Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Wątek: Trzęsie autem przy 90 km/h

  1. #21
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa
    Mnie kiedyś też tak telepało. Felga prosta, kupione nowe opony Continentala, wszystko dobrze wyważone, a autem telepie. Pojechałem do dobrej wulkanizacji i okazało się, że gumy mimo, że nowe są delikatnie odkształcone. Powiedzieli mi, że to się w tej chwili często zdarza niezależnie od marki opon bo są zle przewożone. Zrobili optymalizację ułożenia opony na feldze z testem drogowym i bicie ustało jak ręką odjął. W ogóle to w tej chwili zawsze wyważam koła z testem drogowym. Różnica w wyważeniu koła jest bardzo duża tak więc nie wiem czy sprawdzałeś jak jest u ciebie ale może warto to sprawdzić ;)

  2. #22
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Słowik Zobacz posta
    Mnie kiedyś też tak telepało. Felga prosta, kupione nowe opony Continentala, wszystko dobrze wyważone, a autem telepie. Pojechałem do dobrej wulkanizacji i okazało się, że gumy mimo, że nowe są delikatnie odkształcone. Powiedzieli mi, że to się w tej chwili często zdarza niezależnie od marki opon bo są zle przewożone. Zrobili optymalizację ułożenia opony na feldze z testem drogowym i bicie ustało jak ręką odjął. W ogóle to w tej chwili zawsze wyważam koła z testem drogowym. Różnica w wyważeniu koła jest bardzo duża tak więc nie wiem czy sprawdzałeś jak jest u ciebie ale może warto to sprawdzić ;)
    A no to oczywiste ,dla mnie wyważanie na Hunterze z testem drogowym to standard a raczej obowiązek. Zwracałem uwagę już nie raz na ten temat.
    Zwykłe wyważarki są dobre dla clio a nasze duże koła potrzebują mądrzejszego sprzętu.

  3. #23
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa
    Dokładnie Miro, ale większość ludzi jak słyszy, że ma dopłacić 60 zł do testu to puka się w głowę i jadą do Pana Kazia wyważyć za 50 zł na nigdy nie kalibrowanej maszynie. Nie dość, że nie wyważą to jeszcze w takich wulkanizacjach jak widzą większe koło to się za głowę łapią i nawet nie potrafią sprawnie założyć opony na felgę co często kończy się jej porysowaniem.

  4. #24
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,387
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC
    @Słowik, czytałeś że po zmianie powrotnej też trzęsie ? Na początku tego nie było, więc opony odpadają.
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  5. #25
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez tequila1909 Zobacz posta
    @Słowik, czytałeś że po zmianie powrotnej też trzęsie ? Na początku tego nie było, więc opony odpadają.
    Czytałem, telepie ale jednak mniej. Dziwne, że przed zmianą nie telepało na 16", a już po zmianie z 18" na 16" zaczęło.

  6. #26
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,387
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC
    No dziwne, dlatego ja bym poszedł tropem brudu itp. Po tym jak założył inne koła i później wrócił do starych, raczej z zawiasem się nic nie stało, a w zasadzie nie powinno, na tyle żeby powodować w/w problemy, bo chyba(?) długo tak nie jeździł. A syfu po takiej operacji już się mogło trochę dostać. Temat ciężki, ale szkoda że autor nie pomaga w rozwiązaniu.
    Ostatnio edytowane przez tequila1909 ; 29-11-2017 o 11:52
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  7. #27
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2017
    Posty
    62
    BMW
    E32
    Skąd
    Tczew
    Odgrzewam ktolet. Łupem E32 735r. Okolice 80km/h i 140km/h lekkie wibracje i rezonans jakiś dźwiękowy w kabinie.
    - zawiecha sprawdzona na stacji (ok)
    - zbieżność prawa strona lekko minimalnie 1mm w minus ale diagnosta mówi że to spoko.
    - koła zimą czy lato dwa komplety zmiana nic nie daje to samo
    - wymieniłem 4tarcze i klocki na nowe przód bicie 0,04 tył bicie 0,02. Gdzie dopuszczalne niby 0,05 przez producenta nowych tarcz.
    - brak luzów na wale, podporze. Wyważenie nie znane jedyną chyba już opcja jaką podejrzewam.

    Co może być jeszcze? Oprócz tego na luzie (N) lekko czuć telepanie od silnika.

    Co może być nie halo? Jak weryfikować żeby za chwilę nie wymieniać starych jeszcze dobrych części na nowe które nic nie wniosą? Poduszki skrzyni ?

    Pytam bo kończy mi się już cierpliwość oraz kasa :/.

  8. #28
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,438
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Walczyłem z podobną sprawą w swojej eFie. Te same prędkości i tak samo rezonans/dudnienie w kabinie. Robiłem kompleksowo, bo szukanie na chybił/trafił często wychodzi drożej. Za poprzedniego właściciela były wymieniane tuleje trzymające most + łącznik wału do mostu (są na to akcje serwisowe w F01). Ja dokończyłem i wymieniłem łącznik wału do skrzyni + kompletnie nowa podpora wału + nowe tuleje centrujące na obu końcach wału i problem zniknął.

    Tobie proponowałbym zacząć od tulei mostu, a potem nowa podpora (stara może się tylko wydawać ok) i łącznik elastyczny wału do skrzyni. Wyważanie wału też jest jakąś opcją, ale sam z siebie raczej wyważenia nie traci.

  9. #29
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2017
    Posty
    62
    BMW
    E32
    Skąd
    Tczew
    Ok dzięki. A czy jakichs konkretnych producentów polecasz? Gdzie będzie sensowny stosunek jakości do ceny. Nie koniecznie najwyższa półka (oryginały).

  10. #30
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Kupuj SWAG. Jest prawie pewne ,ze w pudełkach będzie 100% to samo co jest w pudełkach BMW w aso

    edit http://7er.pl/showthread.php/26765-D...B1cznik+wa%B3u
    Ostatnio edytowane przez miro ; 28-01-2018 o 18:26

Podobne wątki

  1. E61 N53B30 trzęsie calym autem oraz brak mocy. kody z inpa
    Przez mcdziubek w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-04-2014, 18:16
  2. [zawieszenie] Trzęsie autem
    Przez Riki w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-04-2013, 18:42
  3. [silnik] Trzęsie autem przy postoju
    Przez Riki w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post / autor: 12-04-2013, 19:41
  4. [zawieszenie] Trzęsie autem gdy zminimy sprężyny prawda ?
    Przez oizo_pl w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-08-2012, 06:09

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •