Powoli rozglądam się za e38,głównie 740 V8(m60) ale rozważam równierz 728.Moje pytania są takie:
1.Czy któryś z tych silników lepiej znosi instalację gazową?
2.Warto szukać auta z instalacją,czy zakładać samemu?
Wersja do druku
Powoli rozglądam się za e38,głównie 740 V8(m60) ale rozważam równierz 728.Moje pytania są takie:
1.Czy któryś z tych silników lepiej znosi instalację gazową?
2.Warto szukać auta z instalacją,czy zakładać samemu?
----------------
Ad. 1 - Dodałbym, że w przybliżeniu w 4.0 spalanie LPG w przeliczeniu na PLNy to równowartość spalania Pb w 2.8, więc może rozważ również tą kwestię ;)
Chyba Kolego się grubo przeliczyłeś. E38 z silnikem M62/m60 z prawidłowo założoną i dobraną instalacją będzie jeździło o wiele taniej niż 2,8 na PB.Cytat:
Zamieszczone przez tuczi77
Przy średnim spalaniu 20 litrów gazu na 100 km koszty będą mniejsze niż 10 l PB na 100 km.
Tylko że 740i nie spali średnio 20 litrów LPG przy równoczesnym spalaniu 728 10l/100 km PB.
W obu przypadkach zakładam normalną jazdę, czyli średnie spalanie gazu na 100 km ( w automacie ) będzie ok 15-16 litrów.
bitek-bitek, może niech wypowiedzą się właściciele jednostek, o które pytał kolega maverick czyli M60 i M52 a nie właściciele M62TUB, które jak wiadomo są ciut bardziej ekonomiczne niż M60 ;)
728i na gazie spali średnio 13-14 litrów, tak więc różnicę w spalaniu będziesz miał 2 litry na 100 km w stosunku do 740.
Może nie do końca adekwatne, bo trochę mniejsza masa i manual... moje M62 w E39 spala w przedziale 12-18 litrów gazu/100. Wolę podać widełki,ponieważ jest to wg mnie bardziej realne, uwzględniając jakość gazu oraz zmienny styl i warunki.
U mnie 740 spala 16,5 na 100 lpg, wartosc srednia, bo takie mam trasy.
Nie zapominajcie, że przy dziennych krótkich odcinkach w aucie z LPG ubywa też sporo benzyny. Jak nie zależy Ci na osiągach brałbym 2,8 i nie zakładał gazu - oszczędzisz sobie potencjalnych problemów, będziesz miał niższe koszty eksploatacji, a na paliwo nie wydasz dużo więcej.. Jak lubisz depnąć to 4.4 + gaz ;)
2,8 M52 jest ciekawym silnikiem - w mojej E46 udaje się zejść na trasie do 6 litrów jadąc 100km/h. W mieście 11-13. Wiem, że E46 jest dużo lżejsza od siódemki, ale i tak te wartości mnie zaskoczyły - w końcu to 6 garów i 193KM.
Do tego pomyśl ile pokonujesz km rocznie i przede wszystkim ile czasu masz zamiar mieć ten egzemplarz, bo instalka w V8 nie jest tania. Na początlku wiadomo - kupujesz, to nie myślisz o sprzedaży, ale poprzednie auta sprzedawałeś np średnio po roku to szkoda kasy na gaz.
Ja w swojej byłej E38 3.0 założyłem gaz, który mi się co prawda zwrócił po roku, ale przez "fachowców" silnik już nie chodził jak przed montażem, spalanie nieco wzrosło, a zimą dojeżdżając do pracy gaz się włączał po ponad połowie drogi. Dopiero przy dłuższych trasach/dziennych przebiegach doceniałem LPG.
Pozdr
Mam 728iA z Prinsem VSI. Śmiało mogę polecić taki zestaw.
Moja instalacja była zamontowana w Niemczech.
Raczej fachowo bo nie ma z nią żadnych problemów.
Nie odczuwam momentu przełaczenia z Pb na LPG.
Nie widzę też różnicy w pracy silnika czy to na gazie czy na benie...
spalanie - po zakorkowanej Warszawie pali mi 15,6 l LPG
w trasie jadąc jednostajnie ok 120 km/h udało mi sie zejsć do 9.6 LPG.
To sa moje wyliczenia. Nie wskazania kompa.
dodam jeszcze że odkąd auto jest w Polsce, instalacje LPG
serwisuję w EGP na ostrobramskiej.
Znaja sie na Prinsie. Mają ori program diagnostyczny.
Jestem zadowolony z obsługi.
Mam 728i z gazem zakładanym w firmie Domański Poznań jaka instalacja - :? nie mam pojęcia, ale o dziwo są tam 2 reduktory. Po co - wielu się dziwi - , bo tak Domański założył. ;) Auto śmigało bez problemy jako moja własność już 3 lata a Gaz założony w 2002 roku. Kiedy okazało się, że coś jest chyba nie "tako", bo przełączał się z LPG znów na PB, to pojechałem do pierwszego lepszego "Gazownika" i i i i jak otworzył maskę to tak szybką jak zamknął z mruknięciem ...Domański ... ,bo widnieje tam taka duża naklejka i rozkładał ręce. 8/ Moja instalacja - To niby Wyższa Szkoła Jazdy. Zmuszony byłem pojechać do Firmy Domański, po uprzednim umówieniu się, gdzie na wstęp zapłaciłem 200zł za nie dokonywane w terminie przeglądy a później następne 700zł za naprawę . Popijałem kawkę a gazownik działał, ale sami widzicie za jaką kasę. ;D Poza tym faktem jestem super zadowolony z instalacji LPG w moim aucie i polecam montaż dobrej instalacji lub kupno z dobrą instalacją auta. :cool:
Ad 1. - Każdy znosi tak samo źle ;)
Lpg to zło konieczne i jak musisz się w to pchać to lepiej w 2.8 - bo mniej komplikacji. A jak się na tym kompletnie nie znasz to w v8 możesz mieć niemałe kłopoty. Chyba, że kupisz bez gazu i założysz wg. rad osób które mają z m60 doświadczenie.
a miałeś instalkę kiedyś, że tak spytam ?Cytat:
Zamieszczone przez xsilver
ja dopóki nie kupiłem auta z LPG też uważałem,
że LPG to kupa i w ogóle wszystko co najgorsze.
Dziś moje zdanie w tym temacie jest odmienne.
Ale faktem jest że fachowość montażu ma tu chyba największe znaczenie.
Silniki BMW akurat znoszą gaz całkiem dobrze.
Dzięki wszystkim za info.Jeszcze jedno pytanie.Jak spalanie u was w 728 na samym Pb (miasto).
Wszystko zalezy od stylu jazdy, warunkow na drodze i terenu. U mnie miasto 16-17l.
----------------
Ja przy średnich korkach spalam 13-14 litrów benzyny.
Wieczorem po mieście ok. 11,5.
Trasa 9.
Moja w mieście potrafi 18 l wciągnąć (te korki :o ) na trasie (1000km) zeszła na 8,7 l. Średnie spalanie jakie mam już od jakiegoś czasu to 12,7 l (moja codzienna droga to praktycznie połowa trasa a połowa miasto). Gazu nie widziała i nie zobaczy :D (wolę zapłacić troche więcej za Pb i mieć święty spokój ;))
P.S. wszystkie dane to obliczenia po tankowaniach a nie z komputera pokładowego.
troche na temat troche nie :)
witam od 3 miesiecy uzytkuje 740 - M62
jezdze duzo laczny koszt w ciagu 3 miesiecy na paliwo to okolo 5tys zl wiec
tydzien temu zalozylem BRC, na razie przejechalem 600km spalanie w trasie 9 - 10 litrow gazu jadac
jak znaki nakazuja. zostalo mi 400km do 1 przegladu gazu, jestem zadowolony ze spalania i tankowania.
Na dzisiejsze czasy polecam dobra instalacje
bo po
1: nie jest to profanacja auta
2. duze oszczednosci
fakt przeglady sa drozsze, sama instalacja nie jest tania
ale taki urok jest samochodow. nawet bez instalacji czesci sie sypia
jak ktos dba to jezdzi
kiedys bylem przeciwnikiem instalacji gazowych ale zmadrzalem:)
pozdrawiam i polecam strone gazeo.pl
dokładnie - to nie czasy instalacji na śrubkę.Cytat:
Zamieszczone przez drakula24
dzisiejsze systemy naprawde fajnie funkcjonują.
pozdrawiam
Moja M60 w warszawskich korkach spala 19l gazu, instalacja była w aucie, ale zamontowana jest bardzo ładnie, tak samo też pracuje. Kwestia opłacalności mocno uzależniona jest od przebiegów a na drugim miejscu dopiero od wielkości spalania. Jak dużo jeździsz to będzie ci się opłacała i w 2,8(przy tym będzie tańsza w instalacji i eksploatacji), jak jeździsz mało to nie będzie się opłacało wchodzić w gaz i w 4,0. Co do tego jak znoszą lpg silniki to brak mi doświadczenia(to moja pierwsza siódemka), ale pewną wskazówką może być wrażliwość na przegrzanie danej jednostki a jest ona większa w silnikach 4,4(wyższa temperatura otwarcia termostatu).
pzdr
Ok.Coś już trochę wiem.Po małych obliczeniach wyszło mi że przy 2.8 na pb miesięcznie wydam ok.1200zł.Patrząc realnie opłaca mi się zainwestować w dobrą istalację,która po roku powinna się zwrócić.
Witaj,
Tez sie chetnie podziele.
Mam M60b40 z 94r - manual. Kupilem z instalacja gazowa PRINS. Instalka ma bodajze 4 lata i nalatane kolo 100tys. Jedyna rzecza jaka byla robiona niestety juz za mojej kadencji to regeneracja reduktora. Motor trzyma moc idealnie, przyspiesza lepiej niz fabryka zarowno na gazie jak i na benzynie. Nie ma roznic w czymkolwiek oprocz ceny przejechania 100km.
Generalnie przy mojej jezdzie jak cymbal ostatnio pali mi 20l LPG, jak jezdze normalnie to 16-17. Trasa zalezy, ale ok 14-15. Mam ustawiona dla bezpieczenstwa nieco bogatsza mieszanke.
Motor ma licznikowo 302 tys, ile realnie niewiem, moze z 500? ;)
Jezdzilem 740 i 728 i nie ma wogole porownania a to ledwie kilka zlotych wiecej na 100.
Ode mnie - zdecydowanie V8 i dobra instalacja.
Pozdrawiam
K
PS. Co do wypowiedzi Pawla - kolega pytal o m60 a tam jest lepsiejszy termostat ;D Wogole jak patrze na znajomych tutaj to m62 jest jakis taki zbyt delikatniutki w porownaniu do m60.
1. Bardziej polecam 740 do gazu niż 728. Jak czytałem raporty spalania na forum (link zamieścił Damias w tym temacie) to po mieście 2.8 wcale dużo mniej nie pali od m62 (a m60 jest ponoć bardziej oszczędne od m62) A na trasie to i moje m62 (3.5litra) pali 10 litrów a 90km/h na tempomacie uzyskuję średnią 8l/100km i oczywiście z m60 będziesz miał o wiele więcej radości z jazdy niż w przypadku 2.8
2. Ja kupiłem 7mkę z instalacją gazową i... jeżdże na benzynie... Jeśli bym kupował teraz auto to instalkę bym samemu robił (zlecił komuś znającemu się na tym)
M60 bardziej oszczedne od m62? Chyba odwrotnie. Generalnie jesli patrzec na ceny LPG to naprawde sa to niewielkie roznice, a roznica w jezdzie owszem jest spora. A gaz jak gaz, jak dobrze zalozony, wyregulowany i motor w miare zadbany to bedzie wszystko gites.
Także decyzja padła na 740.W końcu V8 to moje marzenie i czas je zrealizować.Chyba że nie znajdę ładnej sztuki,choć zakup auta planuje na początku przyszłego roku,więc trochę czasu jest.
Wg. mnie dobra decyzja...niewiele zaoszczedzilbys na 728...a tak masz troche mocy na te wage.Cytat:
Zamieszczone przez maverick
---------------
Ja śmigam na lpg (2.8). Jeśli teoretycznie byłoby do wyboru motory w bardzo dobrym stanie to faktycznie ten większy daje dużo więcej za niewiele mniej potrzebnego paliwa. Sam przed nabyciem swojego przejechałem się e38 4.4 - faktycznie fajnie. Ale kupno zadbanego 2.8 wiąże się z dużo mniejszym ryzykiem. A gaz dobrze założony będzie dobrze się sprawował w każdym silniku.
Latam 7-er 2.8 aut.PB ok 11 l. LPG ok.13/14 l.z klimą 15 l. Mam in-stalkę od lutego.Założyłem sek. STAG 300 PLUS. Jestem bardzo zadowolony śmiga bez różnicy.Oczywiście oprócz tej istotnej że taniej.Robię ok. 1500 km./mies.Polecam
Nigdy nie rozumiałem ludzi którzy w takich dużych piecach 4 litrowych w 7er chcą montować LPG. Albo jeździsz 4 litrówką bez LPG i stać cie żeby lać w nią benze albo kupujesz diesla jakiegoś i jeździsz oszczędnie. Dla mnie LPG w beemkach to juz obciach na maxa a już w 7er to brak miłości do klasyki i cudu natury marki BMW
...Kolego, wiekszej bzdury juz dawno nie slyszalem. Piszesz Off Topic, nic nie wnosisz do tematu, temat czy gazowac czy tez nie juz byl...takze pisz sensownie prosze Cie. Kolejne takie posty leca do kosza!Cytat:
Zamieszczone przez Kendzior
Nie pierwszy i chyba nie ostatni taki post, teoria oparta na dwóch tanich winach i zasłyszanych plotach pod sklepem. Panowie Modowie, temat przerabiany w nieskończoność, proponuję usuwać takie posty, bo potem robi się niezły bałagan...Cytat:
Zamieszczone przez Greg38
Autorowi proponuję użyć opcji ,,szukaj'' jeśli ma ochotę coś sensownego i wartościowego wnieść do tematu, jeśli nie to proponuję konwersację na podobnym poziomie z kolegami w piaskownicy,zamiast zaśmiecać i zaniżać poziom forum.EOT
Witam ja mam akurat 735i na gazie i jestem zadowolony . Moja sugestja lepiej samemu zalozyc niz latac po gazownikach i naprawiadż instalację . :)
Ja wiem napewno ze samemu to mozna sobie pupe podetrzec....
Proponuje kogos kto ma w glowie i wie co z czym sie je. :hah:
grunt to dobry zaklad, szukaj dlugo, polecanego zakladu specjalizujacego sie w bmw - moze nikodem? ten duzo bmw robil i nikt sie nie skarzyl
Aleś kotleta odgrzał :D
Siem.
I ja dodam cos od siebie!
co do tych bzdur o gazie to jest tak ze kiedys na poczatku wsadzali zwykle instalacje na "srube" (i ja taka mialem w e30 e36) skrecali srube na maxa co by im mniej palilo auto.... owszem moze i PALILO o ten 1 litr mniej tego gazu ale za to zawory dostawaly po D.. bo silnik dostawal zbyt uboga mieszanke. wypalaly sie gniazda i silnik tracil moc (puchl pod gore itp)nawet pozniej juz na stechiometrycznej dawce lpg. stad ta fama o gazie/ Moj ojciec na gazie lata juz od 5-6 lat i nie narzeka.
Nawet wujek fordem escortem zrobil juz przeszlo 200tys km na gazie 1.6 16v spr z niemiec przy przebiegu 160tys ok 7-8 lat temu i od tamtej pory ma gaz ale juz na silniku krokowym(to juz wyzsza szlola jazdy:)) hehe i uwierzcie lub nie rozrzadu nie zmienial do dzis bo twierdzi ze nie moze dostac paska rozrzadu :) (<---akurat to istna bzdura ale jemu nie wytlumaczysz.) i swiec zaplonowych bo nie mogl odkrecic i bal sie ze sie swieca ukreci. i tak jezdzil przeszlo 200tys km. az w koncu bylo BUM 1 strzal w kolektor. zajezdza ja mowie kable i swiece do wymiany. kable wymienil swiec dalej nie i znowu BUM. mowie swiece wymien.Twierdzil ze nie swiece ze cos z gazem. Pojechal do gazownika gdzie zakladal. Gazownik pyta a przeglady jakies pan robil on mowi ze nie. to mu filtry gratis wymienil, membrane parownika za oplata i za swiece tez placil i Co wujek dalej lata escortem na gazie.:))
Ja w swojej e38 99r 3,5 tylko nie wiem jaki kod silnika jest ma 175KW tez zalozylem instalacje gazowa BRC SEQENT PLUG&DRIVE za ktora zaplacilem 5tys zl u Pana Krzysztofa w Chojnicach i nie narzekam wrecz jestem zadowolony.
U mnie chcieli mi paprochy zakladac za 3,5tys tez BRC ale jakas inna. ale kazdy narzeka na nich wiec wolalem u sprawdzonego zalozyc mimo ze koszt instalacji wyzszy.
Mi pali srednio tak 15-16L LPG
na trasie ostatnio mierzylem na odcinku 1000km do z pl do Koln
pelny zbiornik gazu na tempomacie (non stop autostrada)
wyszlo przy predkosci
130Km/h 12,5 L LPG
140Km/h 14 L/LPG
150KM/h 16 L/LPG
Mierzone bylo od pelnego zatankowania zbiornika do jego wyczerpania tzn az przelaczylo mi na benzyne(rownoznaczne z tym ze brak juz cisnienia gazu pomimo tego ze jeszcze troche gazu tam bylo z mniejsza predkoscia moglbym zrobic jeszcze z 20-30km)
Nastepnym razem zmierze przy predkosciach 80 90 100 110 120 bo jestem ciekaw ile wyjdzie...:))
No i laczki 18calowe 235/40
Takze mysle ze to calkiem dobry wynik jak na taki silnik.
Co do instalacji to Najlepiej zalozyc sobie samemu tzn u kogos kto sie dobrze na tym zna ale jesli zamierzasz kupic auto juz z zalozona instalacja to najlepiej zapoznac sie z jej specyfikami czy jest dokladna int chodzi mi tu o czas wtrysku i dawke wtrysku poprzez wtryskiwacze. Przedemna wyjezdzala tez 7er przed montarzem i pytam gazownika co z nia bylo a on odpowiada
"widzisz ta instalacje pod sciana"ELPIGAZ" ? ja mowie tak a on do mnie "z 1-2 temu byl u mnie ten gosciu i chcial zalozyc sekwencje i za drogo mu bylo i pojechal zalozyli mu taniej i co? i jezdzil po serwisach non stop cos robil bo bylo nie tak rozlaczalo itp i przyjechal spowrotem do mnie zeby zalozyc porzadna instalacje no i zalozylismy taka jak bedziemy u ciebie zakladac.
Takze zastanow sie dobrze pod tym wzgledem poczytaj zorientuj sie a wtedy kupuj bo nie sztuka jest wydac kase.
2.8 nie jezdzilem. ale moge ci polecic zdecydowanie 3.5 i wieksze oczywiscie na LPG (bo taniej:p)
Pozdrawiam posiadaczy Beemek
Co do 728i zużycie paliwa ok 13 litrów przy normalnej jeżdzie poniżej dychy nigdy nie zszedłem ale 11l na sto km. da się wykręcić bezproblemowo.komputer stag 300 . przejechałem ok 60 tys.km i nigdy nie było problemu z instalacją .Filtry f.ciekłej i lotnej wymieniałem jak mi się przypomniało(bez żadnych dodatkowych kosztów czy restrykcji gwarancyjnych) , no i raz wymieniłem świece.Wydaje mi się że r 6 dobrze znosi lpg (wymieniłem uszczelkę pod pokrywą głowicy ale to się wymienia w każdym silniku z lpg więc traktuję to jak zło konieczne) . Myślę że z 728 nie będziesz miał problemów co do v8 nie wypowiadam się bo takiego auta nie miałem. Lepiej kupić auto bez gazu i założyć gaz samemu u fachowca który wie dlaczego samochód jeżdzi i wie co robi) wtedy jest ok . Co do kosztów litr lpg 2,30 pln. Litr benzyny5,09. Chyba więcej pisać nie trzeba . Pozdrawiam.
To u mnie gaz 2.62 ;/ tanio macie tam na dole a benzyna podobnie,