Witam mam problem z e32 m30b30 auto kręci ale nie chce odpalic.
Pojawiają mi się dwa błędy na kompie
1.Kuhlwasserstand
2.Betriebsanleita
(za wszystkie błędy przepraszam)
Z góry dziękuje za szybką odpowiedz.
Wersja do druku
Witam mam problem z e32 m30b30 auto kręci ale nie chce odpalic.
Pojawiają mi się dwa błędy na kompie
1.Kuhlwasserstand
2.Betriebsanleita
(za wszystkie błędy przepraszam)
Z góry dziękuje za szybką odpowiedz.
nie masz wody w chlodnicy czyzby uszczelka pod glowica i woda siedzi w cylindrach
Człowieku weź trochę pomyśl.To że nie ma płynu w chłodzącego to nie znaczy że już uszczelka itd.Może tylko czujnik się zepsuł...Nie wróż z fusów...
Przyczyn może być bardzo dużo.Podstawowym krokiem jest sprawdzić iskrę i czy podaje paliwo.Auto na samym paliwie?
a co do błędu nr dwa,to nie błąd a informacja o tym żeby zobaczyć w książce serw co to znaczy nr 1 ;)
Auto jest na paliwie i LPG
skoro PB/LPG to :
1. ktora generacja instalki LPG ? sekwencja czy junkers?
2. jezdziles na rezerwie PB ? pompka tłoczy paliwo? sprawdzana na "krótko"?
3. filtry wymieniane na czas? (gazowe, powietrza, paliwa)
4. iskra? świece sprawne? przewody? kopułka? palec rozdzielacza?
5. dolot jest szczelny? nie bierze lewego powietrza?
6. jesli 2gen lpg to nie miales strzału w kolektor ostatnio? przepływomierz odpinałeś (i co najwazniejsze - czy jest caly?)
7. dolej plynu do ukladu chlodzenia - blad zniknie
8. probowales uruchomic auto na LPG? masz manualną skrzynię - brutalne, ale czy na zaciąg próbowales uruchomić ?
9. bezpieczniki - wszystkie cale ? (pod maską od str. kierowcy, pod tylna kanapa za kierowcą)
10. sekretne pstryczki ,przyciski, guziczki antynapadowe made by Zrób to Sam ? sprawdzales ?
11. chyba najistotniejsze: pod komputer podpinales auto ?
to sa podstawowe rzeczy ktore we wlasnym zakresie eliminujesz i powinienes dopiero pytac tutaj po ich SPRAWDZENIU.
nie jesteśmy wróżkami :faint:
Kuki, a jak go kręcisz to słychać żeby wgl łapał , auto długo stało czy nagle to wyszło?
Analizując na sucho , dodał bym -bawiąc się trochę we wróżbitę- do powyższej listy czujnik położenia wału.. ;)Cytat:
Zamieszczone przez zawiś
A więc tak zawiś
1. Junkers
2. Troszek kilometrów zrobiłem na rezerwie
3. Auto posiadam od niedawna i zaczynam wszystko wymieniać
4. Poprzedni właściciel wymienił wszystko 2 miesiące temu
5. Szczelny
6. Wystrzału nie bylo przepływka cała
7. Zrobie jak piszesz
8. próbowałem na LPG nie odpala jest manual ale nie próbowalem na zaciąg
9. Całe
10.Nic takiego nie ma (ostatnio bawiłem sie kompel i poustawiałem coś w CODE czy może to być przyczyną że coś zablokowałem??)
11. Dzisiaj będzie podpięty
jarek 88
próbuje załapać ale nie umi w niedziele przyjechałem ze zlotu około godz. 16 i auto stało do godz. 23 zanim poszedłem do pracy
10.Nic takiego nie ma (ostatnio bawiłem się kumpel i poustawiałem coś w CODE czy może to być przyczyną że coś zablokowałem??)
to cenna uwaga czy robiłeś to właśnie przed tym wyjściem do pracy? być może wpisałeś jakiś kod, teraz nie wiesz jaki i z tego powodu nie chce zapalić
A jak przekręcasz kluczyk w stacyjce to nie masz gongu i nie miga Ci przypadkiem ta czerwona dioda na OBC i nie wyskakują 4 kreski na wyświetlaczu kompa (- - - -)?Cytat:
Zamieszczone przez Kuki
a tak wgl to jak się programuje code mam to a nigdy nie używałem jak kupowałem auto to gościu mi pokazał że jest taka możliwość ale nie uważałem jak tłumaczył
to ja jeszcze podrąże temat samej iskry :
mowisz, ze poprzedni wlasciciel wymienil wszystko 2 mies. temu - pozostaje kwestia jeszcze na co wymienil. Przykladowo jak mialem problemy z uruchomieniem mojej V-ki - stala jakies 2tyg nieuruchamiana - świece byly nowiutkie - raptem zrobilem na nich 500km - za chiny nie chciala odpalic (nowe swiece to V-Line'y z dolniejszej półki - jakies 25zl/szt) - bylem święcie przekonany że to nie to - no bo jak! świece nowe, więc niemożliwe! - okazalo sie ze 4 świece są do wyrzucenia - kupilem V-Line'y Platinum - kosztowaly mnie 2razy więcej - ale od razu auto odżyło...
Skoro nie odpala na LPG również to zawęża się troche pole poszukiwań:
-> czeka Cię przegląd calego zapłonu - sprawdzić organoleptycznie stan kabli kopułki i rozdzielacza - naszykuj sobie papierek ścierny w celu przeczyszczenia styków
-> sprawdź stan świec oraz ich iskrę - dla świętego spokoju...
-> dobra uwaga - czujnik położenia wału korbowego - gdzieś na forum ktoś pisał w jaki sposób sprawdza się go
-> nie wiem jak to jest w M30, ale w M50 bolączką pewną były uszczelki pod deklem w miejscach gdzie świece wędrowały do głowicy - nie ma oleju w gniazdach świec? u mnie olej powodował przebicia i silnika nie moglem uruchomić
widzę ze rozmowa sprowadza się do OBC - aby wyeliminować wyjmij radio i odepnij z tyłu wtyczkę od OBC na jakis czas - opcja CODE zniknie (jezeli takowa jest aktywowana)
edit:
jeszcze jedna rzecz mi przyszla do głowy : uszkodzona centralka LPG - czasem zdarza się, że podaje paliwo wraz z LPG - no za chiny nie odpalisz a jak odpalisz to zero mocy ...
zalukaj do centralki - jak cos to na czas badań odłącz
a jak sprawdzic czy tan czujnik jest dobry jakie beda oznaki udszkodzenia??
autko juz dziala wystarczyło dolac płynu do chłodnicy tylko wyskoczył mi jescze jeden błąd mianowicie
Nebellicht vorn
przeciwmgielne z przodu ;)Cytat:
Zamieszczone przez Kuki
dzięki wielkie za info :)
witam i ponowny problem z moja 7er znowu nie chce odpalać tzn. czasami opdali na 1sekunde i od razu gasnie i do tego odkryłem dzisiaj ze poprzedni właścieciel chyba dolał do układu chłodzenia jakiś olej bo jak opróżniłem cały układ to to co z niego wyleciało było zielone z pianką a na korku od wlewu było masło czy ktoś wie jaka może być przyczyna że znowu nie odpala z góry dziękuje.