Adasio ¿yjesz ? czy cie baba zajeb...a za nowy nabytek.Daj choæ znaka ch³opie ¿e wszystko ok.
Adasio ¿yjesz ? czy cie baba zajeb...a za nowy nabytek.Daj choæ znaka ch³opie ¿e wszystko ok.
by³o E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si
Mo¿e jeszcze nie wysiad³ z auta od czasu kupna :P
no to sie nie dziwie...Ja wali³em gaz 3 dni w aucie po kupnie
by³o E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si
Przewalili¶my ju¿ 20 stron g³ównie o silnikach benzynowych, ale zacz±³em ostatnio zauwa¿aæ, ¿e na Zachodzie pojawiaj± siê w og³oszeniach F'ki z dieslami 3.0 z uszkodzonym silnikiem (silniki N57). Co wiêcej, oprócz silników z pêkniêtym ³añcuchem rozrz±du, coraz wiêcej aut ma, uwaga: uszkodzone panewki. Problem zauwa¿y³em g³ównie w¶ród og³oszeñ z F10, natomiast jak wiadomo, silniki s± te same.
Pytanie z czystej ciekawo¶ci. W og³oszeniach najczê¶ciej napisane jest, ¿e silnik odpala, ale klepie i podejrzewane jest uszkodzenie panewek. Przebiegi to okolice 200 tysiêcy, czasem 250... Czy naprawa jest w ogóle op³acalna? Panewki kosztuj± w nominale 300 z³, nadwymiar nieca³e 500. Da siê w ogóle ogarn±æ szlif wa³u w tych nowszych silnikach? Wszystko zaczyna wskazywaæ na to, ¿e w ka¿dej F'ce, niezale¿nie od rodzaju paliwa, bêd± prêdzej czy pó¼niej grube awarie...
O problemie z silnikami N57 niech ¶wiadczy fakt, ¿e jaki¶ rok/ dwa temu mo¿na by³o w og³oszeniach bez problemu znale¼æ ten silnik za okolice 6 tysiêcy z³otych, a teraz ich ceny zaczynaj± przekraczaæ 10... Ostatnio nawet u znajomego handlarza czê¶ciami od BMW porusza³em temat ewentualnych bol±czek F01 730d/ 740d i sam odpar³, ¿e w tych silnikach padaj± panewki- chocia¿ nic mu o tym nie mówi³em.
Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 23-02-2018 o 18:52
Byæ mo¿e longlife tak na nie dzia³a ;) Hipotetycznie panewki jak maj± dobre smarowanie, to nie powinno siê z nimi nic dziaæ :)
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW G£ÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic
Jest katastrofa w tych czasach. Nie ma siê co oszukiwaæ. Na E65 psy wieszali ale w porównaniu do serii F to s± jednak pancerne wozy.
Przykro mi to stwierdziæ ale jak kocham BMW i je¿d¿ê nimi od "94 roku, a seriami 7er od 14 lat to jest to moje ostatnie BMW bo na nowe mnie nie staæ a u¿ywane z tych czasów
przy przebiegu 100kkm-150kkm o którym i tak mo¿na pomarzyæ kupuj±c kilkuletnie autko to pocz±tek koñca silnika i nie tylko silnika.
ja u siebie w f01 2013 258km wymieni³em profilaktycznie panewki jak kupi³em autko aktualny przebieg 155tys km.Ogólnie te silniki maj± swoje bol±czki :)
Miêdzy czasie pek³a te¿ rurka od egr spaliny wydobywa³y siê na zewn±trz 700e w serwisie :)
I w tym w³a¶nie momencie powstaje paradoks zakupu zadbanego egzemplarza, który nie ma awarii. Zakup F01/ F10 z ma³ym przebiegiem (powiedzmy do 150 tysiêcy km), bez awarii, to du¿y wydatek, a trzeba do tego profilaktycznie wymieniæ pó³ silnika... I pewnie jeszcze zajrzeæ do skrzyni, bo pojawia³y siê ju¿ na forum problemy ze sterownikami. O reszcie podzespo³ów, które pewnie maj± podobn± trwa³o¶æ i przy tym przebiegu mog± ju¿ wyzion±æ ducha, nie chcê nawet my¶leæ. To ju¿ chyba lepiej ci±gn±æ samemu co¶ np. z panewkami do zrobienia- przynajmniej cena bêdzie adekwatna do tego, co te auta s± tak naprawdê warte.
Ja raczej my¶la³em nad zmian± marki bo chocia¿by AUDI z motorem 4.2 gwarantuje jakie¶ poczucie braku awarii przy takich ¶miesznych przebiegach.
Moim marzeniem jest Hyundai Genesis ale ceny tego auta grubo poza moim bud¿etem. Niemniej jednak s±dzê ,¿e te auta przy przebiegach rzêdu 150-200kkm nie bêd± generowa³y takich problemów jak auta z logiem BMW. Jest to trochê przykre dla fanów bia³o-niebieskiego ¶mig³a ale nie wszystko za wszelk± cenê. ¯ycie nie polega tylko na tym aby pracowaæ na utrzymanie auta i jego naprawy a wrêcz przeciwnie to auto ma byæ dla cz³owieka. Auto jest dla mnie wa¿nym elementem mojego ¿yciorysu ale nie za wszelk± cenê. Czasy sentymentów sie dla mnie skoñczy³y a wzi±wszy pod uwagê ,¿e takim Genesisem siê bajecznie jezdzi to w czym problem ? To jest moje zdanie i nikt nie musi siê z nim zgadzaæ. Przykre czasy ale prawdziwe.