Witam.
Ubywa mi płynu z chłodnicy nie wiem gdzie jest wyciek. Nic nie widać nic nie słychać. Na 200 km około 1,5 litra. W zbiorniku płyn czysty, olej w silniku normalny stan i czysty. Auto zachowuje się normalnie. Mechanik rozkłada ręce.
Witam.
Ubywa mi płynu z chłodnicy nie wiem gdzie jest wyciek. Nic nie widać nic nie słychać. Na 200 km około 1,5 litra. W zbiorniku płyn czysty, olej w silniku normalny stan i czysty. Auto zachowuje się normalnie. Mechanik rozkłada ręce.
Sprawdź chlodniczkę spalin egr, nie ma czasem nadmiernej białej pary z wydechu?
Tak i od tego zacząłem naprawę. Była uszkodzona i lała. Kupiłem używkę i niby ta używka była też uszkodzona. Pech :-)
Auto poszło do mechanika po raz trzeci i mechanik znowu wymienił chłodniczkę na używaną. Dalej brakuje płynu. Czyżby totalny pech ? Trzecia też uszkodzona? Chyba nie będzie wyjścia i trza kupić nówkę ale żeby wszystkie trzy?
Może mieć problem z kompresja jak masz uszkodzoną głowice to wywala najsłabsze ogniwo a nim jest chłodnica sprawdź na stacji diagnostycznej jest do tego test.
Zrób test zawartości CO2 w zbiorniczku wyrównawczym. To wykluczy uszczelkę pod głowicą lub pękniętą chłodnicę.
Najczęściej wyciek jest z dziurawej chłodnicy. Jest na przodzie, więc jak dostanie nieszczęśliwie kamieniem "między nerki", to będzie ciekła i trudno to namierzyć. Jeśli wyciek jest gdzieś indziej, a schnie to momentalnie, to trzeba szukać białego nalotu, który zostaje po odparowanym płynie.
Najlepiej umyć silnik, zagrzać go, żeby się wysuszył, dopalić furę, ściągnąć przednią maskownicę pod zderzakiem i na pracującym silniku sprawdzać. Pamiętaj, że auto musi być w pełni nagrzane, żeby duży obieg był załączony. Wtedy z latarką szukać wycieku.
Gdzie szukać:
- chłodnica
- węże chłodnicy
- pompa wody przód silnika
- przewody do pompy wody
- połączenia chłodnicy EGR
- sama chłodnica EGR
- chłodnica oleju skrzyni biegów (na dole po stronie kierowcy)
- sprawdzić, czy jest dokręcony korek spuszczania płynu (strona kierowcy, u dołu chłodnicy)
- nagrzewnica wnętrza (czasami tam się wyciek zdarza i za cholerę tego nie widać)
- okolice WEBASTO
Oooooo !!! Okolice WEBASTO :-) tam jeszcze nie byłem. Dodam jeszcze że nie kiedy wydostaje się nie ciekawy zapach z nawiewów. Ino nie to, bo będzie trza rozbierać cały środek :-) kto to poskłada do kupy żeby nic nie trzeszczało. Od poniedziałku szukam dalej.
Ale przy okazji może uda się pozbyć słynnego świerszcza z er7 Test Co2 był robiony i ok,
Ostatnio edytowane przez DjAxel ; 26-02-2017 o 15:55
Trochę to trwało :-) Uszkodzony wentylator klimatyzacji, nie sprawny wentylator chłodnicy, uszkodzony główny termostat obiegu chłodzenia i rozerwana chłodniczka EGR. Test spalin pozytywny, Kompresja dobra tylko pytanie jak długo poprzedni właściciel ( ( ( ciarach ) Tak jeździł i czy gonił Becie. Teraz 500 km przejechane w testach i jest wszystko ok. Koszt naprawy tylko 4800 i po kłopocie.
Ostatnio edytowane przez DjAxel ; 04-09-2017 o 12:43
To już ponad pół roku jest problem z ubywającym płynem chłodzenia. Po kilku interwencjach mechanika zostało już prawie wszystko wymienione. Silnik jest ok chyba bo test spalin wychodzi cały czas pozytywnie, kompresja jest dobra, pracuje normalnie. Olej czysty nie ubywa ani nie przybywa. Teraz wymieniam chłodnicę bo pokazał się ślad nieszczelności. Mam nadzieję że to już koniec problemu z znikającym płynem.
Problem nie znikł POMOCY
E65 730d Ja z problemem znikającego płynu chłodniczego i kopceniem na biało (lokomotywa) w deszczowy chłodny poranek przy pierwszym odpaleniu auta przez jakieś 4 min walczę już ponad pół roku w raz z mechanikami. Kilka krotny przegląd instalacji chłodzenia
w tym wymiana chłodnicy, wentylator klimatyzacji, wentylator wiskoza chłodnicy, termostaty, wyeliminowanie chłodnicy egr, węże gumowe , korek zbiornika wyrównawczego, wszystko nowe i ori. Test spalin pozytywny za każdym razem, kompresja silnika ok, żadnych błędów, auto chodzi normalnie, płyn czysty olej też. A KU..... PŁYN ZNIKA !!!!!! 1L NA 1000 KM. Jeszcze do tego objaw twardych gumowych węży. Płynu nie czuć ani w środku ani na zewnątrz ani z wydechu.
Spróbuj zamykać korek zbiorniczka wyrównawczego po rozgrzaniu silnika. Jeżeli po tym węże będą dalej robiły się twarde, to wskazuje to na przedmuchy kompresji, lub spalin do układu chłodzenia.
Test na obecność CO2 w układzie chłodzenia robisz na silniku w pełni rozgrzanym?
Pozdr.