Ja ogólnie to mam gdzieś czy spali litr czy dwa /100 wiecej. Chodzi chyba o to aby silnik i ASB zachować w lepszej kondycji.
Ja ogólnie to mam gdzieś czy spali litr czy dwa /100 wiecej. Chodzi chyba o to aby silnik i ASB zachować w lepszej kondycji.
No M70 na zimno zanim się nagrzało, jeszcze jak jeździłem zimą, to tak 40 litrów w mieście :) Więc średnio z 20 litrów w mieście latem, zimą robiło się 25-27 w zależności ile razy auto jeździło zimne.
Zaleta była taka, że jak się raz nagrzało, to nawet po 6 godzinach stania na -20 dochodziło do pionu po 5 minutach :D
pozdrawiam Bartek
W dużym piecu cięzko napalić ale jak już sie rozpali to długo trzyma temperature
W brew opini te duże piece szybciej łapia temp.roboczą
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si
Nowe tak bo są aluminiowe a stare żeliwo ciężko rozgrzać .
Tyż prowda.
w m52b28 pół roku kotła na zimnym i po silniku , w m30b35 palone i odcina , czerwone żeliwne kolektory i zgaszone i nic , zero problemów , m60b40 bez zadnej kontrolki w srodku , pałowane że aż zal od trzech lat , już się nawet paliło i znowu pała na torze też nic .Wszystko zalezy od oleju , częstych wymian etc.
Z ostatnich obserwacji, to moje m30b35 potrzebuje ok 8minut na jałowym klepać, by przy 0* na dworze, po calej nocy stania strzałka do pionu poszła ;) mimo że leję 0W40 pelnosyntetycznego, to jakoś sam silnik na zimnym nie osiąga takiej dynamiki, jak na rozgrzanym.... Także, jeśli silnik nie chce, to i ja mu nie butuje.
Choć zwolennikiem walenia do limitera na zimnym czy slabo rozgrzanym, nie jestem. To przytrafilo sie to kilkukrotnie w kazdym z moich samochodow...
Wysłane z mojego GRACE przy użyciu Tapatalka