ile maksymalnie pokazał wam licznik ? jadac dzisiaj ładną prosta autostrada moj licznik pokazał ok 250 ku mojemu zdziwieniu nie było z górki obroty ok6 tys. nie ma sie to ni jak do danych katalogowych, mam takie złoto pod maska czy zegary kłamią ?
Wersja do druku
ile maksymalnie pokazał wam licznik ? jadac dzisiaj ładną prosta autostrada moj licznik pokazał ok 250 ku mojemu zdziwieniu nie było z górki obroty ok6 tys. nie ma sie to ni jak do danych katalogowych, mam takie złoto pod maska czy zegary kłamią ?
Raczej zegary kłamią ;)
Nie mam m30 ale wydaje mi się, że masz przekłamanie na zegarach :)
a jakie masz opony?Cytat:
Zamieszczone przez radzik
Pozdrawiam
Niekoniecznie kłamią, mi na gazie po dosyć dużym rozpędzaniu ale 240 osiagnąłem na gazie mieszalnikowym!! :) Przecież nie będe sie użerał na autostradzie z jakimiś Leonem :D Tylko u mnie to lata na 2 reduktorach , 1 do 100km + 2 chyba jeśli sie nie myle do 250km i też miałem w okolicach 5,5 tys ;) Przełączając na benzyne autko zaczęło lecieć dalej:) Ja osiagowo ze swojego gazu mieszalnikowego!! jestem niesamowicie zadowolony , autko ma teraz 366 tys km a instalacja chyba 6 lat i wszystko hula jak w zegarku ;) A spalanie między 15 a 19l.
Kto nie chce uwierzyć jego sprawa :P Koniec offtopa :P Ale kolego radzik ja Ci wierze w tym co mówisz bo sam takie zdziwienie przeżyłem :D
Łatwo to można sprawdzić, włączamy nawigację i wszystko jasne ile jedziemy, moje liczniki o 10km/h przekłamują tak do 160, przy większych prędkościach nie sprawdzałem ale te 250 to na pewno przesada :)
Cytat:
Zamieszczone przez radzik
m30b30 vmax ok 220-230 i to musi być naprawdę igła motor
Wystarczy zrobić TEST 8 na OBC i zobaczyć czy jest duża różnica na zegarach i na kompie. Ja swoja jechałem 735i jechałem 230 km/h i więcej nie chciała. :)
735i licznikowe 250 może by i poszła ( realne wtedy jest 235-240 zależy ile robią w ciula zegary ) ale 730i niestety nie ma szans na zegarach te 230 ( w papierach 221km/h )
Ja swoją 220km/h na 4biegu... na 5 nie próbowałem
Na samym początku posiadania auta na gazie mieszalnikowym (1 gen) plus dwa reduktory lekko przekroczyłem 250 na liczniku. Ile było na prawdę tego nie wiem. Jakiś czas później jechałem z włączoną nawigacją i przy licznikowym około 220 miałem na nawigacji 201. Szybciej nie było warunków jechać a od tego czasu dorosłem i zmądrzałem i więcej już takich jazd (przelotów?) nie próbowałem :P.
Jeżeli założymy, że błąd jest procentowy (multiplikatywny) i się nie zmienia to wniosek matematyczny jest taki, że w pierwszym przypadku przy licznikowym 250 było w rzeczywistości około 225-230. Silnik w stanie takim sobie, zrobione ma na pewno grubo powyżej 300 tysięcy.
Opony podczas obu przejazdów to 225/60R15. Wyniki oczywiście na gazie.
Jeśli chodzi o prędkości maksymalne to ja nigdy nie wierzyłem katalogowi , zawsze auto "jechało więcej" niż fabryka to opisywała...
A nawigacjom też nie można wierzyć bo to nie są w żadnym wypadku urządzenia nieomylne....
Na pewno najbardziej miarodajny wynik wskaże niezależna navi. Ona czyta z satelit wiec jasno "widzi" przemieszczanie się auta i nie ma nic wspólnego z kołami, ABS-em...
Ten pomiar najbardziej wiarygodny. To że licznik kłamie na ori oponach to wiadomo :P W każdym samochodzie
moja pani jechła 210 na 4tym biegu(na benzynie) 5tki nie wbiła bo juz sie zakręt zblizał przeklamania na zegarach nie mam sprawdzałem z innymi autami. a wyzej kolega mówił o nawigacji kazda nawigacja bedzie oszukiwac o jakas predkość ale nawi nigdy nie pokazuje realnej pradkosci
Taka przenośna będzie kłamać?Cytat:
Zamieszczone przez aurel
A to ciekawostka.
Ciekawe dlaczego miałaby kłamać skoro jej dane o przemieszczaniu się "opieraja" się na danych z satelit które są geostacjonarne?
Bo to że fabryczna może przekłamywać to możliwe - bo i tam nie pokazuje prędkości ;D
Aurel,to na bank Ci licznik "bije" lub coś źle patrzyłeś.Kolega mój miał 730 i na 4biegu było ok 180-185 a na 5 już zwalniała.Z tym gazem który masz i nie zbyt mocny silnik(lata eksploatacji) to wątpię żeby pojechała te katalogowe 222km/h
ja też miałem 730i tam 4 bieg był do 210km/h i ciągła do jego końca bez problemów licznikowo poszłaby z 230km/h ale nie miała gazu :)
Zegary w każdym aucie zawyżają prędkość. Jest to zrobione po to by kierowca jadąc wg licznika 70km/h nie miał strzalu z suszarki przez kontrole drogowa lub fotoradar o przekroczenie prędkosci o pare km/h. Czyli jadąc 70km/h wg zegarów samochód porusza się z prędkością mniejsza o około 8% -10 %
Słuchajcie, navi nie kłamie, oblicza twoją prędkość na podstawie czasu i przebytej drogi (proste) odczytywanej z nadajnika gps ( nie z mapy tylko z dokładnej szerokości i długości geograficznej). W tej chwili odczyty gps są dokładne do kilku metrów. Navi może podawać twoją prędkość z minimalnym opóźnieniem (kwestia obliczeń procesora) ale to jest najdokładniejszy pomiar. Dajcie już ludzie spokój z tymi odczytami z zegarów bo przecież nawet dziecko wie, że zegary przekłamują zawsze w górę i to jest celowo robione już w fabrykach.
jak Przemik pisze - łądnie ubrałeś to w słowa :)
Ja swoją betką też leciałem na 4 biegu 210, na 5 biegu nigdy nie próbowałem ale jedno jest pewne- na 5itym biegu przy 3 tys obrotów samochód jedzie 130 km/h to przy 6 tys. obrotów pojedzie nawet 260km/h- tylko pytanie czy silnik potrafi się rozkręcic do tych obrotów na 5 tym biegu- tak że na długiej trasie i lekko z górki jest to możliwe, pozdrawiam
m30b30 w życiu na seryjnym silniku nie da rady ;),Cytat:
Zamieszczone przez hektorek106
No watpie czy M30 by tyle poleciala, ale sam bede musial to sprawdzic, o wynikach powiadomie:D
Przy każdej prędkości są inne opory toczenia, opory powietrza i uzależniony od obrotów moment.. Silnik spalinowy to nie Wigry 3 :) wg Twojej tezy e32 740ia potrafiła by jechać z prędkością 330km/h ponieważ przy 2tyś.obr. licznikowo pokazuje 110km/h. zakładając, iż odcinkę łapie przy lekko ponad 6tyś to poleci 330km/h. hahahahaha to nawet Alpinke by przebiła :) :faint: :faint: :faint:Cytat:
Zamieszczone przez hektorek106
Ja mam delikatnie ponad 140km/h na 5 przy 3tysiach.Czyli Twoim tokiem rozumowania poleci ponad 280km/h :hah: myślę że bez problemu na 5 złapie odcinkę,na 4 robi to bez żadnego problemu i bez żadnego oporu...Cytat:
Zamieszczone przez hektorek106
Widzę że temat dalej jest drążony , nigdy nie miałem diesla ale na pewno ten silnik nie kręci się do 6 tys obrotów ,podejrzewam że jego moc kończy się powyżej 4-tyś, a tak przy okazji przy ilu taki 3 litrowy diesel ma odcinkę , czy po prostu posiadacze boją się jechać do odcinki bo się turbo rozleci?
Samo przełożenie to umożliwi, ale idealnych warunków nigdy nie ma. Opory toczenia + opory powietrza będą przeciwstawiać temu.Cytat:
Zamieszczone przez Dzuda
Tak czytam te wszystkie spostrzeżenia....jestem ciekaw ilu z Was jest świadomych, że 5 bieg w m30 jest tzw. nadbiegiem...Fabryka podaje vmax dla b35 - 230 km/h bodajrze. W moim przypadku licznikowe - osiągnięte jeszcze przed wymianą pompy oleju, panewek i nowej sondy lambdy. Po tym zabiegu z lekkiej górki w konfrontacji z B7 1.8T quattro (180 lub 190 KM) osiągnąłem 240 licznikowe na A4 Kr-Wr. Odcięcie na 4tym biegu - żaden wyczyn, na 5-tym biegu jeśli się to komuś uda na seryjnym (czytajcie - używanym,z mniejszym lub większym przebiegiem i w jakimś tam stanie technicznym) to będzie wyczyn, w który szczerze wątpię m.in. z prostego wytłumaczenia - owe 211 KM jest przy 5500 rpm i powyżej tego krzywa momentu i mocy załamują się..dokładając do tego ostatni 5 bieg (nadbieg), którego ten silnik po prostu nie ,,skończy'' i przyśpieszanie zatrzyma się właśnie na owych 5500 rpm (chyba że będzie górka...). Dodam tylko tyle , że przy licznikowych 210 km/h Navi pokazywała mi 194 km/h.Pozdrawiam
Jak byś zauważył to mówiłem o E32 :faint: Diesel nie ma odcięcia.Kręci sie do pewnych obrotów i tyle.Nie boje sie że szlag weźmie turbo.Po drugie widać że nie miałeś diesla bo diesel nawet nie ma 6tys obrotów w przypadku e60 530d.Na biegach nie zdarzyło mi sie krecic wiecej niż do 4,5tys obr.Zdziwił byś się jaką moc ma ten silnik przy 2,5-3tys obrotówCytat:
Zamieszczone przez hektorek106
Ciach-bardzo udaną masz wersję.Moja w życiu nie pojedzie 240 na 4 biegu.Nawet z góry.Jednak muszę Cie zasmucić bo mój kolega m30b30 łapał odcięcie na 5biegu wiec to nie jest nad biegiem.
Chyba że mówisz o automacie to się zgodzę.Miałem E30 325iA.Na drugim biegu 140,na trójce 180,na czwórce 218- 220 i wrzucała nad bieg na którym auto juz nie przyspieszało
W e32 m30,skrzynia 5 biegowa jest wyposażona w nadbieg.Rolą nadbiegu jest przedewszystkim zmniejszenie zużycia paliwa,co nie znaczy,że nie można przyspieszać.5 bieg w e32 ma przełożenie 0,81 więc jest nadbiegiem.Cytat:
Zamieszczone przez Dzuda
A sory...pomyliło mi się z jego IS-em tak na 5 szło do odcięcia.
A jego E32 na 5 zwalniała :)
Być może nie czytałeś z uwagą...owe 240 osiągnąłem na 5-tym biegu, lekko z górki..na 4- ok .210 mi odcina. Piątka jest nadbiegiem - i nie jest to info wyssane z palca. Osobiście piątki nie udało mi się nigdy odciąć (choć zaznaczam ze starałem się nie raz) i to jest w pewnej mierze logiczne,gdyż- jak już pisałem powyżej 5500 rpm ( Pmax) krzywa mocy spada, plus nadbieg.Cytat:
Zamieszczone przez Dzuda
Przy okazji też mam kolegów, którzy różne rzeczy mówią....Ja opieram się tylko i wyłącznie na własnych doświadczeniach i obserwacjach.
Fakt może nie doczytałem.Teraz się z Tobą zgadzam :)
251km/h pokazal elektroniczny ze sredniej predkosci skasowany podczas jazdy. bylo jeszcze trochę obrotów do wykorzystania lecz brakło drogi. W Fabrycznym stanie b30 nie poleci 250km/h
A nie byłoby sensowniej mierzyć prędkości GPSem? Przekłamanie rzędu 10% to całe 25km/h...
Nie używam GPS-u i praktycznie jedynie wsiada do niego tylko KiVi z forum od e30 a przy 250km/h Bawić się zabaweczkami jest niewskazane :) ale masz rację.Najlepiej by było ,gdyby ustrzelił fotoradar.Wtedy bym miał najjaśniejszą sytuację:)
Chyba większość GPS'ów ma funkcję pokazującą vmax - włączasz, jedziesz, stajesz i możesz zobaczyć jak szybko jechałeś - nic prostszego :)