-
Skoki temperatury
Witam
Problem polega że jest już silnik rozgrzany i jak jadę po mieście delikatnie to wieje mi chłodne powietrze a wskazówka temperatury przesuwa się w kierunku czerwonego pola jak dam mocniej w gaz powraca do właściwego stanu i zaczyna ciepłe powietrze dmuchać. Na trasie nie mam problemu bo tam wiadomo jadę tak 120 km i jest ok.
Czy to wina termostatu jak tak to jakiej firmy kupić.
Rocznik auta 1997 735i
Pozdrawiam
-
To raczej wskazuje ze wiskoza daje dupy. Sprawdzałeś Gazetą czy wisko sie da zatrzymać?
Nigdy nie powinna wskazówka sycbylic sie od pionu w prawo.
Gdy wskazówka stoi w pionie to temp wynosi pomiedzy 105 a 113 stopni. Im więcej dodasz gazu to bimetal otwiera termostat zeby schłodzić auto bo jak go butujesz to to chroni przed rozsadzeniem ukladu chłodzenia, więc moim zdaniem z tego co opisujesz to masz wisko dojechane a nie termostat. Zrob test wiskozy gazetą i napisz co stwierdziłes.
A jeżeli chodzi o to ze na wolnych obrotach ci leci chłodne a na wysokich ciepłe to pompka obiegu do wnikliwego zbadania, pewnie sie zawiesiła, wystarczy ze w nią pukniesz lub poruszasz.
-
Ja miałem taka sytuacje że rosła mi temp. i okazało się ze mam za mało płynu chłodniczego dolałem odpowietrzyłem i wszystko gra pozdrawiam:D
-
Sprawdź dodatkową pompkę wspomagającą obieg cieczy chłodzącej, pod elektrozaworami.
-
Kolego to może być niedomagająca wiskoza, choć w tych obecnie panującyh temperaturach raczej na nią bym nie stawiał. Jeśli dodajesz gazu to wymuszasz obieg wody (pompa wody) między innymi.
-
niech no się autor tematu wypowie czy sprawdził visco gazetą?
wiskoza ma być sprawna nie ważne jaka jest temperatura na zewnątrz, bo te auta mają układ chłodzenia o podwyższonym ciśnieniu więc wiskoza sprawna jest to podstawa, musi być sprawna. jeżeli dalej będziesz tak jeździł i przegrzewał silnik to ari vederci uszczelce pod głowicą, ja tak zrobiłem w jeepie 4 litry rzedowa szóstka - jeździłem na zepsutej wiskozie myśląc że wiatrak elektryczny da rade no i nie dal rady przegrzal się silnik i uszczelka pod głowicą do wymiany.
-
Prawdopodobnie mało płynu i zapowietrzony układ
Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka
-
Jeżeli mało plynu to i owszem tak też moze być. Ale zakładamy ze kolega sprawdza regularnie płyny w aucie. Okaże sie wkrótce.
-
Jeśli mogę się podpiąć pod temat, u mnie wszystko z temp. ok ale na wolnych zimne pow. leci nawet jak silnik ma 105C, czy to też może być ta pompka? Bo mechanik twierdzi że zapowietrzone ale wg mnie jest ok
-
zimne powietrze gdy auto pracuje na wolnych obrotach to znaczy że nie ma obiegu takiego jak się należy mistery masz problem z pompką trzeba ją puknąć ponoć to pomaga.
a jeżeli leci zimne powietrze nie ważne czy jedziesz czy stoisz to pewnie masz problem el. zaworami.
jeżeli miałbyś zapowietrzony układ to by dochodził taki szmer przelewajacej sie wody zza deski rozdzielczej tam gdzie masz radio. Jeśli nie ma a stan plynu jest to pompka obiegu dała ciała.