Poka¿ wyniki od 1 do 7 z 7

W±tek: Problemów z silnikiem ci±g dalszy !! mam ochotê spaliæ to auto !!

  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    465
    BMW
    740iL Indywidual
    Sk±d
    Wroc³aw

    Problemów z silnikiem ci±g dalszy !! mam ochotê spaliæ to auto !!

    Otó¿ od kilku miesiêcy nie mogê ogarn±æ anomalii zwi±zanych z silnikiem. Wymieni³em ju¿ pó³ silnika i dalej co¶ siê dzieje. Po pierwsze auto nie ma mocy i najbardziej daje siê to odczuæ przy ok 3500-4000 ty¶ obrotów przy dynamiczym przyspieszaniu (zapala siê wtedy zó³ta kontrolka silnika i miga jak±¶ chwilke po odpuszczeniu gazu, je¶li trzymam gaz dalej wci¶niêty kontrolka zapala siê na sta³e po czym silnik na wolnych obrotach pracuje jak prehistoryczny samochód). Wymieni³em po koleii : czujnik po³o¿enia peda³u gazu, przep³ywomierz, wszystkie ¶wiece na 4 elektrodowe, wszystkie cewki i fajki, czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du, elektroniczn± przepustnice, dwie sondy lambda przed katalizatorami, wybebeszy³em dwa katalizatory przykolektorowe, jutro bêdê jeszcze zmienia³ ori katy na katy magnaflow. Generalnie po wymianie czujnika wa³ka rozrz±du oraz dwóch sond zacz±³ siê pokazywaæ kolejny problem. Teraz prócz braku mocy auto wchodzi w tryb awaryjny (engine failsafe program) i kompletnie nie wiem o co mu teraz chodzi bo po wymianie wszystkich podzespo³ów kasuje b³edy inp±. Przed chwilk± wykasowa³em wszystkie b³êdy i zrobi³em ponown± adaptacjê. Auto chodzi równiutko jak zegaareczek i raz na jaki¶ czas podskakuj± obroty do 1000 obr i nagle znowu opadaj± na 500. Nie mija kilka minut a auto znowu wchodzi w tryb awaryjny :/:/:/ Szlag mnie ju¿ trafia bo nie do¶æ ¿e wpakowa³em w to auto tyle czasu to jeszcze wymieni³em w nim po³owe elektronicznych podzespo³ów a tu dalej co¶ nie gra :/ Po wykasowaniu b³edów i ponownej adaptacji pod³±czy³em komputer i pokaza³o dwa b³êdy : DK- controller regulator area 131, 115 hot air mass meter. Móg³by mi kto¶ pomóc i przet³umaczyæ mi te b³êdy ?? O ile air mass meter to zapewne przep³ywomierz o ile DK- controller ... ??

  2. #2
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    465
    BMW
    740iL Indywidual
    Sk±d
    Wroc³aw
    Dodam, ¿e tryb awaryjny po raz pierwszy zacz±³ wyskakiwaæ dopiero po wyciêciu katalizatorów przykolektorowych i tu moje pytanie ... mianowicie czy sonda za drugimi katami wychwyci ju¿ ró¿nice w mieszance i prze³±czy auto w tryb awaryjny ?? Jutro najprawdopodobniej wytne dwa du¿e katy i zastosuje patent na oszukanie sond zakatalizatorowych z postu : http://7er.pl/showthread.php/13308-R...-katalizatorów)

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    114
    BMW
    poszukuje 740 4.4 99r-01r
    Sk±d
    olsztyn
    Witam sprawdz cisnienie paliwa

  4. #4
    Vip Vip Awatar seban123
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Sk±d
    Pu³awy, Lubelskie
    Blog
    1
    DK to nastawnik przepustnicy.
    Po wyciêciu katów pojawi siê b³±d - sprawno¶æ katalizatora 40 i 45. Sterownik musi mieæ warunki do przetestowania wydajno¶ci katalizatora wiêc tak szybko tego nie wy³apie.
    Zacznij od przyjrzenia siê przepustnicy i instalacji do niej id±cej oraz instalacji od przep³ywki. Zobacz te¿ jak± temp silnika widzi komp. Mo¿e te¿ siê co¶ dziaæ w instalacji lub ze sterownikiem i gubi zasilanie czujników.

  5. #5
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    176
    BMW
    e38 735i
    Sk±d
    S-c
    @MastaKleszcz jeste¶ pewien, ¿e to elektronika? Mia³em problem z moc± i prac± na wolnych (g³ównie na zimnym) i czym ni¿sza temperatura by³ wiêkszy. Bywa³o nawet tak, ¿e spod ¶wiate³ ledwo rusza³. Tryb awaryjny wprawdzie siê nie w³±cza³, ale by³o to naprawdê uci±¿liwe.

    Problem powodowany by³ niewielkim i niewidocznym na pierwszy rzut oka pêkniêciem na kolektorze ss±cym (dostawa³ "lewego" powietrza). Po drodze zmieniano u mnie ¶wiece, cewki, przep³ywomierz (nawet dwukrotnie), odmê, naprawiano modu³ sterowania silnikiem, zmieniano wtryskiwacze, sondy Lambda, wielokrotnie pod³±czano INPÊ i nic nie wychodzi³o a wszystkie te zabiegi nie da³y rezultatu.

    Pêkniêcie odkryto przypadkiem jak siê okaza³o ¿e silnik reaguje "na dotyk" w którym¶ miejscu. Usuniêcie nieszczelno¶ci kolektora podzia³a³o i zacz±³ idealnie pracowaæ.

    Nikt u mnie za bardzo pod uwagê nie bra³, ¿e mo¿e chodziæ o "lewe" powietrze a ono okaza³o siê winowajc±. S³ysza³em nawet w jednym warsztacie diagnozê ¿e "trzeba silnik wymieniæ"
    Pozdrawiam

    fm

  6. #6
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    465
    BMW
    740iL Indywidual
    Sk±d
    Wroc³aw
    Cytat Zamieszczone przez fm Zobacz posta
    @MastaKleszcz jeste¶ pewien, ¿e to elektronika? Mia³em problem z moc± i prac± na wolnych (g³ównie na zimnym)...........
    Je¶li chodzi o Twój przypadek to w mojej sytuacji raczej nie ma takiej mo¿liwo¶ci. U mnie objawia siê to w ten sposób, ¿e nie zachodzi zjawisko regularnego falowania obrotów ... po prostu przez minute pochodzi idealnie i nagle sam z siebie wskakuje na 1000 obr. pó¼niej znowu troche pochodzi równiutko i z nowu obroty w góre na 1000 (trzyma ok 10 sekund). Z kolei je¶li chodzi o Twój problem to podejrzewam, ¿e falowanie by³o regularne poniewa¿ silnik ci±gn±³ lewe powietrze przez ca³y czas. Dlatego jutro spróbuje jeszcze zrobiæ co¶ z tymi sondami i katami ... mam nadziejê, ¿e brak mocy objawia siê zapchanymi katalizatorami g³ównymi ...

    Swoja drog± czy kto¶ z was uwa¿a, ze wyciêcie samych katów przykolektorowych mog³o wp³yn±æ na odczyty sond za katami i w rezultacie prze³±czyæ silnik w tryb awaryjny ? Ale sk±d wziê³yby siê b³edy : DK- controller regulator area 131, 115 hot air mass meter ??
    Ostatnio edytowane przez MastaKleszcz ; 13-09-2011 o 01:31

  7. #7
    Vip Vip Awatar seban123
    Do³±czy³
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Sk±d
    Pu³awy, Lubelskie
    Blog
    1
    Aby pojawi³ siê b³±d na przep³ywkê to musi byæ gdzie¶ albo brak styku lub zwarcie. Jak bêdzie trochê przek³amywa³a to b³êdu nie z³apie. Zapchany kat mo¿e wp³ywaæ na odczyt z przep³ywki. Po co od razu wycinaæ katy. Wykrêciæ sondy i przelecieæ siê bez. Jak bêd± zapchane to od razu poczuje siê ró¿nicê.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •