Strona 8 z 10 PierwszyPierwszy ... 678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 92

Wątek: [mechanika] pompa oleju m60

  1. #71
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    29
    BMW
    ex e38 740iA 94 r ex e38 740iLA 97 r e38 740d Bi-Turbo 2001r
    Skąd
    Ciechocinek
    Witam!!!od pewnego czasu moja 7-er wydawała dziwny odgłos na wolnych obrotach,cos w stylu zacierajacego sie łozyska,zreszta sam nie wiem czego trudno to okreslić,nie mogłem w kazdym razie tego zlokalizować,a od paru dni zauwazyłem ze kontrolka od cisnienia gasnie jakos tak pozniej tzn 15-20 sek od odpalenia lub szybciej jak sie dodało gazu.i dopiero wtedy uswiadomiłem sobie co to moze być!!!napewno sie "bijaaacz" :-) odkręciła, uszczelka juz zamówiona a w czwartek wieczorem mam zaklepanego mechaniora,przy okazji wymiana drązka srodkowego i węży od wspomy.ciekawe czy moje podejrzenia sie potwierdza?,pozdrawiam

  2. #72
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    168
    BMW
    E38 730d moje ex:e34 524td,e32 730,e39 525td,e38 728,e38 740,e38 740
    Skąd
    Kołobrzeg
    ja jestem po zabiegu skrecenia pompy na klei auto 260tys km przejechane ale po zdjeciu miski pompa nie byla poluzowana ale dla swietego spokoju rozkrecona i skrecona pozadnie ;D

  3. #73
    Vip Vip Awatar lockbud
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    2,433
    BMW
    Było E38 730i 94r. Jest.........................X6 40d.
    Skąd
    - Sosnowiec
    Dziś i ja sprawdzałem pompę przy wymianie oleju, jedna śruba wykręcona na około 1,5cm, dwie lekko poluzowane.

  4. #74
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    306
    BMW
    740i
    Skąd
    Stargard
    Cytat Zamieszczone przez sylwek7 Zobacz posta
    Nie do konca. Nie wklada sie podkladek, ale po odkreceniu sruby mocujacej pompe w otwor wklada sie ampula 8mm i kreci podkladka z grintem. Ta podkladka jest w pompie i wysuwa sie jak pokrecisz ampulem. Po wyregulowaniu luzu na lancuchu dokreca sie pompe 34Nm.

    Pompa wisi na 3 srubach. 2 po stronie lewej (kierowcy) i jednej po stronie pasazera. Wlasnie regulacja jest pod ta jedna po stronie pasazera ;)

    Jak wczesniej pisalem, warto wkrecic na klej, ewentualnie lekko mloteczkiem uszkodzic gwint- tak zeby lekko wcial sie w aluminium
    Zdjęcia są nie moje ale mysle ze pomogą przynajmniej mi zobrazować sytuacje.

    Czy regulacji łańcucha pompy oleju dokonuje się np imbusem 8mm po odkreceniu śruby zaznaczonej czerwona strzałką?
    czy dobrze rozumuje? Wkladam imbusa w otworek po wykręconej śrubie i krece az się zmniejszy luz a poźniej zakręcam śrubą?


    Czy nasadka 10mm poprzykręcam 3 śruby mocujące pompe oraz te które znajdują się z tyłu?
    pytam gdyz nie chciałbym żeby w środku roboty zabrakło mi narzedzi:)
    Załączone miniatury Załączone miniatury sruba 2.jpg   sruba1.jpg  
    Ostatnio edytowane przez Seba665 ; 15-02-2012 o 01:54

  5. #75
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    455
    BMW
    e34,e32,e38 740iA 1994r
    Skąd
    szprotawa
    u mnie też jedna śruba leżała w misce i pare było poluzowanych przy przebiegu 234tys,zakupiłem uszczelke w serwisie ale i tak użyłem starej i nawet się nic nie poci,była w idealnym stanie,miałem gdzieś zdjęcie regulacji łańcucha i dokładnie było pokazane że właśnie imbusem się reguluje łańcuch
    sławomir

  6. #76
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    455
    BMW
    e34,e32,e38 740iA 1994r
    Skąd
    szprotawa
    mam już to zdjęcie regulacji tylko nie wiem jak je umieścić na forum-proszę o porady na przyszłośc
    sławomir

  7. #77
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    306
    BMW
    740i
    Skąd
    Stargard
    Zdjęcia mozesz wstawić wstawić na http://imageshack.us/
    i poźniej podaj linki do nich na forum:)

  8. #78
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    306
    BMW
    740i
    Skąd
    Stargard
    koledzy spojżcie na te śruby:
    http://allegro.pl/sruba-szesciokatna...112129306.html
    lub
    http://allegro.pl/sruba-nierdzewna-d...101421425.html

    Czy nadawały by się do przykręcenia pompy oleju? na realoem jest to sruba nr 7 http://www.realoem.com/bmw/showparts...33&hg=11&fg=30
    M8x45 na allegro chcę kupić jakiś zamiennik zanim odkręcę miskę oleju, tak na wszelki wypadek jak by te 3 które trzymają pompę były w jakis sposob uszkodzone.

  9. #79
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Ważne, żeby wymiar podany w ETK zgadzał się. Dobrze jest też kupić śruby o jakieś przyzwoitej twardości(np. 8.8).
    Polecam też użyć klej/szczeliwo do śrub. Wkręcone śruby w ten sposób same na pewno nie poluzują się ;)
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  10. #80
    Zaawansowany Użytkownik Awatar G-R-Z-E-Ś
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    171
    BMW
    E38 740IA
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez Seba665 Zobacz posta
    M8x45 na allegro chcę kupić jakiś zamiennik zanim odkręcę miskę oleju, tak na wszelki wypadek jak by te 3 które trzymają pompę były w jakis sposob uszkodzone.
    Dlaczego niby miały by być uszkodzone ?? Ja osobiście jeszcze nigdy się nie spotkałem z uszkodzoną śrubą od pompy oleju a już parę ich znalazłem w misce olejowej zamiast na pompie :)
    Było E30 325 , E32 730 V8 , E30 325 MT I , E34 540 :)

    Jest E38 740IA

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •