-
Zakup e38 !
Witam jeszcze raz serdecznie :) Jak już wspomniałem, za ok. 2- 3 m-ce planuje zmienić swoje e36- Compact 1.6 (102km) na serię 7 :) I z tej okazji mam parę pytań do forumowiczów i posiadaczy tych pięknych limuzyn jaką właśnie jest e38 :)
Kwota jaką mogę przeznaczyć to 16 000 zł. Daruję sobie zakup 'igły w perfekcyjnym stanie z przebiegiem 98 000 km' za 9 000 zł ;) Ale moje pytanie, czy za kwotę którą operuję znajdę jakiś naprawdę godny polecenia 'okaz' ?
Drugie pytanie to oczywiście silnik. Na początku muszę wspomnieć, że przy obecnych cenach paliwa, instalacja gazowa będzie obowiązkowa. Lepiej poszukać z zamontowaną już instalacją, czy kupić bez i samemu zamontować? Czy 'na oko' idzie ocenić faktyczny stan LPG? Podobno najlepszą instalacją jest 'Prince', ale słyszałem również, że 'STAG' lub 'BRC' są również dobre i godne polecenia.
Uważam również, że w takiej limuzynie obowiązkiem jest automatyczna skrzynia biegów, ale to tylko moje zdanie, bez urazy dla manualnej przekładni ;)
Z tego co wiem, automat 'steptronic' pojawił się od 96r. A może lepsza i trwalsza stara skrzynia ?
Interesują mnie trzy jednostki napędowe- 2.8 R6, 3.0 V8 i 3.5 V8.
Jest sprawą oczywistą, że najmniejsze spalanie pojawiać się będzie w silniku 2.8, ale czytając i analizując wszystkie artykuły i fora wywnioskowałem, że jak na tak duży i ciężki samochód i jeszcze w automacie, te 193 km jest trochę za mało, ale jak jest naprawdę ? I tutaj pytanie i prośba o szczerą opinię posiadaczy tych silników.
Ciekawi mnie również różnica pomiędzy spalaniem LPG silników 2.8 i 3.5 ... Słyszałem, że podobno jest do zaakceptowania, a różnica w mocy spora ...
Nie chciał bym wyjść na kozaka, który kupuje 7er ale boi się spalania i kosztami z tym związanymi.
Dziennie do pracy pokonuję 50 km. Nie jest to bardzo dużo, ale jednak..
Pracuję na kopalni, a tam milionów już nie rozdają :P
Samochód jest częścią mojego życia, ale rodzina to priorytet, kto w tych czasach nie patrzy na pieniądze, ale luksus jakim jest BMW serii 7 należy się każdemu ;)
-
widze ze nowy jestes to ci pomoge, zobacz tutaj
-
No jak widać jestem nowy :P Dzięki wielkie za pomoc ;)
-
Siemanko
Jezeli patrzysz na ekonomie to tylko i wyłącznie 2.8. Jak chcesz miec wiecej pod nogą to tylko 4.4 ewentualnie 5.0
Silnik 2.8 jest praktycznie bezawaryjną jednostką w przeciwieństwie do V8. W nich co chwilę coś.(nie oszukujmy się) Przejedz sie 2.8 a potem V8 i zdecyduj. Spalanie miedzy nimi to różnica minimum 5l paliwa. Jest tylko jeden problem. Za 16tysiaków bedzie troche cieżko kupic ładny egzemplarz ,no ale szukaj może akurat.Widze ,że jestes z Rybnika więc mamy do siebie 20km. Jak juz kupisz to zrobimy hot spot :) Pozdrawiam.
-
Dzięki za info ;) Będę czegoś szukał i będę informował ;) A spocik- jak wejdę w posiadanie 7er to jak najbardziej ;)
-
Ciekawość ;)
Szukam i szukam czegoś konkretnego o mocy 728iA i nie umiem znaleść ... Jedni piszą, że ekonomiczne, ale daje radę, inni że mały silnik jak na taką budę ...
Czy faktycznie te 193 km będzie potrafiło rozpędzić taki masywny samochód ?
Przykładowo- brat kupił e36 coupe 1.8is (140km), nie ma mowy tu o żadnym ściganiu, ale przejechałem się tym samochodem, nawet daję radę ... 2.8 w 7er będzie porównywalne ?
Pzdr ;)
-
co prawda nie jezdziłem takim e36 ale żona ma e39 520i . niby ma 150 koni ale w porównaniu z moja 728i to auto wogóle nie jedzie. gdy jeżdżę piątką pali mi 2x więcej niż moje siedem bo kręcę ją cały czas żeby jakoś jechała.
-
Czyli 2.8 daje redę? Jeśli trzeba będzie to pójdzie nacisnąć ?
-
miałem e36 is mam 740 jeździłem 728 w automacie e39 520 523 528 itd i wszystko zależy od punku widzenia. Moim zdaniem 740 jest idealnym rozwiązaniem jeśli latasz po autostradach, jeśli jeździsz raczej po mieście i peryferiach nie wykorzystasz potencjału tego auta, ono dopiero pokazuje do czego jest stworzone powyżej 150 km/h na autostradzie. Ja osobiście w cale nie zawahałbym się kupić 728, poza tym silniki m52 są genialne, mam trochę do czynienia z różnymi silnikami bmw, naprawiałem parę m60 m62 m50 m57 m52 m54 i moim zdaniem m52 i diesle m57 są bez wątpienia najbardziej udanymi silnikami bmw do tej pory.
Co do porównania do is to odczuciowo z 0 lepiej idzie is ale to tylko odczucia bo w 7er w porównaniu do e36 panuje nostalgia , na trasie is nie nadąży za 728.
-
Cytat:
Zamieszczone przez
DeJot4
Czyli 2.8 daje redę?
Daje daje bez problemu...uwierz mi.Ja też jeździłem wieloma autami w życiu...nadal mam swoją 740iL i dwa mocne MB oprócz E38 i wcale nie czuję jakiegoś dyskomfortu przesiadając się z któregokolwiek na moją 728i...pewnie,że 740 i E320 nie dają jej szans ale nie jest to auto do scigania...chociaż pogoni niejedne GTI zapewne :D Pozdrawiam.