Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: lampy ksenon od jakiegoś czasu opadły w dół

  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,692
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11

    lampy ksenon od jakiegoś czasu opadły w dół

    Od jakiegoś czasu mam problem z lampami. Obie opadły w dół.

    Podczas włączania świateł, widać, że przeprowadzany jest test działania silniczków na lampach i światło na ścianie naprzeciw auta obniża się.
    Jakiś czas temu działało to na pewno dobrze i na pewno była droga lepiej doświetlana niż jest teraz.

    Niestety, latem jeździłem rzadko i jeśli już to za dnia, więc nie potrafię określić kiedy to się stało.

    Pytanie: Czy istnieje jakiś test w inpie, który wskaże zmierzony poziom obciążenia (w sensie jakąś wartość, która będzie się zmieniać przy zmianie obciążenia) na każdym z czujników w zawieszeniu?
    Test zapalający ksenony i zezolący nimi w górę i w dół działa bezbłędnie, więc obstawiam któryś z czujników albo wtyczkę albo wiązkę od czujnika... Tyle że są dwa, no i jakoś trzeba stwierdzić co się faktycznie stało. Czy kupić nowy czujnik, czy też może jest gdzie indziej problem.
    Nein! Mein Schnitzel!

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    166
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    berlin
    Hej, przy prawym przednim dolnym wahaczu masz czujnik poziomowania swiatel, i czasem ciegno peka(plastik) i wtedy wlasnie w zaleznosci w jakim polozeniu peknie ,w takiej pozycji ustawia swiatla, polecam sprawdzic.

  3. #3
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    3,794
    BMW
    E31;E32;E38
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Masz uszkodzony lub oba uszkodzone czujniki poziomowania świateł te przy wahaczach.

    Możliwe ,że jest tak jak napisał Grzesiek ,że pękło ramię łączące z wahaczem ,ale mogą to być jeszcze kable ,bo lubią tam przegnić ,lub cały czujnik.

    U mnie w poprzedniej e38 ramię wychodzące z czujnika obracało się dowolnie ,a czujnik stał w miejscu :)

    Jak podłączysz do kompa auto ,to pokaże ,którego czujnika moduł świateł "nie widzi" :)

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar Michal750
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    1,981
    BMW
    '96 750iL '04 F650 DAKAR
    Skąd
    Warszawa Ochota / Lublin
    W mojej byłej był ten czujnik ułamany. Prosta operacja trochę kleju, 2 blaszki, wiertełko, 4 śrubki :)

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,692
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    No tylko zastanawiam się czy technicznie jest jakaś możliwość odczytania wartości mierzonych przez ten potencjometr w inpie? Dzisiaj nie dałem rady zajrzeć, bo jest już ciemno.

    Ale dzięki za info - czyli mogę sądzić, że tył jest bardziej pancerny?
    Nein! Mein Schnitzel!

  6. #6
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    3,794
    BMW
    E31;E32;E38
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Nie ma reguły

  7. #7
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    954
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
    Pytanie: [B]Czy istnieje jakiś test w inpie, który wskaże zmierzony poziom obciążenia (w sensie jakąś wartość, która będzie się zmieniać przy zmianie obciążenia) na każdym z czujników w zawieszeniu?
    Tak. I widać co pokazuje każdy z dwóch czujników.
    Jeśli "xenony opadły", to pewnie masz tak jak u mnie -- przedni czujnik zdechł i pokazuje "podniesiony przód".
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,692
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    No a jak z tym odczytywaniem w inpie tych wartości? Da się? Gdzie tego szukać?
    Nein! Mein Schnitzel!

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar Michal750
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    1,981
    BMW
    '96 750iL '04 F650 DAKAR
    Skąd
    Warszawa Ochota / Lublin
    zapewne wchodzisz w moduł świateł LCM i klikasz STATUS >> Analog values.... poszukaj trochę...

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,692
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Dzisiaj po robocie przyjrzę się temu tematowi z bliska, bo dnie robią się coraz krótsze i niebawem będzie ksenon intensywnie używany.
    Jednak DRL to jest piękna rzecz - nie boli wcale, jak zamiast ksenonów zużywają się zwykłe żarówy.

    Dziękuję za odpowiedzi - zdam relację po oględzinach (a nuż się komuś przyda)
    Nein! Mein Schnitzel!

Podobne wątki

  1. Przełożyć koła od jakiegoś kolegi z okolic Torunia.
    Przez BartekMysza w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-08-2012, 14:55
  2. Klapa tylna do góry i w dół
    Przez olejus w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 26-12-2011, 12:54
  3. Zwierciadło czasu...
    Przez Angus MacGyver w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 07:59

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •