Masz co¶ nie tak ze skrzyni±. To ¿e litery gasn± na liczniku, to normalne w chwili gdy skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. W trybie awaryjnym auto je¼dzi tylko na 5 biegu je¶li chodzi o 5hp30. Ja stawiam na konwerter, nie ha³asuje Ci przypadkiem?
Masz co¶ nie tak ze skrzyni±. To ¿e litery gasn± na liczniku, to normalne w chwili gdy skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. W trybie awaryjnym auto je¼dzi tylko na 5 biegu je¶li chodzi o 5hp30. Ja stawiam na konwerter, nie ha³asuje Ci przypadkiem?
INPA to podstawa.
Podjade na kompa, ale musze auto na lawecie tam zawie¼æ. A konwerter nie ha³asuje i normalnie "ci±gnie" te¿ nie ma ¿adnych wycieków.
By³em w serwisie pod komputerem i w sterowniku by³ tylko b³±d zmiany biegów. Tyle mi powiedzieli, nic innego nie znale¼li a sie tez samochodem przejechali i jak na z³o¶æ wszystko by³o dobrze. Teraz nie wiadomo czego szukaæ.
Mam pewien pomys³, spróbuje zmierzyæ ci¶nienie oleju w skrzyni przez te specjalne otwory, tylko najpierw poczytam na temat tego badania i przygotuje narzêdzia
Ostatnio edytowane przez Kubcikus ; 02-09-2016 o 14:01
Nie wiem czy co¶ Ci to pomo¿e, ale w jednej E32 740 u kolegi by³ podobny problem, albo i dalej jest - podczas ruszania wajch± od biegów na Drive w lewo i w prawo raz pojawia³o siê D na zegarach a raz znika³o, czasem samo od siebie znika³o, albo wystarczy³o lekko "tyrpn±æ" wajchê - wszystko podczas jazdy - wtedy jecha³ jak w trybie awaryjnym.
Tam jest "¶cie¿ka" z tego co pamiêtam po której przesuwa siê wajcha, jak rozbierasz drewno - mo¿e jest ju¿ mocno wytarta ? Wiem, ¿e psika³em kontakt sprayem i na jaki¶ czas problem znika³ - ale to nie rozwi±zanie.
Sprawdzi³em wiêkszo¶æ rzeczy, e32 troche przesta³o w gara¿u ostatnio jak j± chcia³em przepaliæ to czy silnik jest zimny czy rozgrzany, po wyjechaniu z gara¿u na prostej drodze skrzynia nie potrafi wrzuciæ ju¿ drugiego biegu, s± dok³adnie takie same objawy jak przedtem przy wy¿szych biegach. My¶licie ¿e to wina elektroniki w skrzyni czy jej steriwania i oprzyrz±dowania?
Wkoncu znów pod³±czy³em e32 pod kompa, wysz³y dwa b³êdy: 100 Gangueberwachung i 105 Gangueberwachung. Szuka³em w necie i jako¶ nie mogê znale¼æ za co one dok³adnie odpowiadaj±. B³±d 100 mo¿e oznaczaæ uszkodzony czujnik prêdko¶ci obrotowej na wejsciu do skrzyni?
Podpinam siê pod temat. U mnie skrzynia robi³a tak jak u ciebie (restart pomaga³), a od jakiego¶ czasu wchodzi w Getriebeprogramm po pierwszym dotkniêciu peda³u gazu. Po podpiêciu pod EGS odczytano b³êdy:
15 - Rotational-speed sensor, turbocharger
105 - Speed monitoring
Poniewa¿ problem pojawi³ siê nagle miêdzy jedn± przeja¿d¿k± a drug±, to obstawiam, ¿e zawini³a elektronika. Ten czujnik prêdko¶ci w szczególno¶ci. Nie jest on wymieniony przez ZF w¶ród elementów skrzyni jako zamawialna czê¶æ, ani nie ma go na schemacie z³o¿eniowym.
Ewentualnie walniêty konwerter.
Kiedy siê ju¿ z tym uporam, to napiszê co u mnie pomog³o.
Ostatnio edytowane przez AdiX ; 13-03-2017 o 16:41
(OO=[_][_]=OO)
Dola³em oleju do skrzyni, podmienialem sterownik, na kostce przemierzy³em czujniki prêdko¶ci w skrzyni, od³±czalem abs i dalej bez skutku. Skrzynia do przodu jedzie tylko na pierwszym biegu, przy zmianie na nastêpne, wyskakuje b³±d i tryb awaryjny i pozostaje tylko R i 4 bieg do przedu. Juz wyczerpa³em wszystkie swoje pomys³y na te usterke.
Jest mo¿liwe zeby "cos" sie sta³o z ko³em impulsów w skrzyni?
Zmieni³o siê co¶ w rodzaju zarejestrowanych b³êdów po tych czynno¶ciach?
Je¶i wypróbowa³e¶ ju¿ tyle ró¿nych rzeczy, a efektów brak, to na twoim miejscu wybra³bym siê do specjalisty.
Przedzwoñ, popytaj: Samko (Warszawa), AXOD (Kraków), PALKA (Katowice)
(OO=[_][_]=OO)