Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 53

W±tek: E32 M60B30 Problemy po wymianie uszczelki pod g³owic±

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2015
    Posty
    34
    BMW
    e32 730i V8
    Sk±d
    Pabianice

    Post E32 M60B30 Problemy po wymianie uszczelki pod g³owic±

    Witam serdecznie! Panowie mam niestety ogromny problem z moj± buni±:( Do rzeczy: Dok³adnie 3 i pó³ miesi±ca temu autko pracowa³o normalnie jecha³em po mie¶cie bez ¿adnych szaleñstw i pa³owania, bo wiadomo, ¿e 7 do tego nie s³u¿y. Nagle w lusterku zauwa¿y³em, ¿e zostawiam za sob± k³êby bia³ego dymu. Zatrzyma³em auto od razu i po jakim¶ czasie spróbowa³em odpaliæ znowu. Mia³ problem z rozruchem i oczywi¶cie nadal k³êby dymu. Auto ju¿ nie odpalane, scholowane. Niestety nie dysponujê profesjonalnym gara¿em tylko nazwijmy to gara¿em zadaszonym ( taka wiata, która ma z trzech stron ¶ciany i dach) i tam j± postawi³em. Diagnoza pad³a, ¿e najpewniej uszczelka pod g³owic± sie po¿egna³a. Postanowi³em, ¿e zabiorê siê za to. Rozebra³em motor od góry i siê przerazi³em... Poprzedni w³a¶ciciel lekko mówi±c bardzo nie dba³ o ni±. Pod pokrywamy zaworów znalaz³em straszny syf po starym oleju ( podejrzewam, ¿e kto¶ ca³kiem ola³ wymienianie, bo syfu by³o na serio du¿o. Zdj±³em obie g³owice, (zdjêcia zamieszczê ni¿ej) faktycznie uszczelka w kilku punktach przegnita. Wszystko od góry gruntownie wyczy¶ci³em, denka t³oków tak¿e. zlokalizowa³em jeden kana³ olejowy w bloku, który zalepiony by³ tym syfem, udro¿ni³em go. Z przodu po stronie g³owicy kierowcy jest rurka odpowietrzaj±ca skrzyniê korbow±, która wchodzi do separatora-to równie¿ by³o zalepione. Nowy separator a rurkê wyczy¶ci³em i udro¿ni³em. Co do g³owic to ta od kierowcy by³a dobra wiêc zosta³a gruntownie wyczyszczona, oddana do planowania, nowe uszczelniacze zaworowe, zawory wyczyszczone z nagarów, posk³adana jak nowa. Ta od pasa¿era mia³a g³êbokie rysy na ³o¿yskach wa³ków wiêc stwierdzi³em, ¿e trzeba jak±¶ inn± g³owicê dopa¶æ. Uda³o siê g³owica przysz³a na prawdê ³adna. Rozebra³em, nowe uszczelniacze, zawory wyczyszczone i na nowo dotarte w gniazdach. powierzchnia bloku wyczyszczona z pozosta³o¶ci starej uszczelki delikatnie przeszlifowana papierem ¶ciernym i odt³uszczona. Pora na sk³adanie. G³owice za³o¿one, dokrêcone zgodnie z instrukcj± kluczem dynamometrycznym oraz k±towym. Rozrz±d ustawiony na blokadach (wa³ki i bolec w ko³o zamachowe) panewki wa³ka dokrêcone tak¿e odpowiednim momentem. Ok silnik wreszcie posk³adany po trzech miesi±cach... Na koniec zla³em ca³y stary olej, za³o¿y³em nowy filtr, nowiutki olej Valvoline 10w40, nowy p³yn ch³odniczy i chwila prawdy-odpalam. Na pocz±tku s³ychaæ szklanki, wiadomo trzeba chwili zanim oliwka wszêdzie dotrze. Patrzê za auto, a po chwili zaczyna dymiæ... Nie tak mocno jak przed usterk±, ale jednak tak. Odkrêcam korek wlewu oleju i co widzê? Nowy olej z krystalicznie z³ocistego zamieni³ siê w mleczn± ¿ó³æ... Jestem po prostu zrozpaczony i nie wiem ju¿ sam co mam robiæ. Teraz jeszcze kilka moich uwag:
    1.Kiedy zlewa³em stary olej najpierw z korka spustowego polecia³ stary p³yn ch³odniczy i dopiero potem olej. Auto unios³em z lewej strony tak ¿eby by³o przechylone na stronê korka spustowego, aby wszystko dok³adnie zlecia³o
    2.Przed ca³± robot± zmierzy³em kompresjê i wszêdzie wynosi³a od 11,5 do 12 bar za wyj±tkiem 4 cylindra (pasa¿er przy ¶cianie grodziowej) ,gdzie wynosi³a 10bar. Na wypadek zrobi³em próbê olejow± i siê ucieszy³em, bo pomiary siê nie zmieni³y prawie wcale. Teraz po z³o¿eniu zrobi³em kolejny pomiar i na tym nieszczêsnym 4 a na dodatek 3 kompresja wynosi po 9 bar... Czy po takim czasie stania pier¶cienie siê zapiek³y?
    3. Tak posk³adane auto nie pracowa³o d³ugo, nie osi±gnê³o temperatury roboczej, bo przerazi³ mnie ten dym i nie chcia³em doprowadziæ do uszkodzenia tym bardziej jak zobaczy³em co siê sta³o z nowiutkim olejem.
    4.G³adzie cylindrów s± piêkne, ¿adnych rys.
    5.Zastanawiam siê czy kupiona g³owica nie jest uszkodzona, bo g³upio zrobi³em i nie da³em jej na test szczelno¶ci...
    Ju¿ nie wiem co robiæ a w g³owie pojawiaj± siê coraz g³upsze pomys³y typu pêkniêty blok, silnik zar¿niêty, pêkniêta g³owica itp itd...
    Panowie ni¿ej zamieszczam kilka zdjêæ, ¿eby¶cie mogli zobaczyæ co nieco i b³agam was o pomoc. Pozdrawiam.
    Ps. Tutaj jest link gdzie umie¶ci³em zdjêcia, ¿eby¶cie mogli troszkê naocznie zobaczyæ jak siê maj± sprawy.
    https://drive.google.com/drive/folde...m8?usp=sharing
    Ostatnio edytowane przez DjTomeQ ; 22-11-2016 o 13:51

  2. #2
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar prezE32s
    Do³±czy³
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    By³o 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Sk±d
    Chojnów
    Odpal j± niech pochodzi i osi±gnie temp robocz±. Wlej tani olej i na nim niech trochê pochodzi i wyczy¶ci ca³y syf z p³ynu ch³odniczego, nastêpnie kolejna wymiana oleju i powinno byæ dobrze :)

  3. #3
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2015
    Posty
    34
    BMW
    e32 730i V8
    Sk±d
    Pabianice
    Tak w³a¶nie my¶lê zrobiæ na pocz±tek, dziêkujê Ci strasznie za odpowied¼ bo nala³e¶ we mnie trochê optymizmu. Dzisiaj pojadê kupiæ jaki¶ olej zalejê i dam znaæ.

  4. #4
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar prezE32s
    Do³±czy³
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    By³o 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Sk±d
    Chojnów
    Jak rozrz±d poprawnie ustawiony, g³owica dokrêcona zgodnie ze sztuk± to nie ma bata ¿eby co¶ by³o nie tak. Pamiêtaj o dobrym odpowietrzeniu uk³adu ch³odzenia i o nowym filtrze oleju.

  5. #5
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    12,235
    BMW
    E32 740iA
    Sk±d
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Byæ mo¿e tak jak pisze Prezes wynika to z pozosta³o¶ci po usterce. Zlej olej, wlej nowy, wymieñ filtr odpowietrz i patrz uwa¿nie co dzieje siê z temperatur± i poziomem p³ynu.

  6. #6
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2015
    Posty
    34
    BMW
    e32 730i V8
    Sk±d
    Pabianice
    Panowie jestem wam niezmiernie wdziêczny za tak szybki odzew i rady. Dzi¶ kupi³em ju¿ nowy olej, jutro od rana zleje stary zalejê ten i zobaczymy. Natomiast co do p³ynu ch³odniczego. Podczas pracy nad tym silnikiem uk³ad opró¿niony zosta³ niemal do koñca i po z³o¿eniu wszystkiego dok³adnie odmierzy³em i wesz³o mi 12,5 litra czyli litr gdzie¶ jeszcze zosta³. Na wy³±czonym silniku pogniot³em wê¿e tak ¿eby uk³ad siê w miarê mo¿liwo¶ci maksymalnie wype³ni³. Teraz p³yn jest idealnie pod znacznikiem. Tak jak radzicie bêdê jutro to obserwowa³ i dam znaæ jak mi posz³o.

  7. #7
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Sk±d
    Warszawa
    Je¶li by³ taki syf w silniku to przed wymian± oleju koniecznie zrób porz±dn± p³ukankê np. Liqui Molly i dopiero wtedy zalej olej. Przy kolejnej wymianie równie¿ p³ukanka. Sam olej nigdy nie wyp³ucze silnika z takiego syfu jak masz ;) Poza tym zobaczysz ¿e silnik od razu bêdzie inaczej chodzi³ ;)

  8. #8
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar prezE32s
    Do³±czy³
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    By³o 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Sk±d
    Chojnów
    I uk³ad ch³odzenia zala³bym na pocz±tek wod± z ma³± domieszk± koncentratu ¿eby go wyp³ukaæ, skoro wszêdzie by³a kawa z mlekiem...

  9. #9
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2015
    Posty
    34
    BMW
    e32 730i V8
    Sk±d
    Pabianice
    Ale je¶li chodzi o uk³ad ch³odniczy to by³ o dziwo czysty. Nawet jak zabiera³em siê za rozkrêcanie i spu¶ci³em ca³y p³yn to by³ ³adny, by³ nieco ciemniejszy ni¿ ¶wie¿utki, ale nie by³ niczym zabrudzony. Problem tkwi tylko w tym, ¿e teraz po z³o¿eniu i zalaniu ¶wie¿ego p³ynu i oleju, olej ju¿ ¶wie¿y nie jest, a zrobi³o siê z niego mas³o w p³ynie;/ No nic jutro walki ci±g dalszy. Skoczy³em jeszcze teraz do sklepu i zakupi³em naftê ¿eby zrobiæ przy okazji p³ukankê. Tak na prawdê nafta od liqui moly siê nie ró¿ni, bo tamto w 98-99% to jest nafta a reszta to s± dodatki uszlachetniaj±ce je¿eli siê nie mylê?

  10. #10
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar prezE32s
    Do³±czy³
    Sep 2008
    Posty
    1,899
    BMW
    By³o 750iA, A8 4.2 D2 FL, Phaeton 3.2 V6, E270CDi W211 Avantgarde, jest: Phaeton 5.0 V10 TDi
    Sk±d
    Chojnów
    Jak wlejesz sam± naftê, to dopiero siê zrobi z tej E32 parowóz zanim j± ca³± wypali :D

Podobne w±tki

  1. M52B28 - problem po wymianie uszczelki g³owicy
    Przez warszawa_24 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 07-04-2015, 20:20
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-08-2013, 15:08
  3. [zawieszenie] A po wymianie uszczelki pokrywy.....
    Przez neonunit w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-04-2013, 04:11
  4. [silnik] E38 4.4 V8, wymiana uszczelki pod g³owic±, mo¿na?
    Przez konieczko23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-06-2012, 19:55
  5. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 22:11

Tagi dla tego w±tku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •