Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza siê do jazdy do celu
lecz jest celem samym w sobie.
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/
Jestem w sumie pewny, ¿e jak ich nikt nie wymieni³ to s± sparcia³e. A tutaj nieszczelno¶æ prowadzi do lewego powietrza. Zawsze mo¿esz najpierw sprawdziæ.
pozdrawiam Bartek
Kultura pracy jest, ale tak jak napisa³ Bartek, ta konstrukcja ma 30 lat wiêc trochê tolerancji jej siê nale¿y z naszej strony.
Co do testu monety to nawet jak siê nie przewróci w czasie krêcenia rozrusznika to natychmiast zostaje zdmuchniêta wiatrakiem. Tak to u mnie wygl±da.
Jak robili¶my nagranie do TVN Turbo to by³o ze 20 dubli :D
Ale kilka "czystych" odpaleñ ze stoj±c± monet± uda³o siê nagraæ. By³ upa³ wiêc wisko non stop spiête.
Co do odmy to ja zamawia³em jeszcze rurki nr 3 i nr 4
No i jest piêknie!!!
Wtryskiwacze sprawdzone. S± ok. Wyj±³em ¶wiecê z 6 cylindra. Okaza³o siê, ¿e jest zalana benzyn±. Wyczy¶ci³em i zamieni³em miejscami ze ¶wiec± nr 3 (akurat wygodnie by³o j± wyj±æ).
Po odpaleniu auto chodzi tak jak to sobie wyobra¿a³em. Nie telepie, nie s³ychaæ tak wtrysków jak poprzednio (6 pewnie g³o¶no pracowa³ bo zalewa³).
Odpali³em auto w zamkniêciu i nawet da³o siê wytrzymaæ.
Temat uk³adu zap³onowego mogê uznaæ za zakoñczony na ten moment
BTW. Zajrza³em do rurki nr 3 i zaworka nr 6 przy okazji zamiany ¶wiec. Rurka czysta jak ³za a zaworek 6 spe³nia swoj± rolê czyli przepuszcza od strony dolotu a zatrzymuje w 2 stronê.
Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza siê do jazdy do celu
lecz jest celem samym w sobie.
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/
Mo¿esz siê sytuacji przygl±daæ, bo nie zala³ siê bez powodu. Mo¿e ten wtrysk przepuszcza lub zawiesza. Generalnie auta z wtryskiem wielopunktowym s± nie do zalania jak wszystko jest sprawne.
Jakby co, to Ci wtrysk wy¶lê, ma kilkana¶cie Bosha na zapas. Na pewno sprawne, ale nowe nie s±.
pozdrawiam Bartek
No i przechwali³em
Ca³y czas jest jaki¶ problem ze stron± 1-6. Wywala b³±d zap³onu. Co zaobserwowa³em, to sk±d siê bierze ta zamu³ka. Odcina praw± stronê, potem j± chyba w³±cza. Jak odcina to nie ma zasilania na cewki od strony 1-6 no i odcina pompê paliwa. Ze schematów na szybko zauwa¿y³em, ¿e to jest uk³ad sprzê¿ony.
Nie wiem teraz czy winny jest DME strony prawej czy pompa paliwa, czy kable zap³onowe.
Ale kurde nie zauwa¿y³bym praktycznie, ¿e nie pracuje na jednej stronie. Gdyby nie komp i to zmulenie przy dodawaniu gazu.
Aha. Jest jeszcze tak, ¿e jak odpalê za 2 razem to jest np ok albo samo siê odmuli.
Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza siê do jazdy do celu
lecz jest celem samym w sobie.
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/
Ano widzisz, nie ma lekko :)
Zrób tak, bêdzie Ci ³atwiej. Od³±cz wtryski drugiej poprawnej strony, ¿eby Ciê nie myli³a i pracuj tylko na tej stronie z³ej. Bêdziesz zawsze widzia³ kiedy zakuleje. Tylko odepnij wtryski, a zostaw uk³ad zap³onowy. Bêdzie komp dostawa³ sygna³ z impulsatora i nie bêdzie wariowa³.
Na tej z³ej stronie przede wszystkim sprawd¼ impulsator, czy ma rezystancjê statycznie oko³o 400 ohmów jak pamiêtam, mo¿e byæ te¿ 600.
Pó¼niej pasowa³oby sprawdziæ, czy daje sygna³ poprawny, co potwierdzi pracê uk³adu zap³onowego na tej ¶wiecy, czyli cewka te¿ ok. Tutaj niestety oscyloskop lub miernik czêstotliwo¶ci w multimetrze.
Nie ma takiej mo¿liwo¶ci, ¿e komputer wy³±cza dan± stronê sam, nie ma w tym silniku ¿adnego trybu awaryjnego. Je¿eli jest paliwo i iskra to dana strona zawsze bêdzie pali³a lepiej lub gorzej. Jedynym wyj±tkiem s± problemy z impulsatorem w komputerach po lifcie, czyli Motronic 1.7. Je¿eli impulsator nie dzia³a to silnik natychmiast ga¶nie. Ale je¿eli przerywa to silnik te¿ przerywa, co wygl±da mi na sytuacjê u Ciebie. Nale¿y pamiêtaæ, ¿e niedomaganie uk³adu zap³onowego dla kompa to to samo co przerywanie impulsatora, bo jak nie zapali na t± ¶wiecê z impulsatorem, to nie bêdzie pr±du w przewodzie i impuls siê nie zaindukuje.
Szed³bym t± stron±.
Natomiast nie jestem pewien, ¿e w tym roczniku masz system poliftowy, a w przedliftowym mo¿na impulsatory zupe³nie od³±czyæ i dzia³a wszystko na wtrysku grupowym, zupe³nie jak w M30. Mo¿esz to szybko sprawdziæ, od³±cz oba i spróbuj zapaliæ, powinna za³apaæ na sekundê i zgasn±æ, efekt powtarzalny za ka¿dym razem. Wtedy masz na pewno Motronic 1.7.
To mulenie co mówisz to po prostu brak pracy tej z³ej strony, nic wiêcej. Zatem paliwo, iskra oraz impulsator(w przypadku potwierdzenia posiadania Motronica 1.7). Jak ¿adna z tych rzeczy to bêdzie powa¿niej i trzeba mocniej poszukaæ. Mo¿e byæ te¿ regulator ci¶nienia paliwa uszkodzony i nie daje stabilnego ci¶nienia 3 Bar na listwie.
Wrzuæ jeszcze przewód od cewki do kopu³ki w peszel, bo na starych przewodach lubi przebijaæ do obudowy filtra oleju od pasa¿era, a do profilu blaszanego os³aniaj±cego zbiornik spryskiwaczy z drugiej.
Auto pali nawet z odpiêtymi sondami lambda, wiêc to te¿ nie to.
Ale jest jeszcze jeden trop, jak jeste¶ pewny, ¿e odcina pompê paliwa i sterowanie cewki, to jest to mo¿liwe, tylko w przypadku braku sygna³u z impulsatora(Motronic 1.7) ORAZ/lub czujnika po³o¿enia wa³u korbowego. Odepnij te wtyczki, pomierz wszystkie te czujniki, impulsatory i czujniki wa³u powinny mieæ po kilkaset ohmów. Mo¿e tam za¶niedzia³o, pry¶nij Kontaktem.
Sprawd¼ wszystko i daj znaæ.
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 10-10-2016 o 19:08
pozdrawiam Bartek
Wg ETK po moim VIN wychodzi, ¿e jest DME 1.7. Niby od 09.1990 wychodzi³o czyli siê ju¿ ³apie.
Nie pomy¶la³em o impulsatorach a to mo¿e byæ w³a¶ciwy trop.
Jak mi t± jedn± stronê odcina to ewidentnie nie ma zasilania ani jednej cewki z tej strony. Wtedy wyj±³em bezpiecznik pompy paliwa i nie by³o ró¿nicy. Wskazuje to chyba w³a¶nie na DME 1.7
Studiujê w³a¶nie Bentleya i trochê zg³upia³em powiedz mi, albo najlepiej poka¿ jak powinny byæ pod³±czone te kable do impulsatorów tam pod wlewem oleju. Co tam jeszcze jest pod³±czone?
Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza siê do jazdy do celu
lecz jest celem samym w sobie.
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/
W Bentleyu s± zamienione na krzy¿, nie dziwiê siê, ¿e zg³upia³e¶ zupe³nie jak ja kilka lat temu :)
Tam s± dwa impulsatory i dwa czujniki po³o¿enia wa³u korbowego. Po kablach dojdziesz, które to które, bo ju¿ nie pamiêtam. Ale pisa³em o tym w kilku tematach, wiêc jak chce Ci siê szukaæ...
Czyli jeste¶my w domu, niestety impulsatorów nie da siê kupiæ oddzielnie, ale te¿ mam na zapas :) Tylko, ¿e w listopadzie dopiero mogê Ci wys³aæ...
Aaaa da siê kupiæ, jedyne 500 PLN na Litwie :)
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 10-10-2016 o 19:48
pozdrawiam Bartek