Co sądzicie o filtrze powietrza (wkładka) K&N warto?
Wersja do druku
Co sądzicie o filtrze powietrza (wkładka) K&N warto?
Warto, nie z powodu jakiegos przyrostu mocy, lecz juz nigdy wiecej nie wyniemilem filtru powietrza (co jakichs czas wydmuchalem, wymylem i trochu naoleilem specyfikiem). Jestem mega zadowolony z KN w e38 i przy wymianie filtra w e65, tez taki kupie.
Kolega miał taki wkład w Opel Vectra V6, i była różnica na +. Ja co prawda mam wątpliwości co do poprawy osiągów, ale w/w kolega mówił że jest lepiej, a trochę na autach się zna, więc byc może jest to prawda.
Zastanawiałem się nad zakupem takiego właśnie z przyczyny podanej przez Grzegorza ... raz a dobrze, ale odstrasza mnie cena- 300pln-ów
Myślę, że warto- może się przełamie
Taki K&N jest wydajniejszy niż zwykłe papierowe filtry. Wyłapuje więcej brudu i podaje więcej powietrza. Tylko najważniejsze to nie zapomnieć dokupić zestawu z płynem do czyszczenia i olejkiem. Niektórzy myją te filtry wodą z ludwikiem ale przez to można tylko zmarnować 300 pln-ów. Po kilku okresach serwisowych zwraca się cała inwestycja.
Miałem K&N w Mercu a teraz mam w 7er. Raz w serwisie przy okazji wymiany oleju "mechanik" już leciał do kosza z moim filterkiem. W porę zauważyłem:)
Nie chodzi mi o osiągi i podnoszenie mocy tylko właśnie o żywotność i wydajność i inne zalety filtra. Dzięki panowie, decyzja zapadła na K&N
K&N albo jakikolwiek inny filtr wkladka sportowa, napewno beda lepsze od fabryki, podaja wiecej powietrze, jak juz wspomniano lepiej wylapuja brudy, no i oprocz tego z pewnoscia dzwiek sie troszku zmienia:)
A łyżka na to: niemożliwe! za cene tego K&N + preparatów mozna kupic przynajmniej 15 filtrow standardowych ktore wystarcza ba jakies 200tys km, gdzie tu oszczednosc??? i absolutnie nie wierze w wiekszy przyrost mocy, a JEZELI juz jest to symboliczny ktorego niewyczujemy...
wyczuc przyrost 5 nawet 10 koni przy silniku ktory ma 300.....troche malo prawdopodobne:> ale jednak uwazam ze takie filtry sa lepsze:) gusta gusciki:)
Aby odczuwalnie zwiększyć moc i moment obrotowy należy zmienić auto np. z 728i na 740i. O, wtedy to będzie odczuwalne. Z filtrami typu K&N chodzi raczej o czystość powietrza i większe łyki przez silnik. Po prostu dzięki temu będzie może 0,01 l/100km mniej auto spalać - więc tyle co nic, ale użytkownik będzie spał spokojnie z myślą że dokłada wszelkich starań aby jego auto miało jak najlepiej.