Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Wątek: [DYSKUSJA] Rozgrzewanie starszych silników (m30. m60) zimą na postoju. Tak czy Nie?

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    2,120
    BMW
    E65 3.0D
    Skąd
    Barlinek
    To zalezy od przebiegu. Przewaznie 10w/40. Do renowek total. Bo taki zalewaja tam gdzie jezdza na serwis.

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar nino
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1,456
    BMW
    E32 735
    Skąd
    Katowice
    Polecam stronę numer 57 z serii E32 Owners Handbook.

    http://bmwe32.masscom.net/moswald/do...nersmanual.pdf

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    175
    BMW
    e32 735
    Skąd
    Szczytno
    Cytat Zamieszczone przez nino Zobacz posta
    Polecam stronę numer 57 z serii E32 Owners Handbook.

    http://bmwe32.masscom.net/moswald/do...nersmanual.pdf
    no właśnie, tutaj piszą żeby nie butować do czerwonego pola, ale po upływie 30 sekund zwiększyć obroty żeby olej wszędzie doszedł. Piszą też, żeby nie grzać go do pełnej temperatury na wolnych... ale nie piszą dlaczego.

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,520
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Obciążenie silnika na biegu jalowym to kilka.procent, wystarczy stosowac dobry olej najlepiej 0w lub 5w i nic sie nie dzieje złego. Ja rozgrzewam na postoju pare minut i jadę, skrzynia chodzi lżej a i gaz juz sie włączyc zdąży

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Skąd
    Warszawa

    Post

    O silnikach BMW zawsze mówiło się że są pancerne ale tylko jak są rozgrzane, wtedy zniosą wszystko. Nie bardzo do mnie przemawia sposób rozumowania, że jak dobry olej to można kręcić do czerwonego nawet zaraz po odpaleniu przy -10. Olej nawet super hiper pełny syntetyk żeby spełniał swoje zadanie musi osiągnąć swoją temperaturę roboczą która wynosi minimum 90 stopni. Bez sensu jest również rozgrzewanie silnika na postoju bo rozgrzewa się on dłużej niż podczas jazdy kiedy pracuje pod obciązeniem. Na postoju dłużej pracuje na bogatej mieszance co nie służy silnikowi. Ja zawsze odpalam, czekam z 30 sekund i ruszam i nigdy nie pałuję auta na zimnym silniku. W Audi mam jeszcze wskażnik temp. oleju co jest moim zdaniem super rzeczą bo najlepiej informuje o tym czy można już w pełni korzystać z możliwości silnika. W E38 niestety tego nie ma.

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar jaro5
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Skąd
    radom
    To może ustalmy o jakich obrotach silnika mowa.W ciężarówkach obrotomierz czesto jest wyskalowany do 2000-2500.Czesto zielona praca czyli ekonomiczna to przedział 1000-1500obr.Gazowanie w ciężarowym to obroty coś do 2tyś.Przy czym ciśnienie oleju mamy 5-6 nawet 8 bara na wolnych obrotach.Do tego panewki są szerokie,a kanały olejowe w wale ogromne.Olej często zalewa sie mineralny 15w40.I nic sie nie dzieje.Ale w osobowych już jest wszystko mniejsze,nawet ciśnienie oleju.I jak olej jest zimny to jest gęsty.I ma ciężko szybko przemieszczać sie w małych kanalikach olejowych.W osobowych są inne obroty silnika.Na zimnym spokojnie do 3 tyś możesz jechać.Ale nie do czerwonego pola bo to kaplica dla silnika.Nawet głowica może pęknoć od takiego gazowania.Sam doświadczylem tego w e21 1,6.Nie mialem ciepłego silnika,a gonić trzeba bylo kolege w fiacie 132.I panewki za 2 dni szlak trafil.

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez jaro5 ; 13-11-2016 o 23:01
    było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar qba
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    692
    BMW
    E32 750iL, E46 330Ci
    Skąd
    Warszawa

    Post

    Każdym autem robię i robiłem tak, że odpalam i od razu ruszam jadąc delikatnie dopóki się nie zagrzeje. Tak naprawdę ważniejsza od temp. płynu chłodzącego jest temperatura oleju, a jemu zawsze zajmuje trochę więcej czasu żeby się nagrzał.

    Jesli auto jest zawalone śniegiem to odśnieżam na odpalonym i potem ruszam. I tyle.

  8. #18
    Początkujący Użytkownik Awatar AdiX
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    57
    BMW
    E32 740iL '93
    Skąd
    Łódź
    Blog
    9

    Post

    Szybkie szukando po goglach i w większości artykułów podają następujące argumenty:
    -Grzanie na postoju jest pozostałością po zasilaniu gaźnikowym - miało to wtedy więcej zalet niż wad. Obecnie komputery dbają o optymalny skład mieszanki w każdej temperaturze. Nic nie zyskujemy.
    -Silnik bez obciążenia na tych samych obrotach będzie się grzał dłużej - dłuższa praca w nieoptymalnych warunkach (bo: rozszerzalność metalu = tolerancje spasowania = szczelność układów, do tego lepkość oleju, skraplanie się paliwa na zimnych ściankach cylindra = rozrzedznie oleju paliwem itd.) bardziej zaszkodzi niż pomoże.
    -Ostatecznie spalimy więcej paliwa chociażby poprzez dłuższy czas pokonywania oporów wewnętrznych silnika. Kolejna strata.

    Np. taki artykuł:
    https://www.yourmechanic.com/article...before-driving
    (OO=[_][_]=OO)

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN

    Post

    Ja czekam aż się pompa powietrza wtórnego wyłączy ,czyli 1min w zimę troszeczkę dłużej pracuje (do 2 minut )i jadę spokojnie przynajmniej przez pierwsze 5-10 kilometrów. 2000rpm no góra 2500 rpm

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    195
    BMW
    e34m
    Skąd
    torun
    Powiem tak. W 750 w zimie rozgrzewanie mialo jedna duza zalete - obnizenie spalania. Teoretycznei zgodzilbym sie z AdiXem, ale ZYCIE pokazalo, ze teoria nie rowna sie praktyce. W malolitrazowych motorach nie ma to sensu, ale w takim przeciagajacym biegi v12 juz mialo. Strasznie pali ten motor dopoki jako tako sie nie rozgrzeje. Z kolei w przypadku v8 tracilo to sens, nie zauwazylem wiekszych roznic.

Podobne wątki

  1. [pozostale] Jazda zimą
    Przez lpawel w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 23-01-2015, 17:36
  2. bmw i jazda zimą
    Przez rafal25bn w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-11-2012, 20:54
  3. [silnik] Rozgrzewanie sie diesla 740d
    Przez puchacz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-11-2011, 19:23
  4. Rozgrzewanie - jaka metoda najzdrowsza?
    Przez Michal750 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 21-03-2009, 00:54
  5. oznaczenia- przed zimą
    Przez krzywy191 w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-10-2008, 17:09

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •