Poka¿ wyniki od 1 do 2 z 2

W±tek: N57D30 Napinacz paska wielorowkowego ociera o pasek

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2024
    Posty
    2
    BMW
    F01
    Sk±d
    Rybnik

    Post N57D30 Napinacz paska wielorowkowego ociera o pasek

    Cze¶æ, mam nietypowy problem ze swoim bmw, 740xd 2014r n57d30b 313km. Niedawno kupi³em ten samochód i przy kupnie s³ysza³em ju¿ jakie¶ delikatne piski na zimnym silniku od pasków. Postanowi³em siê za to zabraæ, wymieni³em rolkê prowadz±c±, napinacz paska (z dwiema rolkami) plus pasek zgodnie z numerem realoem.
    Po odpaleniu napinacz drga, pracuje na ca³ym zakresie i pi³uje pasek, ¶mierdzi gum± i leci dymek. U³o¿enie paska 100% ok. Pasek który za³o¿y³em to 6PK2145 ale realoem wskazuje 6PK2143 ale taki za bardzo niedostêpny w hurtowniach. Wiêc kupi³em i za³o¿y³em 6PK2140 i sprawa wygl±da tak ¿e jest dalej to samo ale lepiej o tyle ¿e jak jest nagrzany to problem znika. Stan pompy wody ok, ko³a pasowego ok, sprzêgie³ko alternatora ok, pompa wspomagania hydrauliczna ok, jedynie kompresor klimatyzacji nie w³±cza siê mi w momencie wci¶niêcia AC, ale nie ma oporów jak pokrêcê ko³em pasowym lub wirnikiem kompresora. Ani oporów ani luzów. Moim zdaniem to nie ma znaczenia. Jestem z zawodu mechanikiem, ale czego¶ takiego jeszcze nie widzia³em. Zastanawiam siê daæ jeszcze krótszy pasek pk bo zakres pozwoli, ale to nie jest rozwi±zanie przyczyny.

    Szanowni koledzy czy kto¶ z Was mia³ podobny przypadek ?
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 16-01-2024 o 09:00

  2. #2
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar Aldik
    Do³±czy³
    Aug 2007
    Posty
    6,420
    BMW
    740xd f01
    Sk±d
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez Radek271 Zobacz posta
    Cze¶æ, mam nietypowy problem ze swoim bmw, 740xd 2014r n57d30b 313km. Niedawno kupi³em ten samochód i przy kupnie s³ysza³em ju¿ jakie¶ delikatne piski na zimnym silniku od pasków. Postanowi³em siê za to zabraæ, wymieni³em rolkê prowadz±c±, napinacz paska (z dwiema rolkami) plus pasek zgodnie z numerem realoem.
    Po odpaleniu napinacz drga, pracuje na ca³ym zakresie i pi³uje pasek, ¶mierdzi gum± i leci dymek. U³o¿enie paska 100% ok. Pasek który za³o¿y³em to 6PK2145 ale realoem wskazuje 6PK2143 ale taki za bardzo niedostêpny w hurtowniach. Wiêc kupi³em i za³o¿y³em 6PK2140 i sprawa wygl±da tak ¿e jest dalej to samo ale lepiej o tyle ¿e jak jest nagrzany to problem znika. Stan pompy wody ok, ko³a pasowego ok, sprzêgie³ko alternatora ok, pompa wspomagania hydrauliczna ok, jedynie kompresor klimatyzacji nie w³±cza siê mi w momencie wci¶niêcia AC, ale nie ma oporów jak pokrêcê ko³em pasowym lub wirnikiem kompresora. Ani oporów ani luzów. Moim zdaniem to nie ma znaczenia. Jestem z zawodu mechanikiem, ale czego¶ takiego jeszcze nie widzia³em. Zastanawiam siê daæ jeszcze krótszy pasek pk bo zakres pozwoli, ale to nie jest rozwi±zanie przyczyny.

    Szanowni koledzy czy kto¶ z Was mia³ podobny przypadek ?
    Mo¿e napinacz wadliwy ? Skoro on drga i pi³uje pasek.

Podobne w±tki

  1. [silnik] Odpalenie E65 735i bez paska wieloklinowego
    Przez Matiz992 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 03-10-2018, 20:44
  2. Wymiana paska wieloklinoweo.
    Przez Seba665 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 26-07-2016, 21:08
  3. [silnik] Wymiana paska....
    Przez Roobs w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 25-10-2015, 11:53
  4. Wymiana paska alternatora i klimy.
    Przez sokó³ w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-10-2011, 21:24
  5. [mechanika] Bez paska wspomagania ?
    Przez zIeLoNy3000 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-02-2010, 18:39

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •