Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Wątek: Oryginalne Xenony z E32 750iL

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    To oczywiste... Tylko, że jak nie ma do jakiej żarówki to w zasadzie można tam wsadzić wszystko i będzie ...


    Ciekawe co na to policja :D

  2. #12
    Vip Vip Awatar avecezarave
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    1,614
    BMW
    E32 740iL `93
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Blog
    27
    Żeby nie tworzyć nowego wątku napiszę tu kilka rzeczy na temat ori xenonu w E32. Lampy typu xenon były opcją dostępną tylko w modelach 750 (źródło: prospekt BMW E32). Jeśli były zamontowane w modelu np 740 to było to już Indyvidualne zamówienie. Występowały lampy Bosch oraz Hella oczywiście zarówno jedne jak i drugie bez uśmiechu. Dodatkowo na kloszu jest oznaczenie: fala K4447. To jedyne oznaczenie gdyż był to prawdopodobnie jeden z pierwszych xenonów montowanych w autach ( słyszałem że pierwszy na świecie xenon zastosowano w jakimś japońcu a z drugiego źródła dowiedziałem się że jako pierwszy xenon zastosowano w E24 jednakże brak jest danych w ETK na ten temat). Gdy zamontowany był xenon auto było wyposażone w system spryskiwaczy przednich lamp i halogenów oraz system poziomowania auta czyli Nivo. Nie występował system regulacji poziomu lamp z kabiny auta. Dodatkowo na przednim pasie były naklejone specjalne naklejki, które nie są już obecnie dostępne w ASO. Nowe z ASo nie mają nic wspólnego z taką starą naklejką.
    http://www.szobries.de/bmw/images/128-2846_IMG.jpg
    Treść naklejki:

    Achtung – Hochspannung!
    Scheinwerfer mit Gasentladungslampe,
    System darf nur vom BMW– Service oder
    Service des Scheinwerferherstellers aus
    gewechselt werden!

    Lampy Boscha posiadały znacznie bardziej rozbudowaną wiązkę niż Hella, której wiązka składa się zaledwie z 4 przewodów ( brązowy, żółty i w zależności od lampy lewa żółty z zielonym paskiem oraz czerwony z żółtym i białym paskiem zaś prawa żółty z niebieskim paskiem oraz czerwony z niebieskimi paskami). Prawdopodobnie lampy Hella były montowane po lampach Boscha. Z autopsji dzięki PawłowiM dowiedziałem się iż auta z fabrycznym xenonem Boscha miały zakładany zestaw Hella (dlaczego to nie wiem, prawdopodobnie nie można było dostać żarników Boscha ale to tylko domysł). Aby zaadoptować zestaw Hella do zestawu Boscha należy z 15 pinowej kostki Boscha odciąć przewody od pinów 2, 3, 8, 12, 13, 14 i 15 i połączyć je kolorystycznie z wiązką od zestawu Hella. Przewód niebieski, biało fioletowy oraz żółto biały (pin 12, 13 i 14) należy oddzielnie odizolować. Po takim zabiegu powinno wszystko działać jak należy bez obawy uszkodzenia czegokolwiek.
    Zestaw xenonów Hella ma dodatkową zaletę a mianowicie w przypadku spalenia się żarnika możemy zamienić go na ogólnie dostępny D2S i cieszyć się dalej sprawnym ori xenonem w swojej E32. Pod tym linkiem jest pokazane jak to zrobić:
    http://www.szobries.de/bmw/db71.html
    Oczywiście najlepiej jest wówczas zmienić te żarniki w obu lampach żeby jednakowo to świeciło :-)
    To by chyba było na tyle jeśli chodzi o wiedzę w pigułce na temat xenonów w E32.
    Korzystając z sytuacji pragnę gorąco podziękować za pomoc PawłowiM, dzięki któremu po kilku letnich poszukiwaniach udało mi się zdobyć oryginalny zestaw xenonów Hella, który fabrycznie był zamontowany w moim aucie. WIELKIE DZIĘKI :-)
    Niniejszym zamykam kolejny set w swoim aucie :-)
    Ostatnio edytowane przez avecezarave ; 16-10-2012 o 21:37
    [IMG]http://img408.imageshack.us/img408/1048/dsc0188v.jpg[/IMG 7er

  3. #13
    Vip Vip Awatar PawelM.
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    844
    BMW
    ex E32 750iL 1988r.
    Skąd
    Marki
    Blog
    15
    Mysle, ze jest to ilosc wiedzy, ktorej nie mozna znalezc w necie gdzie indziej a do tego wszystko opisane z precyzja. Czarku dobra robota. A poza tym nie ma za co :-)

    Ps. A moze udaloby sie to wydzielic i wrzucic do instrukcji?
    ...And on the 7th day God created the... 7er...

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar luki730i
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    944
    BMW
    e32 730ia m30 1992-05
    Skąd
    wrocek
    rozmawialem kiedys z pewnym elektronikiem: molwil ze kiedys jak e32 to bylo wooow.. to gosciu przyjechal do aso i mial spalona zarowke w ksenonie ory, zaplacil na teraz ok 15tysi

  5. #15
    Banned
    Dołączył
    Jun 2008
    Posty
    298
    BMW
    e4444
    Skąd
    z d
    Jeszcze 2 grosze odnośnie xenon.
    Mam w M5 e34 zamontowany fabrycznie xenon. 94 rok. Są spryskiwacze reflektorów i halogenów również (bardzo rare) na kloszach nie ma żadnego oznaczenia, dodam tylko iż zagatką również jest dla mnie poziomowanie bo z pozycju kabiny nie ma.

  6. #16
    Vip Vip Awatar avecezarave
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    1,614
    BMW
    E32 740iL `93
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Blog
    27
    Cytat Zamieszczone przez avecezarave Zobacz posta
    Gdy zamontowany był xenon auto było wyposażone w system spryskiwaczy przednich lamp i halogenów oraz system poziomowania auta czyli Nivo. Nie występował system regulacji poziomu lamp z kabiny auta. Dodatkowo na przednim pasie były naklejone specjalne naklejki, które nie są już obecnie dostępne w ASO.
    Kolego Mandrax1 przecież już to wyjaśniłem. W E34 M5 zapewne masz NIVO.
    [IMG]http://img408.imageshack.us/img408/1048/dsc0188v.jpg[/IMG 7er

  7. #17
    Banned
    Dołączył
    Jun 2008
    Posty
    298
    BMW
    e4444
    Skąd
    z d
    Cytat Zamieszczone przez avecezarave Zobacz posta
    Kolego Mandrax1 przecież już to wyjaśniłem. W E34 M5 zapewne masz NIVO.
    Tak tylko z tego co wiem nivo nie ma wpływu na prace lamp czy ma? (potrzebne źródło)

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez mandrax1 Zobacz posta
    Tak tylko z tego co wiem nivo nie ma wpływu na prace lamp czy ma? (potrzebne źródło)
    Nie ma i nie musi mieć bo poziomuje całe auto a wraz z nim kąt padania świateł.
    Czarne e32 w benzynie!


  9. #19
    Vip Vip Awatar avecezarave
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    1,614
    BMW
    E32 740iL `93
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Blog
    27
    Dokładnie a skoro auto cały czas utrzymuje ten sam poziom dzięki Nivo to chyba jest to system samopoziomowania?
    [IMG]http://img408.imageshack.us/img408/1048/dsc0188v.jpg[/IMG 7er

  10. #20
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Mandrax, musisz sobie zadać dwa pytania i znaleźć na nie odpowidź:

    1. Kiedy należy używać regulacji zasięgu świateł przednich?
    2. W jaki sposób działa NIVO?

    Jeśli na oba pytania będziesz już znał odpowiedź, wnioski nasuną się same ;)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •