mam sie juz bac???
p0480 jakis wentylator . po kasowaniu wraca za kazdym razem
p3505
p3506
p3565
Wersja do druku
mam sie juz bac???
p0480 jakis wentylator . po kasowaniu wraca za kazdym razem
p3505
p3506
p3565
0480 to na pewno wiatrak klimatyzacji masz uszkodzony jesli 4 pinowy instrukcja naprawy jest na forum jesli 3 pinowy swzukaj nowego...
3505 glow system tez miales taki blad razem z tym wentylatorem . udalo ci sie ustalic to to bylo???
właśnie tez mam glow system:) ale to podobno jest od świec żarowych albo przekaźnik świec żarowych nie wiem co maja wspólnego ale jestem w trakcie szukania nowego wentylatora :/
ide zobaczyc czy mi ten wentylator sie kreci czy nie
ale ile masz pinow? jak 3 to od razu sie nei zakręci musi byc temperatura silnika plus odpowiednie ciśnienie na klimie jak 4 to kreci sie od razu na 1 biegu czy jakos tak..sprawdź najpierw bezpiecznik jest w komorze silnika ale musisz odkręcić ten cały plastik on jest taki duży....
no i sie nie kreci jezeli dobrze zauwazylem kostke ( mysle ze to ta ) jest 3 pinowa 2 grubsze i 1 cienki kabelek jest miedzy chlodnica a zderzakiem przyczepiona. cos sie zalacza . wisco chodzi jakby troszke szybciej wtedy jakies glosne cykniecie tez slychac. temteratura w pionie. ktory to bezpiecznik od wentylatora klimy???
nie wiem jak uc ibie bo masz 4.0d ale ja mam puszkę z bezpiecznikami po stronie pasażera pod maska zaraz u góry...jest czarna obudowa ktora trzeba odkręcić bo te bezpieczniki sa dla Vipow :P ....jak staniesz przodem do auta do on jest po prawej stronie puszki ,ale jak juz zdejmiesz tan plastik to przejrzyj wszystkie...tak masz 3 pinowy ja szukam wiatraka ale nei mogę znaleźć dobrego do 3.0d bo on jest chyba jakies ,,specjalny" nowy koszt 1300zl szukam używki za 300-400zl możesz go powąchać czy nei śmierdzi spalenizna spróbuj go obkrecic reka jak lekko będzie chodził to możne da sie go przewniac ,albo magnes sie odkleił to będzie stawiał opory...w moim przypadku usmażyła sie płytka drukowana w środku i poszedł do kosza...
Jak włączysz klimatyzację to wiatrak ruszy na 1 biegu (3 piny)
Jak nie reaguje to nie włączaj klimy w szczególności w korkach.
Bez przesady ;) . Pamiętam pewien zlot gdzie na 11 auta tylko 1 ( JEDNO ) miało sprawny pierwszy bieg. A jakos wszyscy jeździli z klima i nic sie nie działo. W mojej też nie chodził 1 bieg, a przez 2 lata nigdy klimy nie wyłączyłem. Problem sie pojawia gdy nie ma 1 i 2 biegu.Cytat:
Zamieszczone przez coboss
Sebek kiedys przerabiał naprawę tego ale nie wiem jak długo mu to działało.
dokładnie pierwszy bieg dobrze jak jest ale bez niego nic nie grozi klimatyzacji. Jak wzrośnie ciśnienie w układzie to załączy sie 2 bieg. Różnica jest napewno odczuwalna dla kkompresora, ale tez nie do tego stopni by mógł się uszkodzić. Jeśli masz wentyltaor 4 pinowy to koszty naprawy poszczególnych biegów nie sa duże. Wystarczy podejść do dobrego sklepu z elektronika i kupić odpowiednie opory dużej mocy. Jeśli masz trzy pinowy to masz kłopot bo wentylator jest sterowany z ECU sygnałami prostokątnymi i tam pozostaje wymiana całego wentylatora. W siniku wentylatora jest płyta drukowana sterująca nim.
na tym 1 biegu jak szybko sie kreci ten wentylator???? nie wiem czy wisco nie chlodzi tej chlodnicy klimy, bo nawet jak odpalam auto po nocy to wisco caly czas sie kreci wolno sie sie kreci , tak powinno byc czy to tez mam skaszanione ????
Wisco po nocy ma prawo chwilkę pochodzić. Póżniej powinno ucichnąć i znowu zadziałać gdy bimetal zmieni swój krztałt od temperatury. Jeśłi chodzi o wentylator to te cztero przewodowe powinny odrazu po włączeniu klimy włączać sie na 1 bieg. Póżńiej jak rosnie ciśnienie w układzie to załącza czujnik ciśnienia kolejno 2 bieg, oraz przy sytuacji bardzo wysokiego ciśnienia trzeci.
wisco wolno mi sie kreci caly czas !!!!
Zawsze wisco sie musi kręcić tylko jak jest sprawne to najprościej mówiąc zaciska się i chodzi na sztywno wraz z silnikiem, ale tylko kiedy złapie wysoką temperaturę, oraz chwilkę po odpaleniu silnika. Jest to sprzęgło które powinno obracać się bezwładnie na wirniku pompy podczas naormalnej pracy silnika. Jak autko rozgrzejesz mocno to powinieneś ewidentnie słyszeć moment zaskoczenia wisko. Bedzie to charakterystyczny tzw odkurzacz, hałas zasysanego przez wiatrak powietrza. Zwłaszcza wtedy kiedy przegazujesz silnik. Sprzęgło wraz z wiatrakiem zatrzymasz podczas pracy silnika ręką, ale tylko wtedy kiedy pracuje lużno. Nie radzę próbować jeśli nie wiesz kiedy chodzi lużno, może to robić tylko osoba wiedząca o czym mówię!
ja bym nawet reka nie polecal tego robic... polamane palce gwarantowane chyba ze masz stalowe, smiglo kreci sie z taka bezwladnoscia ze mozna je poprostu uszkodzic czyli oderwac skrzydlo. w ciezarowkach tez jest taka zabawka, a w lepszych wersjach jest tz elektrosprzeglo i komputer dokladnie sam steruje praca wentylatora, nie wiem czy w osobowkach jest cos takiego.
oooooo widzę ze temat odświeżony :) mam problem z ciepłem powietrzem i klimą . Ostatnio odpaliłem auto było całe w śniegu rostawiłem na 15 minut zeby sie zagrzało temp na 32 stopnie przednai szyba włączona . przychodzę po tych 15 minutach wskazówka w pionie a w aucie zimnica jak na Uralu , leci tylko zimne powietrze jak dodałem gazu tak do 2 tyś obrotów na jakies 40 sekund zaczęło lecieć ciepłe powietrze. Tak samo jest z klima latem jak stoję w korku czy coś to zaczyna powietrze cieplejsze lecieć , jak jade w trasie to zimno fajnie. na to coś wspólnego z tym wentylatorem od klimy czy co??? może to ta śmieszna pompka pod elektrozaworami , dodam ze elektrozawory do regeneracji u Siudemy , trza tylko do Ditrojt sie wybrać z flaszką na sobotę :)
Sprzęgła elektromagnetyczne są montowane w osobówkach, na pewno w niektórych starszych mercedesach.
Szczurek, a układ masz dobrze odpowietrzony, nie brakuje płynu?
Pompkę łatwo sprawdzisz, trzeba wyjąć całe elektrozawory i podpiąć ją pod 12v, jak kręci to jest git.
z miłą checią bym je wyciagnął ale w 740d elektrozawory są wciśniete tak ze widziałem je jak było rozebrane poł silnika przy wymianie odmy i termostatu agr-u, także jakies pomysły jak se wyciagnąć bo lato sie powoli zbliża a gorąco bedzie lecieć z mawiezów znowu
płyn jest , odpowietrzony chyba też bo po jeździe jak juz ostygnie silnik troche jak odkręcę kurek to nic nie syczy, poprawcie mnie jak sie mylę z tym odpowietrzaniem
O, nie wiedziałem że w 4.0d są tak wciśnięte głęboko, w 4.4 wyjęcie to dwie minuty, cybanty, kostki elektryczne i trzymam zawory w ręku :) .
Brak syczenia po ostygnięciu silnika jest normalnym objawem, bez względu czy układ jest zapowietrzony, czy nie. Z układu schodzi ciśnienie i tyle :) . Jeżeli temperatura się nie waha, wskazówka stoi w pionie, płynu nie ubywa to chyba raczej nie ma problemu z zapowietrzeniem, a problem leży po stronie niesprawnych (zapieczonych, nieszczelnych) elektrozaworach.
kolejne błędy tym razem webasto i ten nieszczęsny wiatrak od klimy chyba????
http://img703.imageshack.us/img703/6536/beztytuu4kb.jpg
http://img507.imageshack.us/img507/3407/beztytuu6j.jpg
dodam ze webasto jak chce uruchomic z inpy to słychać cykanie i nie sie włącza