Witam,
Czy to norma, ¿e po wy³±czeniu zap³onu hamulec rêczny zwalnia siê?
Czuæ to kiedy parkujê w miejscu ze spadem.
Po ponownym uruchomieniu silnika oczywi¶cie rêczny znów jest zaci±gniêty do czasu a¿ manualnie go zwolniê.
Jak to u was wygl±da?
Witam,
Czy to norma, ¿e po wy³±czeniu zap³onu hamulec rêczny zwalnia siê?
Czuæ to kiedy parkujê w miejscu ze spadem.
Po ponownym uruchomieniu silnika oczywi¶cie rêczny znów jest zaci±gniêty do czasu a¿ manualnie go zwolniê.
Jak to u was wygl±da?
On siênie zwalnia tylko prze³±cza na "prawdziwy" rêczny. Normalnie przy uruchomionym silniku je¶li wci¶niesz przycisk rêcznego blokuj± siê zwykle hamulce hydrauliczne, tak jakby¶ wcisn±l pedal hamulca roboczego. Po zgaszeniu silnika hamulec roboczy jest zwalniany i zaci±gania jest rêczny i wtedy mo¿e Ci lekko samochód zjechaæ jak stoi na wzniesieniu.
U mnie jest podobnie, ¿e delikatnie zje¿d¿a. Jest to dziwne i te¿ zastanawia³em siê o co tutaj chodzi. Nie do koñca rozumiem tego luzowania. Powinno trzymaæ po zaci±gniêciu no chyba, ¿e potrzebna jaka¶ regulacja.
A to ciekawe. Ostatnio na przegl±dzie diagnosta poprosi³, ¿ebym zaci±gn±³ rêczny na w³±czonym biegu, ¿eby sprawdziæ jak bierze. Zapyta³ tylko, czy nie powinienem wcisn±æ dwa razy, a gdy odpowiedzia³em, ¿e nie, skomentowa³ tylko, ¿e auta tym nie zatrzymam. Mam walniête ok³adziny rêcznego, czy w³±czy³ siê ten "niby rêczny" i wtedy hamulce zasadnicze bardzo s³abo ³api±?
Ten niby rêczny to hamulec roboczy, czyli to samo co hamuje jak wciskasz pedal hamulca. Pro¶ciej siê ju¿ nie da tego napisaæ. Hamulec rêczny przy odpalonym silniku jest skuteczniejszy ni¿ przy zgaszonym.
krapkov co ty piszesz ????? W e65 rêczny jest oddzielny na linki.To s± 2 inne uk³ady,a nie to samo.Z ty³u masz tarczobêbny.Amigo ten rêczny reguluje siê jak w ka¿dej BMW.
Ostatnio edytowane przez jaro5 ; 18-11-2015 o 17:45
by³o E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si
Jaro5 stañ sobie na lekkim choæby wzniesieniu i przy odpalonym motorze zaci±gnij rêczny i wrzuæ na N. Nastêpnie zga¶ motor.
Sprawdzi³em,faktycznie tak jest.Zwracam honor.
by³o E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si
Czyli s± tarczo bebny czy nie????
U mnie te¿ zawsze lekkop popusci po wy³±czeniu silnika.
Z tego co zrozumia³em, tarczo bêbny s± u¿ywane tylko na postoju, a rêczny zaci±gany na odpalonym motorze jest symulowany przez hamulec zasadniczy tylnej osi.
@krapkov: Czy jak wrzucisz N, "zaci±gniesz" rêczny i zgasisz silnik, to skrzynia pozostaje na N, czy przechodzi na P?