Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Wątek: Przyszły posiadacz (mam nadzieję)

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2017
    Posty
    6
    BMW
    Kupuję!
    Skąd
    Kielce

    Post Chcę E65, tylko czy mnie na nie stać?

    Witajcie! Planuję zakup E65, ale co z tego wyjdzie... to pokaże to forum.
    W moich rejonach widzę dużo młodych osób jeżdżących E65. Zastanawiam się czy to ja jestem taki bidny czy kupują furę i odmawiają sobie czegoś, czy mają hajs od rodziców, czy w ogóle te samochody nie są tak drogie w utrzymaniu jak wiele osób mówi. Z tego co wiem E60 są drogie w utrzymaniu i wiele osób się ich boi, a co dopiero E65 (chyba, że się mylę?).
    Sam mam 23 lata i chcę sobie sprawić E65 jako pierwsze auto. Oczywiście najlepiej V8 w gazie. Tata ma pełne zniżki, więc opłaty -60%, ale autko muszę i chcę kupić za własną kasę, no i je jeszcze utrzymać...
    Znajomy, co robi przy odszkodowaniach mówił, że lepiej kupić E65 po obcierce, najlepiej do 25 tysi. Najbardziej boję się tych wymian/napraw/serwisu. Gdybym miał pewność, że nie będę musiał wsadzić zaraz 10 000 zł to kupiłbym sobie jakąś fajną sztukę do 25 000 zł (więcej byłoby mi szkoda). Czy jest sens się w to pchać?

    Doradźcie proszę, bo mnie już szlag trafia. Wiem, że najlepiej sobie kupić i się przekonać, ale nie chcę wtopić, bo milionerem jeszcze nie jestem.

    PS. pewnie to istotne, robię malutkie przebiegi, a więc zużycie i koszty niższe, jak przejadę 10 000 km w ciągu roku to będzie dobry wynik.
    Ostatnio edytowane przez ekoiks ; 17-10-2017 o 15:39

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar niestepne
    Dołączył
    Oct 2013
    Posty
    774
    BMW
    e38 728i było jest e53 4.4 i e65 3.6
    Skąd
    Mława
    Może to głupie pytanie dużo zarabiasz?

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2017
    Posty
    6
    BMW
    Kupuję!
    Skąd
    Kielce
    A pomijając to? Nikt nie jest mi w stanie przybliżyć swojego przypadku, jak to wygląda.
    Teraz rozwijam własne interesy, dlatego też ważne jest oszczędzanie, a nie wydawanie na prawo i lewo. Czasem wezmę jakąś robotę, żeby się oderwać. Nie zarabiam regularnie, ale gdybym zarabiał na etacie to 3000-4000 netto.

  4. #4
    Vip Vip Awatar matsember
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    321
    BMW
    G21 320i, ex E65 745i
    Skąd
    Wrocław
    Cytat Zamieszczone przez ekoiks Zobacz posta
    Gdybym miał pewność, że nie będę musiał wsadzić zaraz 10 000 zł to kupiłbym sobie jakąś fajną sztukę do 25 000 zł (więcej byłoby mi szkoda). Czy jest sens się w to pchać?
    Kupując E65 do 25 tys. myślę, że nie będzie ona w idealnym stanie technicznym i w taką pewnie będzie trzeba włożyć te 10 tys na start. To takie minimum. Także jeśli Ci szkoda i nie chcesz takiej kwoty wkładać to myślę, że kupując zaniedbany egzemplarz mocno się sparzysz i zniechęcisz do tego modelu.
    Prosty rachunek, załóżmy, że masz wszystkie amortyzatory do wymiany i są to zwykłe bez EDC, to będzie koszt z grubsza 600-800 zł za sztukę.
    Świece 50 zł/szt i do tego cewki ok 150 zł/szt, a że to V8 to jest wszystko x8 i już masz 1600 zł.
    Wiadomo są ceny wyższe i niższe a te rachunki są na szybko grubymi nićmi szyte, ale przy tych dwóch rzeczach masz już przekroczone 4000 zł. A gdzie jeszcze opony, wszystkie filtry, oleje, wymiana oleju w skrzyni, hamulce, czy najważniejsze - zlikwidowanie bolączek silnika N62 jeśli będą występowały.
    Bezpiecznie musisz przyjąć 10 tys. zł na start. Ceny części i robocizny są wyższe niż w przypadku innych modeli, także musisz odpowiedzieć sobie sam, czy na pewno chcesz kupić E65 jako pierwszy samochód.

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2017
    Posty
    6
    BMW
    Kupuję!
    Skąd
    Kielce
    Czyli przy egzemplarzu za 25 000 zł powinienem liczyć się z wydatkiem 10 000 na dzień dobry. To nie lepiej od razu kupić za 35 000 zł? Wtedy pewnie też trzeba 10 000 zł włożyć i to taka niekończąca się zabawa?
    Coraz bardziej czuję, że to samochody nie dla mnie. Z jednej strony wolałbym wydać więcej i mieć pewność, że to solidna marka i nic nie będzie nawalać z byle powodu, z drugiej - mogę kupić, np. Renault, też go robić i robić, ale będzie to o wiele tańsze :/


    Znowu jak czytałem o E38, to ludzie też fortuny zostawiają. Pewnie to też kwestia tego, co dla kogo znaczy "na tip-top"... Ale E38 odpada. Rozglądałem się za E39, ale to jednak nie to, a E60 nie podchodzi mi zupełnie. E65 - bajka, tylko nie jestem pewien ile finalnie mnie wyniesie :/

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    1,569
    BMW
    E38 750i 1997 rok
    Skąd
    Opolskie
    W przypadku aut typu E65,e38,w140,w221 nigdy nie można zakładać "Jakoś to będzie",nie ma co się martwić na zapas itp.Są to drogie auta w utrzymaniu,nie ma wyjątków..

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2016
    Posty
    650
    BMW
    E66 750Li, E66 760Li, G31 530xD, G05 45E
    Skąd
    Poznań
    Dobre zadbane E65 się nie sypie, tylko w PL trudno o takie bo ludzie oszczędzają a potem jak zacznie wychodzić co jest do roboty to głowa mała.
    Moje E65 czekało na mnie rok, aż zdam prawko.
    Najdroższy wydatek to opony, bo pewnie nikt za 25 000zł nie da ci dobrych zimówek i letnich. Licz same opony zimowe 3200+4400 letniaki.
    Do tego jakieś naprawy na początek ja akurat mam 730d. To na pierwszy ogień serwis olejowy i filtry, filtry kabinowe kosztują tyle co wszystkie co E90 nie licząc paliwowego. Olej w skrzyni z miską, jeszcze zmieniłem olej w dyfrze i płyn od wspomagania razem z hamulcowym.
    Auto nie było jakoś strasznie zaniedbane, hamulce dopiero po 10 000km po zakupie musiałem robić. Licz 700zł przód po dobrych zniżkach, jakieś tam tuleje z przodu 2 wymieniłem i w zawieszeniu cisza. Plus zrobiłem sobie tuleje w tylnym wózku wszystkie bo już były lekko wyjechane.
    Łącznik elastyczny wału miał tez luz spory. Pewnie nie wymieniłem wszystkiego, ale 10 000zł lekko wydałem, i to nie była byle jaka E65 zajechana i zaniedbana.
    Jeszcze reflektory mogą nadawać się do regeneracji w takim aucie, do tego wypalony palnik lub uszkodzona przetwornica.
    I pamiętaj że w takim ciężkim aucie hamulce szybciej się zużywają tak jak i zawieszenie. No ale muszę powiedzieć że E65 sie fajnie jeździ, a E90 to taka taczka w porównaniu do niego.

    Do kwoty 25 000zł rozglądaj się bardziej za E90, nie zrujnuję cię tak finansowo jak E65.

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2017
    Posty
    6
    BMW
    Kupuję!
    Skąd
    Kielce
    No to mam problem, bo 3-ki w ogóle mi się nie podobają... :/
    Nie chcę z pewnością większości zaoszczędzonych pieniędzy pchać w samochód, bo to nie moja pasja, dla mnie auto ma po prostu być mocne, ładne i wygodne, nie podniecam się motoryzacją... po prostu E65 mi się podobają bardzo.
    Czyli z tego co zrozumiałem 35 000 zł to minimum na furę z początku produkcji i do tego bieżące sprawy, czyli w przeciągu 2 lat wyjdzie pewnie 50 000 zł.

  9. #9
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Skoro E65 Ci się tak podoba, to do wyboru zostaje Ci tylko i wyłącznie albo benzyna R6 3.0, albo diesel 3.0.
    Nie pchaj się w żadne V8, nie ważne, czy 3.6, czy 4.4. W cenie około 25000 takie V8 to raczej bomba z opóźnionym zapłonem. Szkoda nerwów i Twojego potencjału. Masz pomysł na interes to rozwijaj go, nie bądź niewolnikiem samochodu.
    Jeździłem trochę E65 3.0d przed liftingiem, zachipowane jeździ bardzo przyjemnie. Benzyna 3.0 ponoć też daje radę w tym modelu, ale w E65 występowała bardzo rzadko i raczej nie ma co spodziewać się ceny w okolicach 25k zł.
    730d najrozsądniej utrzymać. Jest dużo zamienników oraz bogaty rynek części używanych (np. w razie awarii wtryskiwacza, kupisz drugi za 200/300 zł). Turbosprężarkę zregenerujesz za około 1000. Hamulce masz mniejsze niż w 745i, więc i tańsze. Da się takim autem jeździć z zachowaniem akceptowalnych kosztów utrzymania, ale warunkiem jest zakup dobrego egzemplarza, w którym usterki były chociaż co jakiś czas regularnie naprawiane, a nie odkładane na niekończącą się listę "do zrobienia później".

  10. #10
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2017
    Posty
    6
    BMW
    Kupuję!
    Skąd
    Kielce
    Cytat Zamieszczone przez lukasz740 Zobacz posta
    W cenie około 25000 takie V8 to raczej bomba z opóźnionym zapłonem.
    Co to znaczy? Kurcze, zawsze marzyłem o V8 4.4, bo o spalanie się nie martwię, robię małe przebiegi, a fajnie mieć kilka kuców więcej pod nogą.
    Czuję, że pojeździłbym 3.0 i za chwilę byłby niedosyt.

Podobne wątki

  1. [E38] Przyszły właściciel
    Przez gonzolot w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 12:43
  2. [E38] Przyszły posiadacz e38 FranciszekDolas
    Przez FranciszekDolas w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-02-2015, 21:40
  3. [E38] Siema przyszły posiadacz 7er
    Przez Orno94 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-02-2015, 15:44
  4. [E65/66] Witam,jestem nowym użytkownikiem i mam nadzieję że zawitam tu na długo.
    Przez CHOROSZ64 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 00:05
  5. [e32] Przyszły posiadacz 740
    Przez Sepi w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 02-08-2011, 14:04

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •