Witam Panowie, po długim okresie nieobecności i kilkoma problemami z moim e32, w końcu doczekało się małego remonciku.
Mianowicie miała być uszczelka pod głowicą okazała się pęknięta głowica.

Kupiłem kompletną głowicę z Wałkiem ładną nie wytartą po remoncie ponoć zdjęcta z silnika b35..
Okazało się że głowica jest z b30 a nie b35, i teraz Panowie nasuwa się pytanie, jak się ma jedno do drugiego ?
z tego co się orientuje głowica z b30 pasuje do b35, no i okazało się to prawdą, ale jak to wygląda w praktyce ?
blok b35 głowica b30. uszczelke założyłem z b35 bo jak wiadomo z b30 mniejsza komora spalania, mogłyby być przedmuchy ?
B30 mniejsze kanały dolotowe, ale większy stopień sprężania..
Aktualnie mam blok b35 głowica b30 kolektor ssący także z b35 wszystko jest skręcone, tylko nasuwa się pytanie, czy będzie to się zgrywało, i czy będzie odczuwalna utrata mocy ?
przerabiał ktoś temat ?
i jeśli chodzi o rozrząd, ustawiłem jego tak, jak był ustawiony poprzednio, tylko wyszło tak że wałek musiałem obrócić zgodnie z zegarkiem względem poprzedniego i zastanawiam się czy góry nie cofnąć o 1 ząbek, bo b30 miało ostrzejsze wałki ?