Zamieszczone przez
Radek271
Cze¶æ, mam nietypowy problem ze swoim bmw, 740xd 2014r n57d30b 313km. Niedawno kupi³em ten samochód i przy kupnie s³ysza³em ju¿ jakie¶ delikatne piski na zimnym silniku od pasków. Postanowi³em siê za to zabraæ, wymieni³em rolkê prowadz±c±, napinacz paska (z dwiema rolkami) plus pasek zgodnie z numerem realoem.
Po odpaleniu napinacz drga, pracuje na ca³ym zakresie i pi³uje pasek, ¶mierdzi gum± i leci dymek. U³o¿enie paska 100% ok. Pasek który za³o¿y³em to 6PK2145 ale realoem wskazuje 6PK2143 ale taki za bardzo niedostêpny w hurtowniach. Wiêc kupi³em i za³o¿y³em 6PK2140 i sprawa wygl±da tak ¿e jest dalej to samo ale lepiej o tyle ¿e jak jest nagrzany to problem znika. Stan pompy wody ok, ko³a pasowego ok, sprzêgie³ko alternatora ok, pompa wspomagania hydrauliczna ok, jedynie kompresor klimatyzacji nie w³±cza siê mi w momencie wci¶niêcia AC, ale nie ma oporów jak pokrêcê ko³em pasowym lub wirnikiem kompresora. Ani oporów ani luzów. Moim zdaniem to nie ma znaczenia. Jestem z zawodu mechanikiem, ale czego¶ takiego jeszcze nie widzia³em. Zastanawiam siê daæ jeszcze krótszy pasek pk bo zakres pozwoli, ale to nie jest rozwi±zanie przyczyny.
Szanowni koledzy czy kto¶ z Was mia³ podobny przypadek ?