Witam szanownych kolegów mam takie pytanie może ktoś posiada wiedzę pod jakim ciśnieniem tłoczony jest olej ze skrzyni do chłodnicy olejowej
Wersja do druku
Witam szanownych kolegów mam takie pytanie może ktoś posiada wiedzę pod jakim ciśnieniem tłoczony jest olej ze skrzyni do chłodnicy olejowej
Jakim ciśnieniem to Ci nie powiem bo nikt tam manometru nie przykładał, ale wiem na 100% ze jest tam spory przepływ.
Kiedys miałem przypadek, że spadł wąż z szybkozłączki i cały olej ze skrzyni wypompowało w kilka sekund. Strumień konkretny :]
no wlaśnie mam problem z wężami bo mi ciekną i chcę wymienić lub dorobić
Cieknie na łączeniu węża z chłodniczką?
oby sie nie okazało, ze do wymiany jeszcze chłodniczka. Zdarzało sie tak, że po zdjęciu węża okazywało się że to zgrubienie na króćcu na którym zatrzaskuje się szybkozłączka przekorodowało na wylot. Ścienka jest cieniutka a yo tylko aluminium.
Dokładnie zdiagnozuj
ewidentnie cieknie z miejsca prasowania wężyka
http://static.bmwfans.info/images/epc/MjUxN19w.png
Transmission oil cooling - BMW parts catalog
Tak z ciekawości który to element?
dokładnie numer 5 tam jest kawałek węża gumowego i ciecze
Witam
podpinajac sie pod temat to u mnie teaz troszke cieknie z tej chlodniczki i tu moje pytanie czy w tej chlodniczce cholodzi sie rowniez olej ze wspomagania?? Efekt taki ze jak na noc zostawie samohod na skreconych kolach to widze palke pod chlodniczka , natomias jak sa wyprostowane to nie
do wspomagania jest odzielna chłodnica
uuu to ile tam jest tych chlodniczek??
Jestes pewny ze w m62 jest oddzielna chlodniczka??
Nie.Cytat:
Zamieszczone przez mik231
To w tym układzie albo wymień przewód, albo daj do zaprasowania do zakładu zajmującego się hydraulika siłową. Będzie działać :)
Chłodniczek trochę jest ;) nie ma co.
W M62 jest oddzielna chłodniczka do wspomagania i olej nie miesza się z olejem ze skrzyni. To dwa całkowicie różne układy
Panowie mam pytanie, mianowicie dziś wyjmując chłodnice wody z mojej E38 4,4 automat stwierdziłem że nie mam chłodniczki do automatycznej skrzyni biegów, zgodnie z rysunkiem powyżej, i nie ukrywam ze bardzo mnie to zaniepokoiło więc odrazu auto na kanał i okazuje się że u mnie jest jakoś inaczej rozwiązane a mianowicie tak jak na obrazku poniżej :
http://img21.imageshack.us/img21/736...nieskrzyni.jpg
Uploaded with ImageShack.us
I teraz moje pytanie czy u mnie jest to prawidłowe ? czy po prostu ktoś coś poprzerabiał? Czy może jest to inne fabryczne rozwiązanie. Dodam że mam skrzynie 5HP24
Proszę o informacje w temacie.
wszystko jest ok.
po lifcie niema chłodnicy jest wymiennik ciepła...
dzięki za rozjaśnienie tematu, teraz będę spokojnie spał :-) , a przy okazji może ktoś wypowie sie w takim temacie:
Około dwóch tygodni temu jak jeszcze temperatura powietrza byłA około 20-25 stopni C jadąc przez okolice Iwkowej (małopolskie) bardzo górzysty teren, jadąc tak góra i dół przez około godziny a w ostatnim momencie około 5 kilometrów cały czas pod górę i ostre zakręty ( obroty około 2,5-3 tyś) chyba 3-2 bieg (bo jechałem na D ) nagle skrzynia przestała zmieniać biegi i dalej jadąc na "D" czuć było że nie zrzuca biegów na 4-5, więc przeszedłem na manuala i okazuje się że faktycznie skrzynia jakby weszła w tryb awaryjny ( bez żadnego komunikatu na kompie) jedzie tylko 3-2-1 i przy próbie zmiany "recznie" na 4-5 natychmiast sama zrzuca na 3-2 .
Okazało się że trzeba było zatrzymać się i odczekać bo jak to powiedział mechanik olej w skrzyni przekroczył 127 stopni i dlatego w ten sposób skrzynia się zabezpiecza przed spaleniem tarczek ( tak to zrozumiałem).
Tak też zrobiłem poczekałem około 15 minut i pojechałem dalej skrzynia normalnie zmieniała biegi tylko czuć było lekkie szarpnięcia.
Oczywiście natychmiast zmieniłem olej w skrzyni ( faktycznie był dosyć bardzo przegrzany) i teraz moje zasadnicze pytanie:
Czy ten wymiennik wystarcza do chłodzenia oleju, czy ktoś się nie zastanawiał żeby np. wpiąć dodatkowo w obieg taką chłodniczkę która występuje w wersji przed liftingiem? Bo przecież miejsce na nią jest, a chyba zaszkodzić nie zaszkodzi tylko co najwyżej pomoże.
Co wy na to Koledzy?
Ten sam problem mam.. :/ U mnie uaktywnia sie ten problem po ok 50km bezustannej jazdy np w trasie.bliżej opisałem: http://7er.pl/showthread.php/18523-S...ghlight=Grabol
po wymianie oleju wszystko jest już OK?
po wymianie oleju póki co jest OK ale trzeba wsiąść pod uwagę że temperatura nam się sporo obniżyła, więc ja chyba skusze się na ten zabieg dodatkowej chłodniczki bo wychodzi na to że albo ten wymiennik np. nie wyrabia albo może zakamieniał ( choć ja mam cały czas płyn chłodniczy w układzie)
Uważam, że skoro zmieniles olej to powinno być dobrze. Stary olej widocznie nie był tak odporny na temp i z tego miałeś te problemy. Ja miesiąc temu zauwarzylem delikatny wyciek z "wymiennka". Po rozebraniu go całego by wymienić wszelkie oringi i przepłukać go zauwarzylem totalnie zatkany kanał wodny! :/ Moze to był problem mojej skrzyni, ze nie miała prawidłowego chłodzenia.. Jeśli problem się pojawi, to napewno olej out!
ja mialem przygode z chlodniczka oleju do wspomagania , byla dziurawa i wyciekal olej a dziourki doslownie nie bylo widac bo to aluminium , dopiero przy przedmuchaniu sprezonym powietrzem znalezlismy dziurke , chlodniczke wymienilem na nowa i jest elegancko ;)!!
Posiadam ten wymiennik. Wywaliłem go od razu po zakupie samochodu. Zamiast niego zagościła chłodnia skrzyni z 750 :D
Te wymienniki to się może nadają do 728.
ja też mam wymiennik u siebie (3.0 V8) i nic złego mi się ze skrzynią nigdy nie dzieje. więc może zanim zaczniesz rzeźbić i poprawiać fabryke spróbuj poszukać problemu gdzieś indziej.
nie bardzo rozumie twoją wypowiedz " rzeźbić " bo po twojej wypowiedzi można sądzić że nie widziałeś ORYGINALNEJ chłodniczki która jest zamontowana w miejscu przeznaczonym przez fabrykę poniżej chłodnicy płynu od wspomagania kierownicy w modelu przed liftem, więc po co ta wypowiedz. A powiem Ci jeszcze że wpięcie w układ dodatkowego chłodzenia na 100% nie zaszkodzi a tylko pomoże.
Tak że jeszcze u ciebie też to może w przyszłości się sprawdzić, bo jak widać z poprzedniej wypowiedzi przez kolege grabol to jakaś przypadłość tego modelu
po prostu uważam,ze bmw zaprojektowało należycie chłodzenie skrzyni. a za problemy z nia moze odpowiadac np stary olej. z tymi chlodnicami bym uwazal - to podobnie jak z dokladaniem chlodnic oleju silnikowego - tam regułą jest stosowanie termostatu wraz z zamontowaniem chlodnicy a jak jest w przypadku skrzyni? żeby potem podczas spokojnej jazdy nie okazalo sie,ze olej bedzie za zimny i znow skrzynia nie bedzie pracowala prawidlowo.
wymienniki mają swoją zalete i termostat w srodku... mam e34 z m60b30 i tam jest chłodnica.. wyobrazmy sobie sytuacje gdy na zewnątrz jest -5 i jak ta chłodniczka ma sie do rozgrzewania skrzyni.. wymiennik grzeje olej w pierwszych kilometrach a nie pozwala mu przekroczyc temp silnika po jego rozgrzaniu.... mi w e34 i w e38 rano jak zimą ruszam skrzynia dłuzej biegi przeciąga niz po rozgrzaniu z tym ze w e38 po kilometrze jest normalnie a w e34 po 5ciu.... zrówno e 34 wymieniałem nieszczelną chłodnice po pieciu próbach spawania kupiłem nowa.. w e38 nie trzymała klema na rurce wymiennika i olej gubiła bardzo szybko jak kupiłem to skrzynia juz była padnieta... kazdy system jak jest nie sprawny sprawia problemy nie dyskutował bym tu nad wyższoscią któregos z nich, zaden nie jest wolny od wad
dokladnie tak jak pisze mati - chlodnica od 750 jest wręcz ogromna jak na olejową i ciekaw jestem jak się zachowuje w trasie przy temp -15st, a wezcie pod uwage ze gdy samochod porusza sie z predkoscia np 100kmh ta temperatura spada nawet kilkukrotnie. (!) wiec imo w przypadku dokladania takiej chlodnicy konieczny jest termostat, ktory w ori 750 zapewne gdzies jest,albo uklad jest inaczej zaprojektowany. chyba,ze ktos upala swoja e38 caly czas na torze, to wtedy spoko :D ale takich osob chyba tu nie ma
w chłodniczkach alu tez jest termostacik.. wydawało mi sie ze e38 730 m60 ma chłodniczke jak e34 e32 własnie ... ale siegnijmy nieco dalej pamiecią do m30 i tam nie było chłodniczki a wymiennik ciepła ale w chłodnicy wody...
W chłodnicach olej-powietrze są wbudowane termostaty regulujące przepływ oleju na obieg mały i duży. Obieg mały to krążenie oleju tylko w rurkach układu, obieg duży to krążenie oleju przez chłodnicę. Nie wiem czy wiecie że zbicie tem. oleju o choćby kilka stopni nie tylko może wydłużyć życie jej jak i oleju, ale także uratować skrzynie przed przedwczesnym zatarciem, zwłaszcza podczas jazdy w górach, z przyczepą, czy choćby ostrej pojeżdżawki w letnią noc.
W m30 to co nazywasz na wyrost "wymiennikiem" to zwykła mosiężna rurka ukryta w jednym ze zbiorników chłodnicy wody :P
Jeżeli ostrzej jeździmy samochodem z takim układem chłodzenia skrzyni, należy bardzo szybko pozbyć się tego rozwiązania. To szybciej zabije skrzynie, niż przeciąganie wymiany oleju, bo zbyt wysoka temperatura jest czynnikiem który najszybciej "zużywa" olej.
Odświeżam temat bo nie ma sensu zakładać nowego. Wczoraj wymieniałem koła w aucie, po całej operacji pojechałem je umyć, po powrocie jak stanałem okazało sie ze pod autem leci olej ze skrzyni, ale wyciek jest z chłodnicy oleju skrzyni albo gdzieś bardzo blisko niej. Orientuje sie ktoś czy chłodnice oleju np. z 728 735 czy 740 beda pasowac do 730? W poniedzialek bede wiedział co dokładnie sie stalo.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0106 <-
http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=17221745275 <- z tego wynika że pasują zamiennie...
Jestem juz po calej operacji, zasadniczo chłodnice od benzyn pasują zamiennie ja mam od 740 założoną.