Mam pytanko jak w temacie.Po wymianie klocków i czujnika tył w mojej E38,dalej wyświetla mi komunikat o zużytych klockach.Podobno jest jakiś sposób na wykasowanie tego z BC.Będę wdzięczny za informację.Dodam że auto jest z 98r.przed liftem.
Wersja do druku
Mam pytanko jak w temacie.Po wymianie klocków i czujnika tył w mojej E38,dalej wyświetla mi komunikat o zużytych klockach.Podobno jest jakiś sposób na wykasowanie tego z BC.Będę wdzięczny za informację.Dodam że auto jest z 98r.przed liftem.
samo zniknie niebawem :)
Sposób jest nawet na naszym forum, zatem użyj wyszukiwarki.
Wystarczy otworzyc drzwi kierowcy ,wlaczyc zaplon poczekac 30s wylaczyc zaplon wyjac kluczyk, wlozyc spowrotem i odpalic
Sylwekk użyłem wyszukiwarki i nie znalazłem konkretnej porady.Przemo9999 drzwi mają pozostać otwarte czy nie?
Sprawdź czujnik z przodu......... ;D
Jak przerwany to i za miesiąc nie zniknie. Jesli sa OK, komunikat zniknie w przeciągu kilkunastu sekund niezaleznie czy drzwi otwarte czy nie :)
Tak drzwi kierowcy musza byc otwarte, a reszta zamknieta. Jak wszystko jest ok to bład musi zniknąć. Ja juz 2 razy kasowałem i zawsze to działa.Cytat:
Zamieszczone przez Jarek971
Drzwi w tym przypadku nie maja nic do rzeczy, ale to tylko Ci ułatwia sprawę ;)
Spojrzałes jak na drugiej osi?
Czujniki mogą być nowe ale jak kabel w gnieździe jest nie zicher to nigdy nie zniknie.
Niestety ale te kabelki się sypią mocno z wiekiem wystarczy trochę nimi poruszać i gotowe, gdzieś nie łączą. Sprawdź co jest z nimi i napraw przerwę w obwodzie.
No własnie drzwi maja inaczej nie skasujesz błędu. Jak sa zamkniete to nie ma takiej możliwości probowałem, a przy otwartych nie ma problemu.Cytat:
Zamieszczone przez sylwek7
U mnie te sposób nie działa :(Cytat:
Zamieszczone przez przemo9999
Jarek971 - czy problem wiąż istnieje ??
U szajboosa wystarczyło 10 wyłączeń i włączeń zapłonu. Później kontrolka sama zgasła ;)Cytat:
Zamieszczone przez przemo9999
u mnie z tyłu jak zmieniałem klocki, wystarczyło na chwilke aku odpiac i podłączyć - odrazu bład znikł :)
Problem dalej aktualny.Przód robiłem w styczniu.Aku odpinałem i też nie pomogło.Posprawdzam kabelki.
jeśli jesteś pewny ze czujniki są OK, wówczas sprawdź przewody przy przejściu pod nadkola. Tam czasem zdarzało się ze się ułamywały przewody wewnątrz izolacji. Trzeba nieco wyczucia zeby znaleść taką usterkę :)
Kolego.. hmm sprawdz tak jak pisze Sylwek,Cytat:
Zamieszczone przez Jarek971
natomiast jak nie bedzie poprawy spróbuj rozciąć Izolacje na kablu i będziesz miał dwa przewody, zmostkuj je ze sobą i jeżeli błąd zniknie znasz przyczyne - uwalony czujnik
Jeżeli nie zniknie polótuj te dwa przewody tak jak były, zailozuj i szukaj innej usterki.. Moim zdaniem czujnik jest zepsuty
Tym sposobem wykluczysz czy czujnik jest zepsuty
pomysł dobry, z tym ze może nie tnij przewodów :/ Po zdjęciu wtyczki widać z boku piny, a konkretnie miejsca gdzie się wciska żeby przewody wyjąć z wtyczki. Osobiście nie jestem zwolennikiem cięcia przewodów które maja nielekko. Sól i woda to niemal codzienność :)
Zmostkuj tak jak bialydaro pisze albo sprawdź miernikiem czujnik "na zwarcie"
Mało tego... te przewody (nie wiem jak w przedlifcie) są wolframowe! I można zapomnieć o lutowaniu :( podobno są środki które sprawiają, że cyna się ich trzyma ale ja w mojej apteczce małego elektronika nie znalazłem nic co by sprawiło, że cyna się przyklei do kabli :/
Ja mam przedliftowe 7er, i z tyłu tak sprawdzałem :)Cytat:
Zamieszczone przez coboss
PS. nie trzeba lutować to testów, założyc koszulke termokurczliwą, skręcić dobrze przewody ze sobą - zgrzać i nawet lutować nie trzeba :) Pozdro!
Jak chcesz zlutować to na Twoim miejscu spróbował bym najpierw obskrobać kabel (juz po zdjeciu izolacji) kupić dobry flux (topnik w żelu) , cyne bezołowiową i jedziesz.... Powinno złapać :D. Nie zapomnj że cyna pbfree ma wyższą temperature topnienia....Cytat:
Zamieszczone przez coboss
Te kable są tak słabe (ze starości) i dostęp do nich jest tak nie ch... (to chyba, że ktoś ma podnośnik), że nawet nie mam ochoty nic skrobać. Poskręcałem, zaizolowałem dobrze i mam nadzieję, że wytrzymają długo jak nie to kupię wtykę od innego auta i wtedy będę kombinował :/
Problem rozwiązany,okazało się że mechanik żle podłączył złączkę przy nadkolu.Po poprawieniu nic nie trzeba było kasować.Dzięki wszystkim za dobre chęci.
Chęci są szczere :)
Inna sprawa jest taka - jak można źle podłączyć. Myslałem ze jest idiotoodporna, a jednak nie ;)
Trzymaj sie
hehe właśnie :) to do czego ją podłączył??