Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 14

W±tek: Hamulec rêczny po wy³±czeniu zap³onu

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2014
    Posty
    81
    BMW
    e66 730LD 170KW lift
    Sk±d
    Wroc³aw

    Post Hamulec rêczny po wy³±czeniu zap³onu

    Witam,
    Czy to norma, ¿e po wy³±czeniu zap³onu hamulec rêczny zwalnia siê?
    Czuæ to kiedy parkujê w miejscu ze spadem.
    Po ponownym uruchomieniu silnika oczywi¶cie rêczny znów jest zaci±gniêty do czasu a¿ manualnie go zwolniê.
    Jak to u was wygl±da?

  2. #2
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2012
    Posty
    166
    BMW
    e65 750i
    Sk±d
    okr
    On siênie zwalnia tylko prze³±cza na "prawdziwy" rêczny. Normalnie przy uruchomionym silniku je¶li wci¶niesz przycisk rêcznego blokuj± siê zwykle hamulce hydrauliczne, tak jakby¶ wcisn±l pedal hamulca roboczego. Po zgaszeniu silnika hamulec roboczy jest zwalniany i zaci±gania jest rêczny i wtedy mo¿e Ci lekko samochód zjechaæ jak stoi na wzniesieniu.

  3. #3
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar Amigo
    Do³±czy³
    Jun 2015
    Posty
    88
    BMW
    E65 750i
    Sk±d
    Warka
    U mnie jest podobnie, ¿e delikatnie zje¿d¿a. Jest to dziwne i te¿ zastanawia³em siê o co tutaj chodzi. Nie do koñca rozumiem tego luzowania. Powinno trzymaæ po zaci±gniêciu no chyba, ¿e potrzebna jaka¶ regulacja.

  4. #4
    Vip Vip Awatar damned1
    Do³±czy³
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Sk±d
    Wroc³aw
    Cytat Zamieszczone przez krapkov Zobacz posta
    On siênie zwalnia tylko prze³±cza na "prawdziwy" rêczny. Normalnie przy uruchomionym silniku je¶li wci¶niesz przycisk rêcznego blokuj± siê zwykle hamulce hydrauliczne, tak jakby¶ wcisn±l pedal hamulca roboczego. Po zgaszeniu silnika hamulec roboczy jest zwalniany i zaci±gania jest rêczny i wtedy mo¿e Ci lekko samochód zjechaæ jak stoi na wzniesieniu.
    A to ciekawe. Ostatnio na przegl±dzie diagnosta poprosi³, ¿ebym zaci±gn±³ rêczny na w³±czonym biegu, ¿eby sprawdziæ jak bierze. Zapyta³ tylko, czy nie powinienem wcisn±æ dwa razy, a gdy odpowiedzia³em, ¿e nie, skomentowa³ tylko, ¿e auta tym nie zatrzymam. Mam walniête ok³adziny rêcznego, czy w³±czy³ siê ten "niby rêczny" i wtedy hamulce zasadnicze bardzo s³abo ³api±?

  5. #5
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2012
    Posty
    166
    BMW
    e65 750i
    Sk±d
    okr
    Ten niby rêczny to hamulec roboczy, czyli to samo co hamuje jak wciskasz pedal hamulca. Pro¶ciej siê ju¿ nie da tego napisaæ. Hamulec rêczny przy odpalonym silniku jest skuteczniejszy ni¿ przy zgaszonym.

  6. #6
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar jaro5
    Do³±czy³
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Sk±d
    radom
    krapkov co ty piszesz ????? W e65 rêczny jest oddzielny na linki.To s± 2 inne uk³ady,a nie to samo.Z ty³u masz tarczobêbny.Amigo ten rêczny reguluje siê jak w ka¿dej BMW.
    Ostatnio edytowane przez jaro5 ; 18-11-2015 o 17:45
    by³o E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si

  7. #7
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2012
    Posty
    166
    BMW
    e65 750i
    Sk±d
    okr
    Jaro5 stañ sobie na lekkim choæby wzniesieniu i przy odpalonym motorze zaci±gnij rêczny i wrzuæ na N. Nastêpnie zga¶ motor.

  8. #8
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar jaro5
    Do³±czy³
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Sk±d
    radom
    Sprawdzi³em,faktycznie tak jest.Zwracam honor.
    by³o E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si

  9. #9
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar miro
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Sk±d
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Czyli s± tarczo bebny czy nie????
    U mnie te¿ zawsze lekkop popusci po wy³±czeniu silnika.

  10. #10
    Vip Vip Awatar damned1
    Do³±czy³
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Sk±d
    Wroc³aw
    Z tego co zrozumia³em, tarczo bêbny s± u¿ywane tylko na postoju, a rêczny zaci±gany na odpalonym motorze jest symulowany przez hamulec zasadniczy tylnej osi.

    @krapkov: Czy jak wrzucisz N, "zaci±gniesz" rêczny i zgasisz silnik, to skrzynia pozostaje na N, czy przechodzi na P?

Podobne w±tki

  1. [E-36] Mechanika. Hamulec rêczny nie pu¶ci³ :D
    Przez Angus MacGyver w dziale NA KA¯DY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2010, 19:57
  2. szum w g³o¶nikach po wy³±czeniu stacyjki
    Przez ROBERTO w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-04-2009, 09:38
  3. [mechanika] hamulec rêczny
    Przez piotrrom w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-01-2008, 08:59

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •