Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Wątek: Turbosprężarka w e65

  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar alcomfilm
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    35
    BMW
    750d F01 wcześniej: 750i F01, 535d E 60, 730d E65 i wiele innych
    Skąd
    Łódź

    Turbosprężarka w e65

    Chciał bym kolegów podpytać o problem z ruszaniem. Mam e65 730d i od pewnego czasu auto po zatrzymaniu np. na skrzyżowaniu ledwo rusza z miejsca. Myślę że "Syrenka" miała by szybszy start. Dopiero gdzieś na poziomie 1500 - 2000 obrotów dostaje kopa i wtedy oczywiście doganiam to co mnie wyprzedziło. Myślałemże to może przepływomierz ale w serwisie z którego korzystam twierdzą że to turbina. Szczerze mówiąc nie pali mi się do wydania niepotrzebnie 4.500,- zł więc proszę o radę kogoś kto miał podobne doswiadczenia. Odradzają mi regenerację turbiny tylko zakup nowej. Nie jestem pewien czy to tak naprawdę wina turbosprężarki. Co o tym myślicie?

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik Awatar Roobs
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    1,433
    BMW
    E65 740D, E71- X6
    Skąd
    Wrocław
    aż tak kiepski start:/
    Popytaj o regenerację z gwarancją. Nie powiedziane że to turbina, może okazać się "sterownik" przy turbince
    Ale i tak trzeba się dokopać...ponoć :)

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar alcomfilm
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    35
    BMW
    750d F01 wcześniej: 750i F01, 535d E 60, 730d E65 i wiele innych
    Skąd
    Łódź
    Pewnie masz rację. Niektórzy twierdzą że po regeneracji to praktycznie jest nowa turbina tylko czy w tym przypadku gwarancja coś daje.
    Zawsze mogą twierdzić że sam ją zabiłem bo gasiłem silnik zbyt szybko po ostrej jeździe :-) Muszę coś z tym zrobić bo szlag mnie trafia na taką jazdę ale może ktoś miał podobne objawy i potwierdzi diagnozę serwisu.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    105
    BMW
    E65 730D ex E38 740i ex E39 530d
    Skąd
    Dolnośląskie
    Szczerze mówiąc to u mnie jest podobnie ale być może wynika to z charakterystyki przebiegu lini momentu obrotowego bo mam zrobionego chipa i widać na wykresie że silnik budzi się w okolicach 2 tyś obrotów. Ale za to potem leci jak trzeba

  5. #5
    Początkujący Użytkownik Awatar alcomfilm
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    35
    BMW
    750d F01 wcześniej: 750i F01, 535d E 60, 730d E65 i wiele innych
    Skąd
    Łódź
    ja też mam po chipie i zastanawiam się czy to nie od tego :-)
    Od 20 lat wierny tej marce!

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    105
    BMW
    E65 730D ex E38 740i ex E39 530d
    Skąd
    Dolnośląskie
    Więc właśnie może to jest powód, kosztem póżniejszego kopa turbo do 2 tyś słabo kręci. Charakterystyka momentu i mocy jest zupełnie inna niż przy normalnych fabrycznych parametrach. Mi to w sumie mało przeszkadza choć czasem duł mógłby być mocniejszy

  7. #7
    Początkujący Użytkownik Awatar alcomfilm
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    35
    BMW
    750d F01 wcześniej: 750i F01, 535d E 60, 730d E65 i wiele innych
    Skąd
    Łódź
    Wydaje mi sie że zaraz po chipowaniu nie było tego problemu. Dół był dobry a góra rewelacyjna
    Od 20 lat wierny tej marce!

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    105
    BMW
    E65 730D ex E38 740i ex E39 530d
    Skąd
    Dolnośląskie
    Samochód nabyłem od znajomego i to on go chipował,więc może z czasem nasze turbo troszkę za bardzo się napracowało choć z mojego wykresu wynika że dołu nie mam zbyt mocnego na korzyść póżniejszych fajerwerków.

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar euro_tuned
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    1,535
    BMW
    F02 750Li xDrive
    Skąd
    Kraków
    Oczywiście mylicie pojęcie chipowania, i przebiegu momentu obrotowego. Przecież silnik diesla od samego dołu ma największy mooment obrotowy. Więc jak ktoś mówi, że chipował i budzi mu się od 2k to gada jakieś bajki. Od 1000obr/min nie musi iść na full, ale jak kolega pisze, że wszyscy go wyprzedają to nie może przecież być ok. Jak dla mnie to chyba turbina. Miałem kiedyś podoby problem (w innym aucie) i było podobnie. Okazało się, że sprężarka w środku cała mi zardzewiała. Nie mogłem się zebrać nawet, żeby malucha wyprzedzić. Ale w E65 turbina to około 4000zł, więc wymieniaj/regeneruj dopiero jak będziesz pewny na 100%, że to to.

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    105
    BMW
    E65 730D ex E38 740i ex E39 530d
    Skąd
    Dolnośląskie
    Właśnie patrzyłem na wykres, dokładnie to od ok 1750 obrotów ma duży moment i tak do ok 3400 czyli nieżle. Max czyli 595nm ma przy 2547 obrotów.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •