśli brak plakietki,sprawdź w jakim stanie jest filtr oleju ,jak zawalony to radzę zmienić wszystkie płyny eksploat. ,bo robi się jasne że poprzedni właściciel tylko wykasował inspekcję przed sprzedażą ,i tak olej jak i inne płyny są stareCytat:
Zamieszczone przez rodzinabmw
Może i masz rację. Może nawet powinienem przeprosić zgodnie z zasadą "nie ma głupich pytań ...". Ale troszkę mnie powyższe pytania zaskoczyły. Świadczą o zerowej o inicjatywie SURU.Cytat:
Zamieszczone przez siudema
To absolutna podstawa i na dodatek bardzo intuicyjnie prezentowana.Cytat:
Zamieszczone przez SURU
Było o tym na forum już wielokrotnie (dawno temu). A wujek googel daje na tak postawione pytanie 567 odpowiedzi w 0,37 s.Cytat:
Zamieszczone przez SURU
O tym też było w kilku wątkach, które omawiają podstawowe sprawy po zakupie używanego auta.Cytat:
Zamieszczone przez SURU
SURU - nie przejmuj się - czytaj i korzystaj z głową z funkcji "szukaj".
no ja właśnie działam wedle takiego stereotypu :)Cytat:
Zamieszczone przez siudema
wiem chociaż na czym jadę ;)
A ja nadal będe się upierał w twierdzeniu żebyś poczytał literaturę. Kolegom "starym" również, ponieważ inspekcja to nie tylko olej w silniku i filtr. Wam również proponuję poczytać, bo pisząc: " koniecznie wymien olej! Po czym skasuj inspekcje" tylko siejecie zamęt.
W skład inspekcji wchodzi szereg innych zabiegów (zależnie - inspekcja I czy II) a o tym albo nie wiecie, albo nie chcecie wiedzieć..
A mógłbyś wskazać taką lekturę ponieważ nie posiadam żadnej instrukcji w języku polskim a też mam wiele zagadek co do mojej e32 :)Cytat:
A ja nadal będe się upierał w twierdzeniu żebyś poczytał literaturę.
Odrobiny chęci koledzy... Proszę Was
W sieci można znaleźć sporo na ten temat oto pierwszy przykład z brzegu :)
www.bmwtis.com :)
Instrukcja do e38 nie jest droga:
http://allegro.pl/item1115698094_ins...a_bmw_e38.html
Gorzej z instrukcjami po polsku do e32 :(
Wojtku - to jest e32.
Tutaj masz instrukcję obsługi po Polsku - co prawda do e34, ale to bliźniaczy samochód - http://rapidshare.com/files/16538589..._by_dunaj2.rar
Koledzy, wpisalem w okienko szukaj "inspekcja oleju" i nic dokladnie o tym nie bylo, jak cos to tylko jakas wzmianka ale nie konkretne wytlumaczenie o co chodzi... Nie dostalem zadnej instrukcji od sprzedawcy bo na pewno bym przeczytal gdybym ja mial a to jest moja pierwsza beemka o ktorej zawsze marzylem i troche na nia musialem zbierac. To nie jest e38 tylko e32 i juz w niejednej ksiegarni pytalem o ksiazke do tego modelu i nikt nie wiedzial o co chodzi wiec zapytalem na tym forum... Dzieki wielkie kolegom i kolerzankom ktorzy pomogli, pozdrawiam
kup instrukcję do E34 jak xsilver napisał. Ale niewiele pomoże :/
Niewiele tam cennych porad, ale na początek może wystarczy :)
No to tak .....dlaczego nikt mu nie poda gotowego przepisu???
Pin 7 z gniazda diagnostycznego zmasować przez kontrolkę z pinem 19 na włączonym zapłonie, jak zapalą zielone diody wyłączyć zapłon lub poczekać do około 1 min. i skasujesz wszystko.
To powinno zadziałać :D
Wielkie dzieki Mirek :) przy wymianie zrobie tak jak radzisz, pozdrawiam :)Cytat:
Zamieszczone przez Mirek
Żaden problem jak chcesz aby twój komputer od świateł nie pokazywał przepalonej żarówki to też to ogarnołem w tym modelu E32 :what:
Ale ta inspekcja bedzie dzialac po tym Twoim sposobie czy sie wylaczy po prostu?? Wyskakuja mi jeszcze 3 komunikaty niepotrzebnie bo wszystko jest w porzadku...Cytat:
Zamieszczone przez Mirek
Wszystko będzie działać jak zawsze tyle że komunikaty znikają do następnej inspekcji czyli do wymiany :what: OIL
No to elegancko :) a jak skasowac komunikat ze klocki mam zuzyte a jest ich jeszcze sporo. albo getriebeprogram mi zawsze wyskakuje a ja mam manuala :hah:
sprawdź czujniki,są dwa tył przód ,i znajdują się po przeciwnych stronach,przeważnie urywają się przewodyCytat:
Zamieszczone przez SURU
Proponował bym sprawdzić czujnik klocków on powoduje błąd lub wtyczka od nich.
Co do skrzyni to tylko komp ,bo możliwe że tam kiedyś był automat i ząd ten bład.Komputer niewie ,że skrzynia się zmieniła.
Sprawdze :)Cytat:
Zamieszczone przez siudema
Wlasnie tez podejzewam ze mogla byc skrzynia zmieniana kiedys...Cytat:
Zamieszczone przez Mirek
Tk myślę :medit: w OBC jeżeli masz duże to wciśnij 1000 i 100 razem powinien wyświetlić się test wklep mu 21 i zatwierdż. :D Kasowanie błędów.
Wracając do pytania:
Chciałes skasować inspekcję czy ja zrobić?
Nie sztuką jest skasować inspekcję. Sztuką jest utrzymać wóz w należytej kondycji a nie tędy droga....
Powodzenia z takim podejściem :faint:
To nie kasowanie błędów a reset zegarów. Działajcie koledzy - nie dziwię się że później jest jak jest.Cytat:
Zamieszczone przez Mirek
SURU - moja rada - przyczyny kłopotów rozwiąż a nie likwiduj skutki a będziesz zadowolony z samochodu :)
sylwek7 Proszę czytaj ze zrozumieniem co kolega napisał :D
Czytam czytam i oczom nie wierzę...
Mój nick to: sylwek7
Masz rację szanowny kolego ,ale błędy wynikające z zasłabego klikania w klawiaturkę :hah: Sorki :)
Nie chce skasowac inspekcji tylko chcialem wiedziec jak sie ja zeruje po wymianie oleju zeby nie jezdzic po mechanikach itp!! a jak pytalem czy sie calkiem wylaczy inspekcja po tym zabiegu to wlasnie nie chcialem zeby sie wylaczyla tylko od poczatku zaczela prace. W tej chwili mam jeszcze dwa zielone prostokaty...Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
Nie mam duzego OBCCytat:
Zamieszczone przez Mirek
SURU, napewno wyskakuje ci getribeprogram , czy betribsanleitung
1 komunikat jest od skrzyni biegów
2 wyskakuje przy każdej usterce i odwołuje do instrukcji obsługi
biorąc pod uwagę jej przydatność nawet bardzo drogaCytat:
Zamieszczone przez WojtekD
co innego "sam naprawiam" no ale tej w Naszym ojczystym języku nie ma ;(
tu masz po łangielsku
http://rs468.rapidshare.com/files/16..._by_dunaj2.rar
no i obowiązkowo
http://bmwe32.masscom.net/
to tyle z mojej strony na początek
cze
No wlasnie wiem ze do automatu ale wyskakuja mi oba te komunikaty i dlatego sadze ze mogl ktos zmienic zepsuty automat na manuala nie kasujac komunikatu:/Cytat:
Zamieszczone przez jarek88
O dzieki dzieki kolego :)Cytat:
Zamieszczone przez LoLo
nie ma za co