Witam. Jak w temacie.. Czêsto przerabiam temat hamulców w BMW i z do¶wiadczenia które marki polecacie? TRW, ATE czy mo¿e OE BMW??
Witam. Jak w temacie.. Czêsto przerabiam temat hamulców w BMW i z do¶wiadczenia które marki polecacie? TRW, ATE czy mo¿e OE BMW??
ATE b±d¼ ZIMMERMANN - mam u siebie i bardzo dobrze siê sprawuj±
BMW - rado¶æ z jazdy!
Kolego teraz z tarczami jest masakryczny problem...
Kupowa³em ostatnio zarówno Bosha i ATE. ATE dosta³em seryjnie krzywe. Bosh poje¼dzi³ miesi±c i te¿ siê pokrzywi³.
Teraz nie wa¿ne jaka firma bo co z tego ¿e na pude³ku bêdzie ATE, BOSH czy co¶ innego jak tarcze i tak s± produkowane w Chinach.
Wszystko zale¿y od szczê¶cia na jaki materia³ trafisz. Kolega ostatnio kupi³ chiñszczyzne firmy No Name i cieszy siê jak g³upi, bo wszystko chodzi jak w zegarku.
Produkcja tarcz zesz³a na psy - kiedy¶ nie by³o takiego problemu. W dzisiejszych czasach co drugie auto ma problem z telepi±c± kierownic± przy hamowaniu - problem to w³a¶nie krzywe tarcze.
Jednego dobrego produktu którego mo¿esz byæ pewien to ori tarcze z serwisu.
Pozdrawiam
Czyta³em ostatnio artyku³ o tarczach bosch-a ....Masakra jaka¶, tarcze pêkaj± jak s³abe condomy....
B.-±d¼ M.-arce W.-ierny
Opel Signum
BMW jeszcze kiedy¶ kupiê ;p
Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)
S³ysza³em, ¿e ATE podobno=OE BMW i oba przypadki s± produkowane w odlewni ¿eliwa BUREDUS w Niemczech. Na temat TRW s³ysza³em, ¿e jeden z lepszych zamienników. BOSCH ma fabryki w Afryce... a, ¿eby jakiekolwiek inne marki by³y robione w chinach to pierwszo s³yszê.
Swoja 730d kupi³em z tarczami ¶wie¿o po wymianie na ATE to zobaczymy jak siê sprawdz±, a w gara¿u mam komplet nowych TRW- jakby kto¶ potrzebowa³ ;p
Panowie.. Chiny nie s± czym¶ z³ym. Przez wszystkie lata nauczyli siê i maj± takie technologie o których prêdko nie us³yszymy. ¦wiatowa produkcja jest praktycznie uzale¿niona od nich. W tarczach liczy siê przede wszystkim stop metalu oraz proces wytwarzania, a nie gdzie s± produkowane.
za³o¿y³em do ojca e39 tarcze zimmermann 324 mm czyli takie same jak do 740 i siê pokrzywi³y po 2 tys km a przez pierwszy tysi±c je¿d¿one by³o hamuj±c bardzo delikatnie ¿eby siê dotar³y, z mojego do¶wiadczenia jest tak: Ate w e39 296mm pokrzywi³y siê a klocki tez by³y ate, zimmermann siê pokrzywi³, jakie¶ chinole wytrzyma³y z dobre 60 ty¶ potem dojecha³em je w drodze z Monachium do Krakowa w e39 zaczê³y buczeæ, zostaje chyba tylko ori bmw mam takie w x5 maj± 60 tys bo auto ma 111000 od nowo¶ci i mia³o zmieniane tarcze w aso tam s± tarcze tez 324 mm. S³ysza³em ¿e dla bmw tarcze robi w³a¶nie buredus. Ca³y komplet tarcz w aso nie jest kosmicznie drogi bo bez zni¿ek wychodzi jakie¶ 330 z³ za szt do 740(324 mm). Drogie s± klocki ok 450 z³ za komplet na przedni± o¶.
s± te¿ dostêpne za przystêpn± cene tarcze i klocki BREMBO, kumpel wprawdzie kupi³ do nowego ducato ale da³ za tarcze 70 z³ za sztukê i 210 za klocki. Mo¿e za tym kompletem warto siê obejrzeæ
BMW - rado¶æ z jazdy!
U mnie ATE pogiely sie, co prawda po 30 ty¶.
Zimmermany nawiercane w e46 wygiely mi sie po 10ty¶.
W A8 mialem EBC nacinane i za chwile to samo bede zakladal do e65.
Cena wysoka ale polecam.