-
Panewki m70b50
Witam, związku z moim pytaniem w nie odpowiednim dziale ponawiam pytanie. Jak dobrać kolorami panewki główne i korobowodowe do silnika m70b5. Ewentualnie gdzie znajdę jakie pasowanie powinno być wyżej wymienionych panewek. W związku z podpowiedzia liczę na wypowiedź kolegi ttrol [emoji846]
-
Napisałem Ci na priva, gdzie szukać panewek.
Jak masz wał na stole to mierzysz i albo szlifujesz i dobierasz nadwymiar, albo nominał po polerce. Osobiście nie słyszałem o szlifach tych wałów, przecież one są jak od czołgu :)
Panewek jednak nie wymieniałem u siebie, po przebiegu 300kkm i kontroli wyglądały jak by miały przebieg 10kkm, więc je zostawiłem. I Tobie radzę podobnie, wszystko już ładnie dotarte.
Chyba, że masz silnik po przejściach, wtedy ocenisz jak rozbierzesz.
-
Silnik mam już rozebrany, panewki są trochę wytarte. Wał nominał. Tylko że właśnie chodzi mi o to że panewki nominalne występuje w różnych kolorach i jak dobrać właściwe
-
kolory to zakodowane wymiary, są trzy gradacje, dla jakości wykonania wału i bloku zapewne. Dobierasz na podstawie pomiaru wału i bloku, aczkolwiek różnica między kolorami jest mała, że w starym TISie do kolegi e36 M3 jest napisane jak poniżej:
Installation:
When the bearing shells or the crankshaft are replaced, the classification for bearing shell arrangement in the engine block is eliminated.
Only install yellow bearing shells in the engine block
Biorąc pod uwagę, że nie masz silnika zniszczonego i nie robisz szlifów kupiłbym żółte jeśli ASO.
A aftermarket ma tylko oznaczenia STD, jak GLYCO H017/7 STD, czyli zestaw na wał do M70.
-
Jak remontowałem swoje N54 to kolory panewek ustalało się na podstawie nadruku na wale dla panewek korbowodowych i dolnych panewek głównych i nadruku na bloku dla górnych panewek głównych. Podejrzewam, że podobnie jest u Ciebie, ale też jak ttrol napisał, aftermarket ma jeden, góra dwa rozmiary.
Tutaj mój przypadek:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f...arings/4O9ta7o
zobacz, może masz coś podobnego u siebie.
-
niestety z tym markowaniem bloku kolorem wpadli później
w M70 tego nie ma
-
-
poza tą jedną na ostatnim zdjęciu jest dobrze. Ta wyżej nieco przytarta na pierwszej powłoce. Widać, że od strony pasażera słabsze nieco smarowanie było.
korbowodowe gorsze?
jak wyglądają krzywki wałków rozrządu? Tam zbiera najbardziej przy słabym smarowaniu. O dźwigienkach nie ma co wspominać, bez rolek to najgorszy pomysł :)
napisz do GLYCO, bo ten zestaw co wspominałem, był jeszcze dostępny jakiś czas temu, GLYCO H017/7 STD korbowe, GLYCO 71-3680/12STD korbowodowe.
czy ten silnik wyglądał jakby miał problemy z olejem? Jak smok i pompa w środku wyglądały?
-
Większość korobowodowych tak wygląda, walki wyglądają ok, dzwigienki wytarte, ale mam ż innej w głowicy w miarę spoko stanie. Pompa oleju ogólnie ok. Choć jej nie rozbierałemhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...20945aee74.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...6d57d25b0b.jpg
-
rozbierz pompę i wyczyść, bo ma parę zakamarków, gdzie syf się zbiera i blokuje. A cała operacja to godzinka z myciem.