Byæ mo¿e by³o ale nie znalaz³em :)
Jak wiadomo wentylatory klimy w naszych wozach czasem padaj± ,naprawa bywa nieskuteczna, ceny u¿ywek to kosmos a nowych dopiero.
Pokusi³em siê o drobn± przeróbkê nie z uwagi na brak ¶rodków na utrzymanie 7-ki ale najzwyczajniej nie mia³em ochoty przeznaczaæ tysiaka na u¿ywany wentyl ,który mo¿e pochodziæ krótko.
Usuniêcie usterki kosztowa³o mnie 110 PLN !
Na pocz±tek zosta³ zakupiony wentylator z E46 - ja wykorzysta³em z M43 - jest z p³ynn± regulacj± obrotów. ¦mig³o jest tej samej ¶rednicy.
W E65 modu³ jest w silniku wiatraka a w E46 osobno ale to nie jest ¿aden problem.
Po demonta¿u padniêtego orygina³u wyci±gamy stary silnik i w jego miejsce pakujemy ten z E46. Konieczne jest delikatne rozwiercenie otworów monta¿owych o ok.3 mm.Pod silnik trzeba pod³o¿yæ podk³adki na ok 3mm - wiatrak musi siê zmie¶ciæ przed ch³odnic± .
Modu³ steruj±cy montujemy z boku tak ¿eby mia³ wentylacjê - nie grzeje siê mocno ale jednak.
Ca³o¶æ po monta¿u wygl±da jak ori i oczywi¶cie pracuje bez problemu co za tym idzie zapominamy o b³êdzie 279D :)
Przy okazji warto przedmuchaæ ch³odnice ,które przez lata nazbiera³y pe³no syfu i nie bardzo spe³niaj± swoj± rolê.
Patent sprawdzony w X5 - potwierdzam skuteczno¶æ w E65 :)
Dla tych co uwa¿aj± to za druciarstwo polecam zakup nowego za prawie 2 tysie :)