Ja sprawdzałem zwykłym aku 12V i nic się nie uszkodziło a wystarczy tylko lekko spróbować czy w ogóle reaguje i tyle.
Ja sprawdzałem zwykłym aku 12V i nic się nie uszkodziło a wystarczy tylko lekko spróbować czy w ogóle reaguje i tyle.
Panowie orientuje się ktoś, czy można jeszcze kupić te zębatki?
A ja proszę o poradę. Dostałem w spadku el. roletę lecz tylko to co na zdjęciu czyli półka bez wiązki i wtyczki, oraz włącznik z kilkoma kabelkami. I teraz jak to ruszyć. Czy w mojej (nigdy nie miałem el rolety) będzie wiązka do wpięcia w tą zieloną wtyczkę. Oraz gdzie podłączyć włącznik od rolety ?
Jak German to Anna.
wstepna diagnoza mojego przypadku --> walniety modul rolety, sprawdzilem miernikiem wyjscia na bialej kostce (przewody czarny i niebieski), w momencie wlaczania przelacznika pokazuje sie napiecie, podobnie jest na kostce przy module (przewody zolty i bialy), napiecie ewidentnie ginie na module. rozebralem go i sprawdzalem poszczegolne elementy i napiecie na nich i chyba winowajca jest jeden z rezystorkow wmontowany w plytke modulu. nie mam niestety mozliwosci dlubania w tym, nie chce mi sie. Chce sprawdzic czy podmiana modulu pomoze, jezeli ktos w okolicy dysponowalby mozliwoscia pozyczenia na moment modulu, bylbym wdzieczny za info.
spinalem silniczek na krotko, co prawda z baterii 9V, ale slysze, ze silniczek cyka, czyli jakies odglosy zycia daje.
@epul,
kolego, w skrocie, potrzebujesz wiazki auto-->roleta
ponizej foto pokazujace okablowanie rolety, sprawdz czy w aucie masz pod tylna kanapa po stronie kierowcy czarna wtyczke na 6pin (tylko 3piny w niej sa podlaczone) - to jest wtyczka instalacji rolety
EDIT:
- dzieki uprzejmosci tej stronki poradzilem sobie z niedzialajacym modulem. Chyba sobie poradzilem, mianowicie, kiedy pod przewody idace do silniczka wpinam miernik, przy nacisnieciu na rozwijanie rolety na mierniku pojawia sie +12V, stan ten utrzymuje sie przez okolo 8sekund, podobnie przy wcisnieciu przycisku zwijania rolety na mierniku pojawia sie -12V i tez utrzymuje sie przez 8sekund. Natomiast kiedy przewody podlacze do silniczka, rekacja silnika jest tylko w jedna strone. Podejrzewam uszkodzona zebatke, poniewaz wyraznie slychac "terkotanie" i nawet kiedy recznie wyciagne troche rolete to nie zwija jej calkowicie tylko troche i pozniej juz nie. Nie wiem czy to przypadkiem nie uszkodzenie mechaniczne prowadnicy albo innej czesci.
Kolego YAZ jakby co to możesz podskoczyć w okolice Mińska Mazowieckiego dysponuję modułem i możemy to sprawdzić w moim aucie.
dzieki kolego za pomoc, najwyrazniej poradzilem sobie z modulem, jak napisalem w poprzednim poscie, napiecie na mierniku zmienia sie od -12V do +12V, czyli jest ok.
uszkodzone jest mocowanie bolca malej zebatki wewnatrz przekladni, przez co naprezanie sie sprezyny wewnatrz duzej zebatki powoduje nacisk duzej zebatki na mala, a ta nie zazebia sie calkowicie z przekladnia slimakowa i ruch rolety zostaje wstrzymany. Sytuacja ta powoduje scinanie zebow duzej zebatki. Problem ten i rozwiazanie go opisane jest tutaj
PrezE32s, ten sposob pokazuje jak wykorzystac posiadana zuzyta zebatke, tak aby zyskala drugie zycieZamieszczone przez PrezE32s
Obiecane zdj wiązki do rolety
początek wiązki gniazdo za skrzynka z modułami pod tylną kanapą
masa zakończona oczkiem
wtyczka do przełącznika kable czarny i niebieski idą dalej w kierunku półki
wtyczka na końcu wiązki dalej jest kawałek krótkiej wiązki zakończony zieloną wtyczką
Krótka wiązka pod tylną półką
początek
Poprawiam schemat mam nadzieję że jest poprawnie
Ostatnio edytowane przez epul ; 01-08-2011 o 21:16
Jak German to Anna.