Banol, E32 750iL

Zawieszenie tył

Oceń wpis
Wczoraj zacząłem rozbierać. Pracy będzie sporo. Dużo części dostępnych już tylko w ASO. Nie ułatwia to przedsięwzięcia z punktu widzenia portfela.
Pierwsi nowoprzybyli:





Gruchy FEBI. od tych z ASO różnią się tylko ceną.

Wyjmowanie finalnej jazdy samemu, w płytkim kanale, z którego trzeba się wyczołgiwać bo samochód jest za długi jest fajnym zajęciem na czwartkowy wieczór. Ale pacjent jest mój na koniec. Cały zarzygany.



I jeszcze to. Kupuję je od kiedy zauważyłem jaka jest różnica pomiędzy wkładaniem nowej gumy do starego, wyczyszczonego z rdzy ucha, a tym samym do nowego. Nie wiem, czy ma to wpływ na jakość prowadzenia, ale napewno ma na moje samopoczucie.

Updated 12-10-2012 at 12:56 by Banol

Tagi: Brak Dodaj / edytuj tagi
Kategorie
Bez kategorii

Komentarzy

  1. Awatar avecezarave
    I to mi się podoba :-) Też z wolna przymierzam się do regeneracji u siebie Nivo i EDC. Muszę wymienić wszystkie przewody więc ceny są tu mile widziane. :-)
    Ja też przerobiłem temat wyciągania główki w płytkim kanale i wiem ile wysiłku to kosztuje. Na szczęście zrobiłem już parę kilometrów i serce się raduje jak widzę że główka jest suchutka :-)
    Updated 28-10-2012 at 21:24 by avecezarave
  2. Awatar Banol
    Mały update z frontu:

    Dużo tu rzeczy trzeba zrobić, a jeszcze więcej wymienić 'przy okazji'...


    Wyjęte.


    Eeeee, panie, nie trza nic robić, wcale nie leją...


    I na koniec zagadka: Kto sprawił, że zgnił rancik jednego z błotników ? Gierman stajl. (drugiego się boję oglądać - jest to samo)


    Tu się panie wytnie, żeby nie szurało, zabjebie się gumom na pendzel i będzie git. No, jest, jedyna korozja na 22-letnim samochodzie.
    Pan wykonawca projektu nawet był pomysłowy. Dwa gwinciki dokleił na żywicę (patrz otwory w nadkolu) żeby nadkole nie odstawało. Przeciął łby plastikowych nakrętek, takich jak oryginalnie mocują opisywany element, na pół, coby 11,5jx17j nie ocierało. To nic, że woda się tam dostała,(bo jak kurba miałaby się nie dostać ???) i gwint odpadł razem z kawałkiem blachy. Pod przysłowiowym dywanem syf, ale za to pierwsze wrażenie... Hoho, ZAJEBISTE.
    Polska definicja gierman stajlu panie.
    Updated 29-10-2012 at 15:31 by Banol
  3. Awatar avecezarave
    Skąd ja to znam? :-)
  4. Awatar Banol
    Gumki stabilizatora.

  5. Awatar PawelM.
    Banol uklon za podejscie do tematu :-)
  6. Awatar Banol
    Dziś odebrałem zawias z piaskowania. Później fotki :)
  7. Awatar Banol
    Przyszły następne części. Jeszcze nie koniec.




    Górne mocowania amortyzatorów. Stare oczywiście zerwane.


    Łożyskowane tuleje tylnego wahacza. Właściciele 740i/iL, 750i/iL, M5 - tylko ASO.


    Stabilize it!


    Nivo - ramię zaworu. Stare skorodowało a przeguby rozpadły się przy dotknięciu.

    Ciąg dalszy poniżej.
  8. Awatar Banol

    Nie ma to jak do świeżego elementu przymocować nowy uchwycik :)


    c.d.


    Wieszaki. Polskie. Pan tak zachwalał, że stwierdziłem wezmę, zobaczę, jak się wysrają, to wyrzucę.




    No i oleum do nivo/wspomaganie.
    Tutaj słówko na temat wymian dynamicznych w skrzyniach biegów, które coraz to ktoś poleca. Kilka miesięcy temu zainstalowałem w samochodzie zregenerowaną przekładnię kierowniczą. W związku z regeneracją, umyłem ją - znaczy nie obudowę, ale kiedy była rozebrana, każdą część z osobna. Wymieniłem również gruszki. Umyłem zbiornik płynu. Całość zalałem nowym CHF-em. Odpaliłem, przepłukałem nowym olejem. Zalałem jeszcze raz nowym i tak zostało. Przy okazji ponownego rozbierania spuściłem ten nowy olej sprzed kilku miesięcy. Swoim wyglądem przypomina błoto.
    Tera tak - wspomaganie/nivo, prosty układ, tylko przewody, bo reszta wyczyszczona, a syfu zostało pełno. Skrzynia automatyczna - długość kanałów w samym sterowaniu jest większa niż moich przewodów nivo. Do tego konwerter, sprzęgła (ścierające się) i ktoś Wam mówi, że dynamiczna wymiana wypłucze syf ze skrzyni ? Wypłucze, chyba uszczelnienia. Syf zostanie. To taka dygresja.

    Następny etap - regeneracja amortyzatorów. Zobaczymy jak działa Nagengast.
  9. Awatar avecezarave
    Ładnie, jeśli chodzi o Nagengast to ja póki co jestem zadowolony. Amorek po ich regeneracji chodzi i wygląda jak nowy. Dodatkowo jest na niego gwarancja.