mam 730i dotej pory jezdiła super tera wode mi gotuje co moze byc pomuzcie dzienki ;)
Wersja do druku
mam 730i dotej pory jezdiła super tera wode mi gotuje co moze byc pomuzcie dzienki ;)
Tos pan wyskoczył w dziale przedstawmy się...
Wisko trzeba sprawdzić, termostat, ilosc płynu, pompe wody. pzdr
zrób dokładnie to co napisał Jeztop
Witam, a ja się podepnę pod temacik. Wisko mam walnięte, ale w korkach nie stoję, termostat wyjąłem żeby sprawdzić czy to rzeczywiście przez niego i ostatnio zagotowała mi się woda na stacji benzynowej zaczęło lecieć korkiem.
Mechanik krzyczy - USZCZELKA, USZCZELKA... a ja bym sprawdził pompę wody. Wydaje mi się, że jej żywot się kończy. Czasami skrzeczy. Jak mogę sprawdzić czy jest sprawna, lub nie ? Jest jakaś manualna metoda czy tylko warsztat się kłania ?
Pozdrawiam,
Marcin
pamiętajmy, że dla mechanika dochodzić do przegrzewania się wody najlepiej pasuje stwierdzenie "uszczelka pod głowicą" :D
Zawsze trzeba zacząć od najprostszych spraw:
- sprawdzić czy nie ubywa wody w układzie chłodzenia (jeżeli ubywa to trzeba szukać "odpływu" przez który auto może się również zapowietrzać)
- nie lać do układu chłodzenia wody która ma temperaturę wrzesnia 100 stopni i dzięki niej wzrasta ciśnienie w układzie przy 100 stopniach;
- prosta sprawa to termostat gdyż każdy może sobie go sam sprawdzić;
- następnie pompa wody (orginał przewiduje max 250.000 , a zamiennik ma już plastikowe łopatki i starcza na 25.000);
- wisko (odpowiedzialne jest za stanie w korkach a przede wszystkim o czym się mało mówi przy ruszaniu z korków);
- sprawdzić czy ciepłe powietrze leci z każdego otworu wentylacyjnego żeby wyeliminować zapowietrzenie się (jeżeli auto się zapowietrza to coś jest nie tak - ale pamiętajmy że odpowietrzenie bmw to nie takie hola hola )
Tak jak napisałem wyżej, termostat chwilowo odpada, szczelność jest bo sprawdzałem na bieżąco i nic nie ubywało, po przejechaniu ponad 1k km sytuacja mi sie powtórzyła i woda poszła korkiem - na razie woda bo szkoda mi było lać płyny jeśli miał mi za chwile ulecieć :-/
Dla mnie ewidentnie pompa na dojściu, przebieg mam 242000... mogę to jakoś sam sprawdzić ? :-)
Pozdrawiam,
Marcin
jak wyciągniesz pompę to będziesz widział pewnie pomałane łopatki (jedna możliwość awari pompy) albo awaria mechaniczna nie widoczna ale wyczuwalna w czasie kręcenia łopatkami ze zatarta.
jak odkręcisz korek od wlewu płynu do chłodnicy to będziesz widział czy idzie strumien w czasie wkręcenia auta na obroty na 2500 jeżeli strumien bedzie przerywany to łopatki jeżeli strumienia wogóle nie będzie to znaczy ze mechanicznie pompa padła
Dzięki wielkie, zaraz posunę do autka sprawdzić co tam się z nim dzieje i dam znać czy zdiagnozowano czy nie ... :-)
Hm, byłem zrobiłem jak pisałeś i nic mi tam nie widać, żadnego strumienia ? :(
Nie wiem to jest na 100% sprawdzona metoda ? Na nie do końca zagrzanym silniku bedzie to samo ? Nie mam termostatu aktualnie wiec woda sobie pływa jak chce :-)
Zamawiać już pompę ? :-((
Pozdrawiam,
Marcin
Jeżeli nie ma termostatu to obieg jest otwarty non stop a to własnie pompa ma za zadanie robić ruch wody w układzie chłodzenia. Jeżeli nie ma ruchu wody to nie ma szans żeby układ chłodzenia działał tak jak powinien.
Najpierw wyciągnij sobie tą pomp wody bo i tak musisz to zrobić.