Bmw zmienia swoje tradycyjne i solidne zasady i ma zamiar produkować auta z napędem
na PRZEDNIĄ oś:
http://motoryzacja.interia.pl/samoch...mw,1481399,320
Wersja do druku
Bmw zmienia swoje tradycyjne i solidne zasady i ma zamiar produkować auta z napędem
na PRZEDNIĄ oś:
http://motoryzacja.interia.pl/samoch...mw,1481399,320
Co kto lubi, dla koncernu dobrze że będzie wybór samochodów z napędem na przód, tył i 4x4. Jeżeli już się tak rozpędzają to mogliby zrobić 7er z napędem 4x4. Jest w 3er oraz 5er, natomiast o 7 zapomnieli.
ZDECYDOWANIE sie zgadzam to jedyny brak w 7erCytat:
Zamieszczone przez mrekor
Jest to już "zaklepane" od kilku miesięcy, więc tylko poczekać co z tego wyjdzie i jak się będzie sprzedawać.Cytat:
Zamieszczone przez ADASIO
Koncern po prostu chce uderzyć do szerszej grupy potencjalnych klientów (komercja).
Juz jest F01 4 x 4 :cool:
Taki trochę naciagany bo maksymalnie na przednią oś może przenieść chyba 20% mocyCytat:
Zamieszczone przez ELVIS
Stanowcze nie dla BMW przednionapędowego.W bmw to już tradycja że był tylko tył napęd.Jak to się mówi "przedni napęd jest dla dziewczynek" ;D
Jak dla mnie to kicha na maxa. Bmw z przednim napędem -:: .
Nie mogli sobie kupić jakiejś innej marki do robienia kasy jak VW kupił Skodę?? Po cholerę psują markę. Mam nadzieję, że dojdzie do jakichś protestów w Monachium :/
Nie, nie, nie... Stanowcze NIE! :x
Nie ma to jak trafnie wyrazić swoje intencje ;) .Cytat:
Zamieszczone przez positiv
MASAKRA ! Brak słow - aż mi się przykro zrobiło - świat schodzi na psy :(
No dla mnie to tez jest jakaś porażka. Tak samo jak terenówka Cayenne by Porsche (nie mówiąc o słabiutkim dieslu- przecież tam zamiast 3.0 powinno być 5-6 litrów i 10-12 garów) A jednak się przyjęło na rynku i uratowało firmę od bankructwa. Do tego stary, dobry, klasyczny Jag, który wypuścił X-Type'a, nie dość że w kombi i dieslu, to jeszcze opartego na "plebejskim" Mondeo. I też im się udało... A fani tych marek wieszali na nich psy za takie posunięcia. Tak samo mnie przeraża wizja przednionapędowego BMW- ostoi RWD. Ale co zrobić- ludzie głupieją, a firma, chcąc zarabiać, wychodzi im na przeciw. Póki co jestem zdecydowanie przeciwny i na pewno takiego wynalazku nie kupię.
no ale przecie BMW produkuje już od 2001 roku auto przodem pędzone..
http://pl.wikipedia.org/wiki/MINI
i co ??
dla mnie był czas przywyknąć..
a za 3 lata... to BMW może zostać kupione przez chińczyków :x
Dla mnie napęd na tył to esencja BMW - nie trawię aut (tych prawdziwych a nie służących do przemieszczania się) z napędem na przód i na pewno nigdy nie kupię BMW FWD...
Mini to nie BMW :P Ma biało-niebieską szachownice na masce?NIE :) Mało kto wie o tym że Mini jest produkowane przez BMW i lepiej niech tak zostanie.
Skończcie już biadolić, bo śmiać mi się chcę jak was czytam.
Po pierwsze, to BMW ma rację z tym posunięciem. Zauważcie, że takie rozwiązanie ma być wprowadzone w najniższych modelach, a więc przede wszystkim 1, czyli aucie wielkości e46 compact. Takie posunięcie ma przede wszystkim 2 zalety:
- brak tunelu na wał, co spowoduje nieco więcej miejsca z tyłu na nogi
- tańsza konstrukcja, bo mamy tylko skrzynię biegów, a nie skrzynię, wał, dyfer
Psioczyć można by jakby wprowadzili przód napęd w 5 i 7, gdzie w autach tej klasy to po prostu nie pasuje, jedynie audi się wyłamuje i nieźle się trzyma.
Cursor, no ok, racja po stornie ekonomi i podniesienia sprzedaży ale nam się to po prostu BARDZO nie podoba. Także przedniemu napędowi w Bmw mowie stanowczo :
http://www.youtube.com/watch?v=MwhrT...eature=related
;)
x2Cytat:
Zamieszczone przez joe white
Cursor - wiadomo, że chodzi o kasę ale ja np nie zrobiłbym pewnych rzeczy dla pieniędzy... No ale korporacja jak każda inna i liczy się przede wszystkim zysk, nic nowego ;)
Szczerze mówiąc wolę mieć mniej miejsca z tyłu, ale i napęd na tył :) I nie przeszkadza mi że takie auto jest droższe. Coś za coś. A RWD jest bezkonkurencyjne. Żadne FWD, choć by to był Focus RS, nie da takiej przyjemności z jazdy jak klasyczne, porządnie zrobione RWD. Przedni napęd to może być w Matizie czy Astrze, BMW ma być RWD i basta. Oczywistym jest, że robią to tylko po to żeby tańszym kosztem wyprodukować bardziej przestronne, a co za tym idzie konkurencyjne auto = więcej klientów = więcej kasy dla firmy. A prawdziwych fanów, takich jak np. my, mają głęboko w d****
Ja tez nie uważam Mini za BMW. Nie ma znaczka, nie ma rozmowy. To tak jak by mówić że Smart jest Mercedesem
Jey - myślę, że tacy "prawdziwi fani jak my" (choć ja się za fana nie uważam) nie są targetem dla BMW AG. Ile osób od nas kupiło/kupi kiedykolwiek NOWE BMW??Cytat:
Zamieszczone przez Jey
Na pewno jacyś mądrzy ludzie dobrze to przemyśleli - i widać wyliczyli, że taki ruch ma wszelkie szanse się opłacić.
Przy okazji ładnie tu widać, że BMW celuje w inną klientelę niż np. takie Porsche - które dotąd nie zdecydowało się wprowadzić na rynek modeli FWD. A zapewne też stać ich na zatrudnienie mądrych ludzi.
Tak, znaczek to w dzisiejszych czasach prawdziwy wyznacznik... :hah:Cytat:
Zamieszczone przez Jey
Np. taki Lacetti pochodzi w prostej linii od Corvette a Focus od Mustanga ;)
mówimy o prawdziwym BMW a nie wyrobie bmwpodobnymCytat:
Zamieszczone przez dzikigrzyb
Mi sie wydaje ze bmw to nie przypadkowy zakup - mowa o nowym - tego nie kupują ludzie bo akurat im spasował kolor i ze ma centralny zamek za darmo jak to ma miejsce w zwykłych autach za ok 50 tyś (szok ze tyle dają za te zabawki)... Ludzie kierują sie jakoś podświadomie, ktoś im coś powiedział, gdzieś kiedyś widzieli wiele bmw, to prestige itd itp
;D ;D Właściciele Lacetti są na pewno o tym przekonaniCytat:
Zamieszczone przez Jey
Swoją drogą Michał poruszyłeś ciekawą kwestię - zobacz jak marka Chevrolet straciła na prestiżu (przynajmniej w PL) produkując wyroby daewoopodobne. Mi zawsze kojarzyła się z corvetką i camaro, a teraz prawie zapomniałem ze takie auta produkują. Tak samo może być z BMW, które wchodzi w segmenty i rozwiązania coraz mniej prestiżowe.
W komisie znajomego stoi Hammer - jeezu co to jest za paść, plastik i jeszcze raz plastik, wszystkie te chromy w prawie nowym aucie juz ledwo zipią (pastikowe chromy), są gorszej jakości niz moja obudowa made in china w noki... TRAGEDIA !! Dla mnie wszystkie te marki juz straciły w moich oczach... Bmw i Audi i VW coś znaczą - bo merc też juz schodzi na psy... Ostatnio myłem CLSA (takie coupe 4 drzwi) i spręzyny bagaznika (wogóle klapa cała) wydawaly dźwięk jak w beczce :DCytat:
Zamieszczone przez tristeza
Bardzo wątpię, żebym zdecydował się kiedyś w przyszłości na samochód mniejszy niż 3er, a myślę, że 3er długo pozostanie z tylnym napędem. A skoro zdecydowali się na taki zabieg, powinno przynieść to spore oszczędności i pozostaje nam mieć nadzieję, że zostaną one w jakimś stopniu spożytkowane na rozwój technologii w modelach, które przynajmniej mnie interesują najbardziej. Obawiam się tylko tego, że będzie tak jak z Mercedesem - wprowadzenie przedniego napędu przyjdzie w parze z obniżeniem jakości nawet w najwyższych modelach.
Przedni napęd jest mniej trwały ....
Kłóciłbym się.Cytat:
Zamieszczone przez Aldik
Za to przedni napęd jest droższy w serwisowaniu, ponieważ dyferencjał i skrzynię masz w jednej obudowie, czego nie masz w układzie klasycznym.
W E38 też "chrom" to plastik pomalowany ;)Cytat:
Zamieszczone przez Aldik
To nie są produkty deawoo podobne. To jest deawoo, ale na rynek polski zakładają znaczki chevrolet, bo u nas deawoo źle się kojarzy. W Niemczech nie kupisz Chevroleta Spark, a Deawoo Spark.Cytat:
Zamieszczone przez tristeza
Cena serwisowania to już nie jest problem producenta, tylko kupującego. Ile oni przez te 3 lata zrobią napraw gwarancyjnych? Takie rzeczy zaczynają się psuć po latach. A póki co, ich interesuje żeby auto zrobić maksymalnie tanio, a sprzedać jak najwięcej i maksymalnie drogo. To jest jedyny cel firmy. Ciekaw jestem, czy takie 1er z przednim napędem będzie wyraźnie tańsze od poprzednika. Jakoś nie wydaje mi się.Cytat:
Zamieszczone przez cursor
Ale jakość jest trochę inna :] Zobacz sobie jak wyglądają te plastikowe chromy na Mercedesach, np. W211. Już w 2-3 letnich egzemplarzach robią się zielone... W aucie za 200-400tyś... Nie skomentuję tego. Jakość Mercedesa skończyła się w połowie lat 90', wraz z wejściem ery okularów. Nową S-klasą też jeździłem i niektóre materiały we wnętrzu (np. przełączniki od ustawiania foteli) jakością przypominały plastik jak z kubków po jogurcie. Do tego szara farba, która ścierała się po przejechaniu 40tyś km. Wyglądało to jak wspomniane wcześniej stare telefony Nokii...Cytat:
Zamieszczone przez cursor
Ale porównaj te W 38 a w tym hammerze...Cytat:
Zamieszczone przez cursor
Myślę że takie porównanie było by nietaktem i obrazą dla BMW. Ja uznaje tylko jednego Hammera- H1. Prawdziwe terenowe auto, w którym nie ma miejsca na gówniane chromy, a jakość plastików w środku jest dla mnie tak istotna jak wzrost gospodarczy w Mauretanii :] To auto ma po prostu wszędzie wjechać w jednym kawałku. A plastikowe wynalazki typu H2 czy H3 to moim zdaniem samochody dla wyżelowanych gogusiów, którzy nie zawsze mają męskość na swoim miejscu i boją się, że przy wsiadaniu do H1 złamią sobie paznokieć w małym palcu lewej stopy. I tak samo jak nie uznaję takich badziewnych wynalazków, tak też nie chcę BMW FWD. Pomimo że będzie to zapewne najlepiej prowadzące się na świecie FWD. Chcę dalej mieć 306 KM w serii 1 i napęd na tył, żeby latać bokami samymi strzałami ze sprzęgła albo nadrzutem kierownicy, a nie pitolić się z cięciem na łapie... No ale cóż zrobić, ja nie jestem targetem dla koncernu. Pewnie nawet nigdy nie kupię nowego BMW. Pozostanie mi tylko kupować stare, dobre, używane RWD