Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 15

W±tek: m60b30 ró¿ne czasy wtryskow, problemy z odpalaniem. przestawiony rozrz±d??

  1. #1
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar darekbb
    Do³±czy³
    Apr 2015
    Posty
    1,526
    BMW
    E38 730iA 1995
    Sk±d
    Czechowice-Dziedzice

    m60b30 ró¿ne czasy wtryskow, problemy z odpalaniem. przestawiony rozrz±d??


    Map na rozgrzanym ~ 0.45, czasy jedna strona ~ 4,5, druga 5,5

    Problem pojawia sie zawsze w zimie, im zimniej tym jest gorzej. Ostatnio mam wyszlo ze jest niesprawny przep³ywomierz, po odpieciu chodzi lepiej, na dniach bede wymieniaæ go. Sa problemy z porannym rozruchem, silnik zalewa, smierdzi paliwem, przy wpietym przep³ywomierzu trzeba dodawac gazu bo auto gasnie, jedna strona prawie nie pracuje. Pomaga od³±czenie przep³ywomierza, wtedy chodzi lepiej. Problem wystêpuje tylko przy temperaturze poni¿ej 10°C, im cieplej tym silnik pracuje lepiej i lepiej odpala.
    Ostatnio edytowane przez darekbb ; 14-01-2017 o 22:32

  2. #2
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jun 2014
    Posty
    258
    BMW
    e32 735iA 87r
    Sk±d
    Poznañ

    Post

    czasy wtrysku rzeczywi¶cie za d³ugie, co mi siê rzuci³o w oczy to za du¿a warto¶æ map, podci¶nienie w kolektorze a¿ 0.83 na rozgrzanym!! przyjmujê siê, ¿e w zdrowym silniku ta warto¶æ powinna byæ oko³o 0.3, taka warto¶æ jak u Ciebie ¶wiadczy o nieszczelno¶ci ³apie lewe powietrze, mo¿e czujnik wa³ka rozrz±du nawala

  3. #3
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar darekbb
    Do³±czy³
    Apr 2015
    Posty
    1,526
    BMW
    E38 730iA 1995
    Sk±d
    Czechowice-Dziedzice
    zdjêcie jest robione na zimnym silniku, na rozgrzanym warto¶æ map jest ok 0.45-0.48, a co z tymi czasami wtrysku? Jedna strona od drugiej rozni sie o ok 1 ms, im silnik jest cieplejszy tym ta rozbie¿no¶æ trochê sie zmniejsza
    Ostatnio edytowane przez darekbb ; 14-01-2017 o 22:30

  4. #4
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jun 2014
    Posty
    258
    BMW
    e32 735iA 87r
    Sk±d
    Poznañ
    a przepraszam zasugerowa³em siê zdjêciem a nie doczyta³em poni¿ej, ja bym sprawdzi³ rezystancje czujnika wa³ku rozrz±du

  5. #5
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jun 2011
    Posty
    356
    BMW
    E36 M40B18 -------E34 M20B20 ------- E38 M60B40 ------- K589 K1200RS
    Sk±d
    Niepo³omice
    jesli podcisnienie na poziomi 0.8 to masz nieszczelno¶æ w kolektorze ss±cym i gdy siê rozgrzewa silnik miêkn± uszczelki i zaczynaj± lepiej przylegaæ. Zacznij od uszczelnienia dolotu.
    Temat z rozje¿d¿aniem siê czasów prawego i lewego banku jest mi dobrze znana - mam identycznie. Jak siê silnik rozgrzeje to sytuacja siê poprawia i jest prawie idealnie.
    Zapewne masz te¿ problem z napiêciami spoczynku na sondach lambda jedna podaje 0,45 V druga 0,55 V

    Tematu nie rozgryz³em jeszcze - obstawiam co¶ nie tak z DME mo¿liwe ze masa gdzie¶ ucieka.

  6. #6
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2017
    Posty
    10
    BMW
    e38 730i
    Sk±d
    Grabownica (Podkarpacie)

    Post

    kolego Sanndman jak rozgryziesz temat sond to daj znac co by³o bo mecze sie z nimi i nie moge opanowac tematu ca³y cza stoja na 0,5 i 0,4.
    Kolego darekbb sprawdz jak± silnik ma temperature po nocy.

  7. #7
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2012
    Posty
    650
    BMW
    F01 750d RWD
    Sk±d
    ...

    Post

    Stary i znany temat jak ¶wiat przy M60. Padaj± DME i st±d problemy z sondami i czasami wtrysków. Pozatym wyci±gniête ³añcuchy rozrz±du te¿ daj± siê we znaki. Wystarczy ustawiæ na blokadach i nie ta praca silnika. DME najlepiej kupiæ z koñca 95, pocz±tku 96 roku. Zosta³y one pozbawione wad które maja poprzednie wersje. Trzeba tylko bêdzie dodaæ immo do auta, ale dla wprawionego elektronika to 3-4h pracy. Pozdrawiam

  8. #8
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jun 2011
    Posty
    356
    BMW
    E36 M40B18 -------E34 M20B20 ------- E38 M60B40 ------- K589 K1200RS
    Sk±d
    Niepo³omice
    Jak rozpoznac z ktorego roku jest DME ?
    Podmienialem u siebie DME i bez zmian chyba ze trafilem na ten sam rocznik.

  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2012
    Posty
    650
    BMW
    F01 750d RWD
    Sk±d
    ...
    Poprawione wszystkie mia³y immo. Poza tym mo¿esz sprawdziæ po nr. VIN jak datowane jest DME. VIN masz zapisany na naklejce lub w sofcie sterownika. Zajrzyj do rozrz±du. Blokady i ponowne ustawienie.

  10. #10
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar darekbb
    Do³±czy³
    Apr 2015
    Posty
    1,526
    BMW
    E38 730iA 1995
    Sk±d
    Czechowice-Dziedzice
    Problem rozwi±zany, wymienione zosta³y uszczelki pod kolektorem, przewody gumowe, oringi, uszczelka przepustnicy i membrana z tylu silnika byla w stanie masakrycznym. Teraz silnik odpala zimny bez problemu nie spadaja obroty ani nawet nie bujnie. Map na zimnym silniku kolo 0.5 wiec polowa tego co bylo wcze¶niej. Co ciekawe wyrówna³y siê czasy wtrysków na obu glowicach. Silnik chodzi jak zegarek
    Ostatnio edytowane przez darekbb ; 28-01-2017 o 14:05

Podobne w±tki

  1. [silnik] 730 d, problemy z odpalaniem
    Przez fraczek86 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-06-2014, 21:17
  2. [silnik] m30b35 problemy z odpalaniem
    Przez Johnny735 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-03-2013, 23:14
  3. [silnik] problemy z porannym odpalaniem, zimny silnik
    Przez krzysiek1989 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-11-2012, 11:54
  4. problemy z porannym odpalaniem
    Przez danmar100 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-05-2012, 07:17
  5. Utrata mocy i problemy z odpalaniem
    Przez gozer82 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-06-2009, 20:43

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •