Mam problem wymieniam uszczelki pod g³owic± w m60 i okazuje siê ¿e jedna ¶ruba dokrêcaj±ca g³owicê jest pêkniêta po prostu ja wyj±³em z mechanikiem. I teraz pytanie czy nawierciæ w bloku i zrobiæ nowy gwint czy wymieniæ silnik?
Wersja do druku
Mam problem wymieniam uszczelki pod g³owic± w m60 i okazuje siê ¿e jedna ¶ruba dokrêcaj±ca g³owicê jest pêkniêta po prostu ja wyj±³em z mechanikiem. I teraz pytanie czy nawierciæ w bloku i zrobiæ nowy gwint czy wymieniæ silnik?
525d, chyba logiczne ze nowy gwint
Pytanie mam takie:
Pêk³a Ci szpilka w bloku i zosta³a?Bo je¿eli tak to nie problem j± wyci±gn±æ
Czy mo¿e urwa³e¶ gwint w bloku?Z tego co wiem s± firmy i metody na wybrniêcie z takiej sytuacji,zale¿y jak to wygl±da?
Szpilka zosta³a w bloku ale nie wystaje ponad powierzchnie tylko jest u³amana ok. 1 cm wewn±trz otworu
W momencie urwania ten gwint siê odprê¿a i powinien krêciæ siê do¶æ lu¼no, zatem nie powinno byæ wiêkszego problemu z wykrêceniem ¶ruby bez demonta¿u g³owicy. Mia³em tak kiedy¶ w starym m20....
e¿ ostatnio przerabai³em taki temat w motocyklu. Nawieræ t± ¶rubê ma³ym wierte³kiem, powinna wyj¶æ bez problemu.
G³owice mam ju¿ wyci±gniête tak¿e nawiercimy to i powinno wyj¶æ . Jakie szpilki polecacie?
Omijaj ELRINGA ,ja zak³ada³em Reinza i jest ok :)
Jest do tego specjalny zestaw - http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0690%2014.pdf
Ja mam jeszcze takie wykrêtaki - wierci siê wiert³em i wkrêca taki wykrêtak o lewym gwincie - on siê zacina i umo¿liwia wykrêcenie ¶ruby .
http://obrazki.elektroda.net/78_1258219221.jpg
U¿yj takich wykrêtaków jak xsilver pokaza³. To naj³atwiejszy i najbezpieczniejszy sposób. Przerabia³aem to ju¿ w kilku silnikach.
Oryginalne sruby kosztuja oko³o 100 PLN na g³owicê.
Tak dla obrazu sytuacji ;)