Mam problem z odpalaniem. ;)
Czasami odpala normalnie :) a czasami za szóstym razem :( i wyświetla się ten komunikat
http://yfrog.com/j4img1554oj
Wersja do druku
Mam problem z odpalaniem. ;)
Czasami odpala normalnie :) a czasami za szóstym razem :( i wyświetla się ten komunikat
http://yfrog.com/j4img1554oj
a wiela ropy w baku ??
Ten komunikat mowi o tym ze którys z wtryskow nie domaga.
Da radę to samemu zrobić ?
Nie koniecznie to musi byc spodowowane jakos powazna awaria, musisz podlaczyc pod kompa standardowo
Akurat w TDS-ie nie ma możliwości zdiagnozowania, który wtrysk. TDS ma jeden wtrysk sterujący, być może to właśnie on zgłasza błąd. Oczywiście diagnoza komputerowa bardzo wskazana.Cytat:
Zamieszczone przez Cichy
Byłem wczoraj w serwisie bmw na kompie i nic nie pokazało
mam jeszcze jedno pytanko
oprócz tego odpalania na postoju dostaje drgania
czy na tym można jeszcze jeździć
do rezerwy nie dopuszczamCytat:
Zamieszczone przez Marek760i
MOD:EDYTUJ POSTY!
No to może banalna sprawa - cofające się paliwo?Cytat:
Zamieszczone przez bmw7
Pewnie źle ustawiona dawka na nastawniku (chyba że masz manualną skrzynię, to może siadł dwumas).Cytat:
Zamieszczone przez bmw7
Nastawnik da się wyczyścić, ale musisz znaleźć osobę, która się tego podejmie (ASO się w takie naprawy nie bawi).
Cytat:
Zamieszczone przez sylwekk
automat z chipem
ja bym sie skłaniał do sprawdzenia pompki w baku, ja tak miałem w E38 730d gdy miałem mało ropy tez mi sie taki komunikat wyswietlał
Czyli w kwestii drgań koło dwumasowe odpada. Natomiast nadal jest dużo niewiadomych. Nie wiemy, jak ten chip został przygotowany, co zmienia i jak w kwestii działania.Cytat:
Zamieszczone przez bmw7
Sprawdzałeś, czy paliwo się nie cofa? I czy problem z odpalaniem dotyczy zimnego czy ciepłego silnika?
Tak jak napisal sylwekk przyczyn moze byc pare.Sprawdz czy nie cofa sie paliwo,dobrze by bylo zmierzyc czy cisnienie jest odpowiednie,moze byc pompka,nastawnik lub przekaznik lubi robic psikusy
Sprawdzałeś, czy paliwo się nie cofa? I czy problem z odpalaniem dotyczy zimnego czy ciepłego silnika?
Nie sprawdzałem czy paliwo się cofa
A co do odpalania to raczej na ciepłym
Czy warto by zacząć od wymiany pompki?
bmw7, ja dla mnie to objaw nastawnika poniewaz raz odpali Tobie odrazu a innym razem po "czasie"
Drgania silnik sa spowodowane niedomaganiem nastawnika (takze ponowne ustawienie dawki lub jego wymiana).Cytat:
Zamieszczone przez bmw7
Odpala zle na cieplym przez zuzyta pompe wtryskowa.
Wymiane pompki paliwowej mozesz sobie darowac- objawy ktore opisujesz nie sa spowodowane przez nia.
Nic nie wymieniaj tylko zajedź do dobrego pompiarza! Niech Ci sprawdzi wtryski i nastawi pompę. Kolego TDS to starego typu silnik. Dobry fachowiec szybko posprząta, koszty wymiany kompletu wtrysków też banalne nawet nie warto regenerować to chyba, że sam sterujący ale nie wiem czy to robią (ja wymieniłem)
Sterujacego nie da sie regerować, reszte ze spokojem i wartoCytat:
Zamieszczone przez coboss
:) zwykłe kosztują grosze! Z reguły dostaje się je jako gratis do sterującego jak kupujesz używane. Widzę, że dobrze pamiętałem, że nie szło zregenerować wtrysku sterującego.Cytat:
Zamieszczone przez Cichy
Dziękuję wszystkim za Pomoc.
Teraz muszę poszukać kto mi to zrobi
witam
kolego zajedź sobie do pompiarza niech sprawdzi ci ciśnienie na pompie(sekcji dawkującej)
na ciepłym silniku, przy wolnych obrotach ciśnienie powinno wynosić min 250 at.
drgania silnika mogą być spowodowane ( tak jak boss napisał) złym nastawieniem a raczej złą pracą nastawnika pompy, dobry pompiarz powinien mieć sprzęt do sprawdzenia tego, bądź na kompie powinien zobaczyć jakie parametry sterownik podaje
Sama zmiana, przestawienie dawki na nastawniku zazwyczaj pomagają tylko na jakiś czas(nie mówię że od razu pochodzi tylko 1 miesiąc czy dwa czasami zdarzało się nam że i pracował ponad rok po nastawieniu na nowo dawki, ale to tez zależy od stopnia zużycia nastawnika)
co do wtryskiwaczy to najpierw niech ci je sprawdzą jakie ciśnienie na nich jest i czy nie podciekają (sam ich se nie wykręcaj , chyba że posiadasz specjalny klucz do wtrysków te w tesco i podobnych uszkodzą ci przelewy klucz jest w środku za mało wyfrezowany)
używek nie kupuj ,bo za jakiś czas i tak zacznie kopcić, więc jak będą do roboty, to zregeneruj lub wymień na nowe końcówki ,koszt 1 szt ok 130 zł, zależy od producenta.
do serwisu z tym nawet nie jedź bo i tak oni zawiozą to gdzieś do pompiarza , chyba że odeślą do swojego serwisu gdzie cię wykroją.
koszt naprawy pompy
cena samych części
sekcja dawkująca ok 700zł (po regeneracji)
nastawnik ok 1400 zł (nowy)
uszczelki komplet ok 250zł
za robociznę wołają se różnie
w poprzednim zakładzie gdzie pracowałem (Wierzbicki Polkowice polecam :) )
braliśmy z demontażem pompy
za pompę demontaż, montaż reg zapłonu ,nastawienie dawki diagnoza na kompie (ciastka i kawa już gratis :)
ok 900zł
za wtryski reg 40-50 zł za szt nowy 20zł szt
ceny są orientacyjne bo to z przed dwóch laty ale nie powinny się zbytnio zmienić
powodzenia w szukaniu pompiarza i daj znać jak wyszło :)
Cytat:
Zamieszczone przez marcinj_84
Wielkie dzięki
jak będzie po wszystkim to się odezwę jak to wszystko wyszło
Problem został rozwiązany :)
koleś odłączył chip i po sprawie :P
odpala nie gaśnie nie trzęsie się jest ok
tak po za tym jeszcze raz dziękuje wszystkim za pomoc :papa:
bmw7, prosimy wiecej szczegołów co, z kim, dlaczego? :)
Cytat:
Zamieszczone przez Cichy
Proszę zacząć czytać od pierwszego postu