Szpera³em, szpera³em i taka ciekawostka:
Tak wygl±da ¶ci±gacz 83300490946 o którym wspomnia³ Ttrol.
http://www.samstagsales.com/bmwtools.htm
<a href="http://www.samstagsales.com/bmwtools.htm" target="_blank">
Szpera³em, szpera³em i taka ciekawostka:
Tak wygl±da ¶ci±gacz 83300490946 o którym wspomnia³ Ttrol.
http://www.samstagsales.com/bmwtools.htm
<a href="http://www.samstagsales.com/bmwtools.htm" target="_blank">
Ostatnio edytowane przez Supermen ; 22-10-2016 o 20:42
Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza siê do jazdy do celu
lecz jest celem samym w sobie.
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/
Wielkiej filozofii by nie by³o, ¿eby zrobiæ sobie taki ¶ci±gacz, ale sk±d wymiary wzi±æ ;)
Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza siê do jazdy do celu
lecz jest celem samym w sobie.
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/
Fajnie, ¿e znalaz³e¶ to narzêdzie. Szuka³em te¿ kiedy¶, ale widocznie za ma³o determinacji by³o :)
pozdrawiam Bartek
Jest postêp. Zawór przywróci³em do ¿ycia bez zdejmowania g³owicy a wcze¶niej zrobi³em sobie takie oto narzêdzie:
Jakiej firmy uszczelniacze zaworowe polecacie? Ja siê nad Rainzem zastanawiam.
Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza siê do jazdy do celu
lecz jest celem samym w sobie.
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/
Reinz to chyba najtañsze uszczelki, poza Ajusa. Elring bym za³o¿y³, tym bardziej, ¿e koszt ¿aden.
Mimo wszystko sprawdzi³bym kompresjê na tym cylindrze przed posk³adaniem wszystkiego. Oczywi¶cie po z³o¿eniu rozrz±du.
A nó¿ widelec jest du¿y nagar na gnie¼dzie i kompresji i tak nie bêdzie. Zapewne sta³ w³a¶nie od nagaru, a co jest na dole niestety nie widaæ.
Generalnie trochê partyzantka, ja bym zdj±³ g³owice, odda³ do zrobienia. A czasowo wymiana wszystkich uszczelniaczy na piechotê wyjdzie Ciê wiêcej czasu ni¿ zdjêcie i za³o¿enie g³owic plus ustawienie rozrz±du. A g³owice robi³em na tip top za 400 PLN za sztukê. Wbrew pozorom jak nie zmieniasz ³añcucha to du¿o rozbierania z przodu nie ma.
Koszta wiêksze, ale nigdy ju¿ do silnika nie bêdziesz zagl±da³, a tak to nie wiadomo jak to ruszy jak posk³adasz.
Ostatnio edytowane przez ttrol ; 24-10-2016 o 17:04
pozdrawiam Bartek
1 Miejsce w konkursie na auto zlotu - ¦lesin 2014 w kategorii E38
3 Miejsce w konkursie na naj³adniejsze auto X VIP-owskiego zlotu 2015
Ja rozrz±du na razie nie rusza³em.
Zawór nie sta³ od nagaru a najprawdopodobniej od wilgoci w oleju i z³ego smarowania. By³ zapieczony wrêcz suchy jak ruszy³. Przez otwory po kolektorach widaæ jak na d³oni co siê dzieje z zaworami. Przed posk³adaniem wpuszczê jeszcze endoskop i zobaczê co siê dzieje w cylindrach.
Ale wg mnie g³ównym winowajca by³ beznadziejny olej i konsekwencje jego nie wymieniania oraz zapewne d³ugiego przestoju 7emy.
A popychacze s± w stanie beznadziejnym. One powinny lekko reagowaæ na wci¶niêcie a tu nic.
Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza siê do jazdy do celu
lecz jest celem samym w sobie.
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/
Jakie¶ wskazówki odno¶nie demonta¿u du¿ej miski olejowej? Bo chcê siê za to zabraæ a Bentley podpowiada, ¿eby zdemontowaæ skrzyniê co mi siê nie u¶miecha a wrêcz nie wchodzi w grê.
Najprawdopodobniej w du¿ej misce jest brakuj±cy fragment d¼wigienki i podk³adki który szukam.
Ostatnio edytowane przez Supermen ; 25-10-2016 o 14:37
Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza siê do jazdy do celu
lecz jest celem samym w sobie.
https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/
Skrzyni nie trzeba, ale albo silnik podnosisz, albo sanki w dó³.
pozdrawiam Bartek