Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Wątek: e38 750i 99r silnik i skrzynia w trybie awaryjnym

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    12
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    Gdańsk

    Question e38 750i 99r silnik i skrzynia w trybie awaryjnym

    Witam Wszystkich :)

    Od momentu kiedy sprzedałem e32 740i bardzo rzadko zaglądałem na forum ale już mam moje marzenie czyli e38 750i więc mam zamiar na dobre się zadomowić na forum :)

    Samochód sprowadził mi Kolega w dość okazyjnej cenie z problemem trybu awaryjnego silnika oraz skrzyni. Silnik odpala normalnie choć wydaje mi się, że średnio reaguje na gaz natomiast skrzynia załącza "D" i "R" bez możliwości zmiany ręcznej biegów.
    Ponieważ samochód jest na etapie rejestracji u Kolegi to jeszcze nie miałem okazji wybrać się do mechanika by dokonać oględzin. Jedyną rzeczą, którą udało mi się załatwić to podłączenie pod Inpe i DIS-a i oto ich wyniki:

    1. INPA parametry silnika:



    2. INPA błędy silnika:


    3. INPA błędy skrzyni:


    4. INPA błędy eml:



    5. DIS wszystkie błędy:


    Nie mam doświadczenia z e38 a tym bardziej z M73N ale wydaje mi się, że problem ze skrzynią i silnikiem zniknie po wymianie przepustnic bądź sterownika silnika.

    Czy mogę poprosić o podpowiedź w odczytaniu błędów?:)

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    12
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    Gdańsk
    Witam,

    Chyba ciężki temat zarzuciłem :)

    Jeśli ktoś z forumowiczów mógłby choć potwierdzić moje przypuszczenia będę wdzięczny.

    Pozdrawiam

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    238
    BMW
    E39 528i sedan -> E30 324td touring -> E34 525i sedan -> E38 735iA
    Skąd
    Kołobrzeg

    Post

    skrzynia dziala normalnie bez zadnych problemow ? poza manualem... ;> moze wystarczy styki poczyscic bo jak ktos nie uzywa to tak sie robi , ale to normalne. nawet skrzyniarz powiedzial zeby uzywac manuala bo czesto przyjezdzaja do niego i mowia ze sie "popsula"... ;]
    na reszte zadnej sugestii nie mam bo sie poprostu nie znam ;p

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar Supermen
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    2,108
    BMW
    e38 750iL
    Skąd
    Chojnice

    Post

    Skasuj błędy, zrób adaptację przepustnic i zobacz co będzie dalej. Sprawdź zapobiegawczo układ chłodzenia. Zdarza się, że tryby awaryjne włączają się jak skrzynia jest źle chłodzona. Sprawdź węże za silnikiem i chłodniczkę skrzyni. Zobacz czy płyn nigdzie nie ucieka.
    Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza się do jazdy do celu
    lecz jest celem samym w sobie.

    https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/



  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    12
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    Gdańsk
    Dzięki za wskazówki ale błędy nie chcą się wykasować :/ wydaje mi się że temat będzie trochę cięższy.
    Skrzynia działa w postaci ruszania do przodu i cofania nie ma wielkich szarpnięć przy przepinaniu z D na R i odwrotnie. Reszty sprawdzić nie mogłem ze względu na małą przestrzeń do poruszania na parkingu.
    Silnik odpala normalnie i na słuch (brak doświadczenia z v12) wydaje się, że chodzi równo.
    Na forach niemieckich wyczytałem o podobnych problemach gdzie przyczyną było uszkodzenie Czujnika impulsów wału korbowego oraz problem z przepustnicami.

    Jak będę już mógł pojechać do mechanika to może jego sprzęt będzie sprawniejszy i usunie błędy :)
    Jak macie jeszcze jakieś sugestie to chętnie poczytam :)

    Ps. Jak sądzicie odstawiać auto do mechanika na lawecie czy starać się przejechać odległość 40km w tych trybach awaryjnych?

    Pozdrawiam i Życzę Szczęśliwego Nowego Roku

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar lionix
    Dołączył
    Sep 2010
    Posty
    618
    BMW
    728 E38
    Skąd
    Łdz
    jak auto w miare normalnie sie porusza to mozna jechać, do tych przepustnic i czujnika wałka moze warto sprawdzic przeplywki ?

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    12
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    Gdańsk
    Myślę, że przepustnice są sprawne bo byłyby jakieś błędy wyłapane ale zawsze mogę miejscami zamienić i zobaczyć różnice.
    No nic muszę jeszcze poczekać 2 tygodnie żeby samochód zaprowadzić do mechanika. Jak będę znał diagnozę to opiszę co to za błędy są.

    Ostatnio założyłem sobie stronę o mojej e38 pod adresem 750i.pl i mam propozycję dla pierwszych 5 chętnych mogę założyć skrzynkę pocztową w rozmiarze 100MB. Adresy marcin@750i.pl oraz gucio@750i.pl są już zajęte :)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-01-2014, 17:53
  2. Pompa wody - brak zamienników (?) e38 750i 99r
    Przez hostessa w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-03-2012, 23:21
  3. E38 740 skrzynia w trybie awaryjnym
    Przez Pawsen w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-03-2012, 11:38
  4. schemat do 750i po 99r komputera silnika
    Przez dctbmw w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-08-2011, 06:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •