-
wymiana płynu w układzie
witam przymierzam sie do wymiany płynu w układzie chłodzenia i chciałbym żeby ktoś mnie pokierował jak to dokładnie zrobić czytałem coś na forum że trzeba jakąś śrube odkręcić w bloku silnika ale nie wiem dokładnie gdzie ona jest więc prosze o info którędy spuszczać wode z układu.pozdrawiam
-
Witaj, na dniach też się zabieram za wymianę, płyn już czeka w garażu! Na razie wiem tyle, że spuszczasz z chłodnicy i z bloku silnika. W chłodnicy to znajdziesz spust, w bloku ponoć jest to zwykła samotna śruba gdzieś pod kolektorem wydechowym! Przy okazji spróbuję wyciągnąć chłodnicę, przeczyścić, może przepłuczę nagrzewnice i wymienię w końcu elektrozawory!
-
dobry plan też bedę musiał pomyśleć dzięki
-
Panowie taki temat był już poruszany wielokrotnie i wszystko co trzeba wiedzieć jest już napisane. Silnik V8 ma dwie śrubki spustowe tylko tyle podpowiem.
-
fakt znalazłem szczegółowy opis dzięki
-
ostatnie pytanie czy te śrubki spustowe mają jakieś uszczelki gumowe lub miedziane które bedzie trzeba wymienić??
-
generalnie nie trzeba wylewac starego plynu z bloku, jesli jest to problematyczne. resztka ktora zostanie nie wplynie w zaden sposob na wlasciwosci nowego plynu.
-
jak w chlodnicy jest ze 3 litry a w bloku 7 to jak nie wplynie
-
Jeszcze dobrze jest trochę zagrzać żeby termostaty się otworzyły.
-
dzisiaj wymianiałem płyn i..... panowie wymiana płynu w m 60 to jakiś koszmar jak już znalazłem te śruby w bloku silnika i zobaczyłem jak są umieszczone to maskra..... ledwo było je widać a gdzie tu mowa o odkręcaniu? postanowiłem to ogarnąć inaczej. z chłodnicy zlałem 5,5l płynu a z tyłu z lewej strony(od kierowcy) odpczepiłem wąż od bloku silnika to zleciał jeszcze litr po czym włożyłem wąż od kompresora w zbiorniczek wyrównawczy i pod wpływem wtłaczanego powietrza wyleciało jeszcze ok 2 litrów. Finalnie zlałem coś miedzy 8 A 9 litrów i zalałem nowym myśle że starczy.