-
E38 Rozładowuje Aku
Witam mam pytanie jak multimetrem sprawdzić czy auto pobiera prąd na postoju
dodam że u mnie jest tak , jak auto stoi dwa dni to zapomnij ze odpali , a jak jezdze codziennie nie ma problemu jako ze pracuje za granicą i autko czasem stoi 3 tyg odlączam aku po powrocie odpala bez problemu po podłączeniu klemy więc coś ten prąd zjada dodam jeszcze ze mam ori alarm i alternator po regeneracji aku testowany i jest OK
BMW 740iA M62B44TU
-
Wiesz jak korzystać z multimetra i znasz podstawowe zasady bezpieczeństwa? Jak tak, to zakres na 10 lub 20A, wtyk czerwonego kabla w analogiczne gniazdo w mierniku. podłączasz w szereg, dla bezpieczeństwa proponuje między ujemną elektrodę a ujemną klemę auta. Przy cyfrowym multi polaryzacja bez znaczenia. Śrubokrętem zasymuluj w zamku klapy jej zamknięcie, nastepnie zamknij auto z pilota. Po 20min prąd powinien spaść do 60mA lub mniej. Diodka przy (P) na automacie powinna zgasnąć. Jak tak się dzieje, to jest OK.
-
dzięki wielkie jak wrócę to sprawdzę
-
1 załącznik(ów)
U mnie pobór po zamknieciu auta i uśpieniu jest 45-50mA (0,045 A). Wydaje mi się że powinno być nie wiecej niż 30mA (0,03A) ale odpianalem kazdy bezpiecznik i nie dało u mnie zejść niżej.
A tu masz rysunek jak to powinno wygladac.
Załącznik 7499
-
1 załącznik(ów)
zrób tak jak mówi przedmówca.
jeśli nie do końca wiesz jak to zrobić to poproś elektryka.
Pamiętaj - jeśli zewrzesz akumulator kablem niechcący - to kabel zapali się i poparzy i błyśnie i niewiem co jeszcze.
zró to tak jak na tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=dt5Z2NfcBac
a schematycznie to tak jak tu:
czyli wypinasz tylko klemę plusową i pomiędzy tą klemę a akumulator wpinasz miernik ustawiony na mierzenie prądu.
gdybym robił to pierwszy raz - to na stole zmierzyłbym najpierw pobór prądu żaróweczki z bateryjki aby się przekonać że miernik jest dobrze ustawiony.
Załącznik 7500
-
pacaf, skasuj ten obrazek, bo nie wiem co on przedstawia, ale na pewno nic, co jest przedmiotem wątku. (BTW jest totalnie zły, nigdy nie wpinamy tak woltomierza) bladyatl wstawił rysunek, którego się radzę trzymać.
-
totalnie zły jest twój komentarz, ale skoro sądzisz że prąd mierzymy woltomierzem to wsumie nie ma się co dziwić.
prąd mierzymy amperomierzem , lub miernikiem uniwersalnym ustawionym jako amperomierz, a moj schemat jest jak najbardziej prawodłowy.
inna sprawa że blady też dał dobry schemat ( o ile miernik na jego schemacie będzie dobrze ustawiony - jest to oczywiste dla elektryka, ale niekoniecznie dla nieelektryka)
a z mojej strony tylko jeszcze jedna ważna rzecz - kiedy już będzie ten miernik wpięty - i pomierzymy ten prąd standby - to nie wolno auta próbować zapalić z tym miernikie wpięty, Też oczywiste dla elektryka - ale może warto o tym napisać.
-
po raz ostatni, dałeś woltomierz szeregowo z obciążeniem. Skasuj, nie będę z tobą polemizował.
-
dobrze że nie będziesz już polemizował. trzymam za słowo.
-
A ty skasuj obrazek, bo jak kolega dotknie do karoserii dodatni potencjał, to coś sie zapali.