Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 43

W±tek: Problem z nierówn± prac± silnika na wolnych 740i

  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2010
    Posty
    161
    BMW
    e38 740iA M62b44
    Sk±d
    malopolska

    Post Problem z nierówn± prac± silnika na wolnych 740i

    hej
    od jakiego¶ czasu mam problem z prac± mojej v-ki, m62b44. Od zakupu wymieni³em separator oleju ten za kolektorem, uszczelki i oringi wokó³ niego, rurê elastyczn± za przep³ywk±, dwie sondy dedykowane bosch, uszczelki pod kolektorem i przepustnic±, kompletny rozrz±d, ¶wiece ngk vline30. Silnik na pocz±tku pracowa³ nierówno na cy;indrach 1-4, najgorzej by³o na 3cim. Najpierw wymieni³em uszczelki pod kolektorem i separator u znajomego ale po wymianie silnik nadal trz±s³ na postoju. W miêdzy czasie bardzo sporadycznie wyskakiwa³ b³±d czujnika wa³ka rozrz±du. Nastêpnym ruchem by³a wizyta w klinice bmw i mieli dograæ resztê, okaza³o siê ¿e trzeba wymieniæ rozrz±d, przy okazji uszczelki przepustnicy. Jak odebra³em auto mia³o byæ super, nie trzês³o nic, silnik chodzi³ piêknie, ale jak dojecha³em do siebie 200km telepanie lekkie powróci³o. Od tamtej pory na cylindrach 1-4 jest spokój, przenios³o siê wszystko na drug± stronê. I zacz±³ wyskakiwaæ b³±d czujnika stukowego. Kupi³em na podmianê niby sprawny od jednego forumowicza, jednak po zmianie b³±d nadal wyskakuje. Aktualnie mam praktycznie ca³y czas trzêsawkê na postoju choæ by³ okres ¿e pracowa³ jedwabi¶cie g³adko.
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	rough.JPG
Wy¶wietleñ:	69
Rozmiar:	92.7 KB
ID:	6454
    próbowa³em zamieniaæ ¶wiece i cewki miejscami ale bez rezultatów, czyli uk³ad zap³onowy jest ok. Ogólnie to by³y jaja tego typu, ¿e przy przek³adce ¶wiec i cewek z jednej g³owicy na drug± zacz±³ wypadaæ zap³on przez jedn± ¶wiecê na 5 cylindrze która po przeciwnej stronie dzia³a³a bezb³êdnie ca³y czas. Nie wiem jaka by³a przyczyna, wrzuci³em pierwsz± lepsz± z szafki z poprzedniej wymiany i jest ok
    B³êdy z dzi¶:
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ERROR.jpg
Wy¶wietleñ:	58
Rozmiar:	86.4 KB
ID:	6455
    jak widaæ uaktywni³ siê czujnik wa³ka, który przed zmian± cewek i ¶wiec stronami nie dawa³ znaku o sobie przez pó³ roku
    i jeszcze rozjechane adaptacje:
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	analog.jpg
Wy¶wietleñ:	51
Rozmiar:	91.6 KB
ID:	6456
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	analog0.jpg
Wy¶wietleñ:	34
Rozmiar:	87.5 KB
ID:	6457
    Po skasowaniu adaptacji i wy³±czeniu lpg
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ROUGH PO SKASOWANIU ADAPTACJI.JPG
Wy¶wietleñ:	44
Rozmiar:	92.5 KB
ID:	6458
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ANALOG PO SKASOWANIU ADAPTACJI.jpg
Wy¶wietleñ:	31
Rozmiar:	91.6 KB
ID:	6459
    lpg w³±czone
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ROUGH PO SKASOWANIU ADAPTACJI LPG.JPG
Wy¶wietleñ:	40
Rozmiar:	92.8 KB
ID:	6460
    Gaz regulowa³em kilka razy kasuj±c adaptacje, je¿d¿±c na PB i ustalacj±c mapê wtryskow± gazow±, która ³adnie siê pokrywa³a z benzyn±. Dzi¶ psika³em zmywaczem do hamulców w okolicach 5 i 8 wtrysku na kolektorze ale ¿adnych zmian widocznych na komputerze. Czasami wzrastaj± mi samoczynnie wolne obroty z 560 na 720-800, wystarczy dodaæ gazu i spadaj± do sta³ego poziomu. Mam nadzieje ¿e kto¶ mi pomo¿e na co zwróciæ uwagê i czy czujnik wa³ka ma co¶ do tych cyrków. Ogólnie to ten silnik poch³on± ju¿ masê pieniêdzy i dalej nie chodzi jak trzeba, przez rozjechane adaptacje wydaje mi siê ¿e wiêcej pali, na trasie 15-16lpg i ok 19-22 w mieszanym. Ostatecznie podjadê jeszcze do opoczna do kliniki bo nie chcê ¿eby siê co¶ uszkodzi³o jakie¶ zawory czy co, tylko kiepsko z czasem:/ Autem przejecha³em jakie¶ 10ty¶ i ju¿ 3razy by³ ¶ci±gany kolektor na tych nowych uszczelkach i nie wiem czy nie wymieniæ ich jeszcze raz, choæ jak pisa³em przy psikaniu dzi¶ na test szczelno¶ci by³o ca³y czas stabilnie i bez zmian. Zapomnia³em dodaæ ¿e silnik nie faluje trzyma moc w ca³ym zakresie obrotów, pali na dotyk itp tylko te adaptacje i trzêsienie bud± i silnikiem
    Ostatnio edytowane przez balcer ; 28-10-2013 o 16:34

  2. #2
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Mat88
    Do³±czy³
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Sk±d
    Warszawa
    Nie wymieniaj uszczelek, na razie skup siê na osprzêcie. popatrz jak pracuj± lambdy regulacyjne przed katalizatorem, nale¿a³o by popatrzeæ w czujnik wa³ka i popatrzeæ jak pracuj± wtryskiwacze.

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Apr 2012
    Posty
    345
    BMW
    e38 750i
    Sk±d
    Wa³brzych
    mialem identyczne. Wymiana sondy rozwi±za³a porblem.

  4. #4
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2010
    Posty
    161
    BMW
    e38 740iA M62b44
    Sk±d
    malopolska
    Cytat Zamieszczone przez Mat88 Zobacz posta
    Nie wymieniaj uszczelek, na razie skup siê na osprzêcie. popatrz jak pracuj± lambdy regulacyjne przed katalizatorem, nale¿a³o by popatrzeæ w czujnik wa³ka i popatrzeæ jak pracuj± wtryskiwacze.
    na inpie mo¿e tak dok³adnie nie widaæ pracy sond, ale warto¶ci szybko siê zmieniaj± od 01-09v. Kupowa³em dwie nowe. Ale dla pewno¶ci mogê podmieniæ star± i zobaczyæ co bêdzie. Co masz na my¶li pisz±c aby popatrzeæ na czujnik wa³ka? wymieniæ podmieniæ czy jest jakis sposób na sprawdzenie?

  5. #5
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Mat88
    Do³±czy³
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Sk±d
    Warszawa
    generalnie widaæ ¿e masz b³±d czujnika wa³ka, jest ori ? a te trzêsawki mog± byæ powodowane jego niew³a¶ciw± prac±. S³u¿y on do rozpoznawania pracy cylindrów i do ustalania k±ta wyprzedzenia zap³onu. Reasumuj±c on w du¿ej mierze decyduje kiedy i jak d³ugo ma otworzyæ siê wtryskiwacz na danym cylindrze.

  6. #6
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2010
    Posty
    161
    BMW
    e38 740iA M62b44
    Sk±d
    malopolska
    tak, jest ori. Mo¿e od tego zacznê ale trochê g³upio wymieniaæ na "pa³e" czujnik za prawie 500z³, choæ b³±d niby jest. W ten sam sposób wymieni³em stukowy który kupi³em mimo wszystko na u¿ywce od forumowicza lecz zapewnia³ on ¿e b³êdami nie sypa³ i sprawny a u mnie b³êdy lec±

  7. #7
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Mat88
    Do³±czy³
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Sk±d
    Warszawa
    sprawdz przewody, tam izolacja uwielbia pêkaæ i nie ma kontaktu elektrycznego. To jest wada naszych e38 ¿e wszystko co pod mask± gumowe i plastykowe to pêka ze staro¶ci.

  8. #8
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2010
    Posty
    161
    BMW
    e38 740iA M62b44
    Sk±d
    malopolska
    w³a¶nie by³o to sprawdzane ca³kiem niedawno rozcina³em kabelek i przewody s± ca³e

  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Mat88
    Do³±czy³
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Sk±d
    Warszawa
    rozcinaj±c nie zobaczysz wszystkiego. Wystarczy³o pomierzyæ rezystancjê na pinach wtyczki

  10. #10
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Sk±d
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez balcer Zobacz posta
    hej
    od jakiego¶ czasu mam problem z prac± mojej v-ki, m62b44. Od zakupu wymieni³em separator oleju ten za kolektorem, uszczelki i oringi wokó³ niego, rurê elastyczn± za przep³ywk±, dwie sondy dedykowane bosch, uszczelki pod kolektorem i przepustnic±, kompletny rozrz±d, ¶wiece ngk vline30. Silnik na pocz±tku pracowa³ nierówno na cy;indrach 1-4, najgorzej by³o na 3cim. Najpierw wymieni³em uszczelki pod kolektorem i separator u znajomego ale po wymianie silnik nadal trz±s³ na postoju. W miêdzy czasie bardzo sporadycznie wyskakiwa³ b³±d czujnika wa³ka rozrz±du. Nastêpnym ruchem by³a wizyta w klinice bmw i mieli dograæ resztê, okaza³o siê ¿e trzeba wymieniæ rozrz±d, przy okazji uszczelki przepustnicy. Jak odebra³em auto mia³o byæ super, nie trzês³o nic, silnik chodzi³ piêknie, ale jak dojecha³em do siebie 200km telepanie lekkie powróci³o. Od tamtej pory na cylindrach 1-4 jest spokój, przenios³o siê wszystko na drug± stronê. I zacz±³ wyskakiwaæ b³±d czujnika stukowego. Kupi³em na podmianê niby sprawny od jednego forumowicza, jednak po zmianie b³±d nadal wyskakuje. Aktualnie mam praktycznie ca³y czas trzêsawkê na postoju choæ by³ okres ¿e pracowa³ jedwabi¶cie g³adko.
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	rough.JPG
Wy¶wietleñ:	69
Rozmiar:	92.7 KB
ID:	6454
    próbowa³em zamieniaæ ¶wiece i cewki miejscami ale bez rezultatów, czyli uk³ad zap³onowy jest ok. Ogólnie to by³y jaja tego typu, ¿e przy przek³adce ¶wiec i cewek z jednej g³owicy na drug± zacz±³ wypadaæ zap³on przez jedn± ¶wiecê na 5 cylindrze która po przeciwnej stronie dzia³a³a bezb³êdnie ca³y czas. Nie wiem jaka by³a przyczyna, wrzuci³em pierwsz± lepsz± z szafki z poprzedniej wymiany i jest ok
    B³êdy z dzi¶:
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ERROR.jpg
Wy¶wietleñ:	58
Rozmiar:	86.4 KB
ID:	6455
    jak widaæ uaktywni³ siê czujnik wa³ka, który przed zmian± cewek i ¶wiec stronami nie dawa³ znaku o sobie przez pó³ roku
    i jeszcze rozjechane adaptacje:
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	analog.jpg
Wy¶wietleñ:	51
Rozmiar:	91.6 KB
ID:	6456
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	analog0.jpg
Wy¶wietleñ:	34
Rozmiar:	87.5 KB
ID:	6457
    Po skasowaniu adaptacji i wy³±czeniu lpg
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ROUGH PO SKASOWANIU ADAPTACJI.JPG
Wy¶wietleñ:	44
Rozmiar:	92.5 KB
ID:	6458
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ANALOG PO SKASOWANIU ADAPTACJI.jpg
Wy¶wietleñ:	31
Rozmiar:	91.6 KB
ID:	6459
    lpg w³±czone
    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	ROUGH PO SKASOWANIU ADAPTACJI LPG.JPG
Wy¶wietleñ:	40
Rozmiar:	92.8 KB
ID:	6460
    Gaz regulowa³em kilka razy kasuj±c adaptacje, je¿d¿±c na PB i ustalacj±c mapê wtryskow± gazow±, która ³adnie siê pokrywa³a z benzyn±. Dzi¶ psika³em zmywaczem do hamulców w okolicach 5 i 8 wtrysku na kolektorze ale ¿adnych zmian widocznych na komputerze. Czasami wzrastaj± mi samoczynnie wolne obroty z 560 na 720-800, wystarczy dodaæ gazu i spadaj± do sta³ego poziomu. Mam nadzieje ¿e kto¶ mi pomo¿e na co zwróciæ uwagê i czy czujnik wa³ka ma co¶ do tych cyrków. Ogólnie to ten silnik poch³on± ju¿ masê pieniêdzy i dalej nie chodzi jak trzeba, przez rozjechane adaptacje wydaje mi siê ¿e wiêcej pali, na trasie 15-16lpg i ok 19-22 w mieszanym. Ostatecznie podjadê jeszcze do opoczna do kliniki bo nie chcê ¿eby siê co¶ uszkodzi³o jakie¶ zawory czy co, tylko kiepsko z czasem:/ Autem przejecha³em jakie¶ 10ty¶ i ju¿ 3razy by³ ¶ci±gany kolektor na tych nowych uszczelkach i nie wiem czy nie wymieniæ ich jeszcze raz, choæ jak pisa³em przy psikaniu dzi¶ na test szczelno¶ci by³o ca³y czas stabilnie i bez zmian. Zapomnia³em dodaæ ¿e silnik nie faluje trzyma moc w ca³ym zakresie obrotów, pali na dotyk itp tylko te adaptacje i trzêsienie bud± i silnikiem

    0. Zak³adamy ¿e komputer gazowy jest sprawny, ale tak na prawdê przy tak du¿ych problemach i przy tym wszystkim co zrobi³e¶ powiniene¶ go odpi±æ, bo jest on wpiêty miedzy komputer benzynowy a wtryski benzynowe. CZyli nawet jak komp gazowy jest wylaczony to wedle mojej wiedzy (albo komputerów gazowych ktore mialem) to synal elektrcyczny do wtryskow benzynowych idzie fizycznie przez niego. Moze byc tak ze wyscia do wtryskiwaczy gazowych sa ok, ale padlo wysjcie do trysku beznynowego! :) Innymi s³owy je¿eli komputer gazowy jest trochê wadliwy (ma np trochê szwankuj±ce wyj¶cia elektrycznie), to bêdziesz mia³ bardzo trudny do zdiagnozowania problem - czyli jak u ciebie. Sprubuj jednak bez tego komputera - czyli wtryski beznynowe podlacz spowrotem do kopmputera benzynowego.

    dalej w kolejno¶æi prawdopodobienstwa:

    1. Gaz wy³±cz poki nie rozwi±¿esz problemu, nic nie ustawiaj nic nie reguluj bo to nie ma sensu. Najpierw zresetuj adaptacje i przejesz ze 100km na bezynie, zeby nowe benzynowe adaptacje sie ustawily (LTFT), nie wlaczaj juz gazu. Zobaczysz jak bêdzie nastepnego dnia albo za 2-3 dni. Powiedz czy tak robiles?
    Je¿ei kasujesz adaptacje i wtedy ustawiasz gaz od razu to nie pozwalasz na ustawienie sie poprawnych korekt benzynowych LTFT, czyli ustawiasz gaz pod rozregulowany (albo jeszcze nie wyregulowany jak kto woli) silnik benzynowy - trzesawka mocno prawdopodobna. Nie wystarczy wiêc tylko kasowac adaptacji - trzeba zawsze potem poje¼dziæ by ustawi³y siê poprawne.

    a) Mo¿esz mieæ ¼le dzia³aj±cy jaki¶ wtryskiwacz gazowy, co ci rozregulowuje i pracê na benzynie. Tak tez mia³em raz. Ogarniêty w elektryce gazownik znajdzie zaciskaj±c wê¿e na dzialjacym silniku na gazie i obserwuj±c korekty STFT i tez sprawdzajaac syganly elektrycnze na wtryskach.

    b) Mo¿êsz mieæ te¿ jak±¶ badziewn± instalacje jak ja kiedy¶ mia³êm KME i reduktor GOLD i te¿ siê trzês³o, bo ma³o punktów pracy (korekt) mo¿na by³o tam ustawiæ i do tego szybko reduktor siê rozregulowywa³ a przede wszystkim nie trzyma³ równiutko ci¶nienia . Po wymianie na landi renzo i reduktor IG1 (dwustopniowy) auto zacze³o mieæ g³adkie wolne obroty.


    2. lewe powietrze
    Nie przywiazuj sie do konkretnych cylindrow na ktorych wypadaja zap³ony, bo zawsze na ktorys musi wypa¶æ najpierw, ale nie oznacza to ze tam jest problem, po prostu te cylindry sa "trochê bardziej" z jakiego¶ powodu i ot tyle.
    Psikaj obserwuj±c na kompie wskazania wiêc: wszêdzie wokó³ kolektora dolotowego (a nie tylko wokol cylindow gdzi emasz problem), z ty³u wokó³ odmy, rurki z ty³u , rurka od wspomagania hamulca, wedz tez pod kolektor i tam psikaj , bo nieszczelnosc moze byc od wewn±trz przeciez tez a nie koniecznei od zewn±trz!, pod kolektroem jest tez taka rurka aluminiowa ze sprezyn± (nr 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts...55&hg=11&fg=15 ), a pod sprezyn± jest kawalek gumy - tez lubi parcieæ, pêkaæ, a mo¿e któy¶ z oringow tej rurki padl? , dojdziesz tam psikajac tak jakby pod kolektor, tam gdzie ma przerwy albo od przodu od ty³u pod ukosem, dalej obpsikujesz wszelkie polaczenia, kolektor-przepustnica-przeplywka, obpsikujesz miejsca nawiercenia kolektora - tam gdzie wchodz± ruzrki z gazem, to samo przy listwie gazowej - tamtendy tez moze zaciagac lewizne jak cos nieszczelnie jest (masz na tych wszystkich rurkach cybanty?), rurki niskiego cisnienia gazu tez obpsikujesz. Generalnie my¶lisz na zasadzie ktoredy moze siê dostaæ powietrze do silnika by nie bylo zarejestrowane przez czujniki na silniku (czytaj przeplywkê w zasadzie). Powiedz czy tak robiles?

    3. Sondy lambda
    Jak sa padniete to tez moze byc trzesawka - obejrzyj przebiegi jak wygladaja (nie tylko warto¶ci liczbowe), wykres przebiegu (jego ksztalt) powie ci w jakim stanie sa lambdy. Jezeli lambda nie reaguje na zimnym to moze miec tez sam± grzalke spalon± (tez mialem tak) i poki sie nie rozgrzeje spalinami bedzie trzesawka na silniku. TRzesawka bedzie bo padniêta lamda powie daj wiecej powietrza lub paliwa ni¿ w rzeczywisto¶ci jest potrzebne.

    4. Czujnik po³o¿enia walka rozrz±du - u mnie raczej objawia³o siê to na wysokich obrotach , ciezkie do zdiagnozowania , bo rzadko wyskakuje na kompie, pomimo ze czujnik wadliwy. Podobnie by³o z przep³ywk±.
    Wolne obroty to z mojego do¶wiadczenia z moim autem to problemy z: instalacj± gazow±, lewym powietrzem, ew. ¶wiecami. Z czujnika by¶ raczej nie mial wypadajacych zap³onów o ile dobrze pamietam.

    5. Przycinajaca sie przeputnica tez moze powodowaæ jaja - trzeba dokladnie umyæ.

    6. Uszczelki ktore zmieniales to zostaw raczej, ale wymieñ to czego nie zmianiales (rurke, oringi wszelkie, uszczelki przepustnicy? itp itd.)

Podobne w±tki

  1. Mam problem z nierówn± prac± silnika
    Przez patryczek1717 w dziale Seria e23
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-10-2018, 08:43
  2. [silnik] Problem z prac± silnika po zalaniu paliwa z BP - M70B50
    Przez kubosh w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-07-2013, 15:29
  3. Problem z nierówn± prac± silnika
    Przez patryczek1717 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-07-2012, 15:30
  4. Problem z prac± silnika
    Przez Zielonyz84 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-04-2010, 08:37
  5. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 08-10-2009, 19:53

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •