Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 20

W±tek: 5HP30 - co to za b³±d i jak go naprawiæ?

  1. #1
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar brunoz
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Sk±d
    Katowice
    Blog
    11

    Question 5HP30 - co to za b³±d i jak go naprawiæ?

    Kod:
    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------
    Date: 09/06/11 16:46:59
    ECU: AGS922
    JobStatus: OKAY
    Variant: AGS922
    -------------------------------------------------------------
    RESULT: 1 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------
    2 Solenoid Valve Shift-Lock
    Error frequency : 205
    Label Byte 17 0.00 -
    Label Byte 18 208.00 -
    Battery Voltage 11.00 Volt
    Operating hours -7946.00 hours
    Label Byte 17 129.00 -
    Label Byte 18 32.00 -
    Battery Voltage 13.00 Volt
    Operating hours -7946.00 hours
    Label Byte 17 0.00 -
    Label Byte 18 208.00 -
    Battery Voltage 11.00 Volt
    Operating hours -7768.00 hours
    Open circuit
    ---
    Sporadic error
    ---
    ---

    Panowie, co jaki¶ czas pojawia mi siê taki oto b³±d.
    Skrzynia dzia³a normalnie. Wszystkie funkcje dzia³aj± jak zak³ada³ producent.
    Na Midzie pojawia mi siê ten Trans. Failsafe blablabla.. w momencie jak zrzucam D na cokolwiek innego.

    Wyczyta³em, ¿e chodzi o
    Solenoid Parking/Neutral Lock, który zosta³ zidentyfikowany na pierwszy z trzech identyfikowalnych stanów:
    Break in wiring
    Short in wiring
    Defective valve winding
    .

    Oznacza to, ¿e mam brak styku na pinie 2 EGS?
    Ale co to oznacza i gdzie tego poszukaæ?
    Nein! Mein Schnitzel!

  2. #2
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    46
    BMW
    e38 750i
    Sk±d
    Pruszków
    egs to chyba sterownik skrzyni biegów...powinien sie znajdowaæ pod mask±(pod os³on± bezpieczników) mo¿e jaki¶ styk za¶niedzia³...musisz sprawdziæ i ewentualnie przeczy¶ciæ

  3. #3
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar brunoz
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Sk±d
    Katowice
    Blog
    11
    Ryj±c dalej po sieci natrafi³em na trop:

    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/54/47
    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/03/71/22

    Czytaj±c lekturê nasunê³o mi siê kilka skojarzeñ:
    U mnie skrzynia nie blokuje siê w ¿adnej pozycji, podczas jazdy mo¿na zrzuciæ D do N (po wci¶niêciu spustu na koñcu lewarka). Mogê mieszaæ lewarkiem na niepracuj±cym silniku, odpalaæ auto bez hamulca itp. B³±d trans.failsafe mode na MIDzie pojawia siê te¿ jak mam np. N i wcisnê hamulec.

    Wszystko wskazuje, ¿e nie jest pod³±czony (lub uszkodzona jest cewka) elektrozawór (solenoid), który powinien siê uaktywniaæ w poszczególnych warunkach i blokowaæ lewarek skrzyni...

    P/N lock (shift-lock in Japan and US version up to 09/96, in all country-specific variants as from 09/96)


    It is only possible to shift out of the positions "P" or "N" after evaluation of the signals:

    • Brake (brake light switch or brake light test switch)
    • Road speed
    • Engine speed
    • Time

    The selector lever is locked when no brake signal is detected with the engine running and the vehicle stationary. A time delay function of approx. 0.5 s is used for operation under winter conditions. The brake light switch is designed as a normally-opened contact referred to 12 V and the brake light test switch as a normally-open contact referred to ground. The shift lever is locked by way of a solenoid on the selector lever switch.
    ¬ród³o: WDS


    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	solenoid.jpg
Wy¶wietleñ:	13
Rozmiar:	32.8 KB
ID:	3527

    Chodzi o element z lewej strony. Ma dwa piny, zak³adam, ¿e jest to proste zasilanie cewki elektromagnesu. Czy faktycznie takie elementy ulegaj± uszkodzeniu?

    No i nasuwa siê jeszcze jedno ciekawe pytanie: wed³ug VIN mam auto z 06/1996. Skrzynia Steptronic. Natomiast w realOEM wynika z tego, ¿e czê¶æ nr 5 wystêpuje dopiero od 09/1996 (choæ realOEM nie pisze, ¿e nie znalaz³ czê¶ci nie pasuj±cych do mojego modelu). Ten sam tekst (o 09/96) jest w WDS, który zacytowa³em powy¿ej. To w koñcu jak to jest?
    Ostatnio edytowane przez brunoz ; 08-09-2011 o 21:18
    Nein! Mein Schnitzel!

  4. #4
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    46
    BMW
    e38 750i
    Sk±d
    Pruszków
    naj³atwiej zacz±æ od najprostszych rzeczy...sprawdz ten sterownik...mo¿e faktycznie tam co¶ nie styka...przez takie 'niestyki' mog± byæ ró¿ne ciekawe akcje. Jutro a¿ sprawdzê jak zachowuje siê mój lewarek ;]

  5. #5
    Vip Vip
    Do³±czy³
    Dec 2009
    Posty
    4,236
    BMW
    Nie mam
    Sk±d
    Racibórz(¦l±sk)
    Chodzi o elektrozaworek przy lewarku zmiany biegów. Blokuje on po³o¿enie lewarka w pozycji P lub N uniemo¿liwiaj±c zmianê bez wci¶niêcia hamulca.
    Celem wykszta³cenia nie jest nape³nienie umys³u cz³owieka faktami; zadaniem jest nauczyæ go, jak ma u¿ywaæ umys³u do.. my¶lenia. A czêsto zdarza siê, ¿e cz³owiek lepiej umie my¶leæ, nie bêd±c krêpowany wiedz± przesz³o¶ci.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz co¶, jest pw, mail, gg, w ostateczno¶ci sms

  6. #6
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar brunoz
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Sk±d
    Katowice
    Blog
    11
    No w³a¶nie ju¿ teraz mniej wiêcej wiem. Ale ¿eby takie gówienko tak g³o¶no krzycza³o i tyle komunikatów pisa³o...?
    Nein! Mein Schnitzel!

  7. #7
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar FuTuRee
    Do³±czy³
    Aug 2010
    Posty
    86
    BMW
    e38 m62b44 e65 n62b36 e70 n52b30
    Sk±d
    Ma³a wioska gdzie¶ w ¶rodku
    Witam. Ten sam b³±d mam u siebie. Ostatnio nawet zawzi±³em siê ¿eby naprawiæ tê usterkê. Niestety po zdjêciu mieszka i plastikowej os³ony lewarka zmiany biegów nie mogê zlokalizowaæ tego elektrozaworu. Wiem dok³adnie w którym miejscu powinien siê znajdowaæ ale niestety nic tam nie ma. Ma³o tego nie mogê zlokalizowaæ kostki która powinna byæ pod³±czona do niego. Wnioskujê, ¿e nie ma mo¿liwo¶ci aby tej blokady nie montowano od pocz±tku produkcji serii, w zwi±zku z tym mam pytanie. Czy kable do w.w elektrozaworu id± z wi±zki sterownika skrzyni?? I drugie pytanko. Czy kto¶ z forumowiczów ma mo¿e ma taki wynalazek?? Z chêci± bym odkupi³ bo ju¿ denerwuje mnie ci±g³e ogl±danie komunikatu "trans fail bla bla" po wci¶niêciu peda³u hamulca:) Z góry dziêki za odpowied¼. Pozdrawiam:)

  8. #8
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar darkman
    Do³±czy³
    Apr 2011
    Posty
    331
    BMW
    E38
    Sk±d
    dolno¶l±skie
    Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
    No w³a¶nie ju¿ teraz mniej wiêcej wiem. Ale ¿eby takie gówienko tak g³o¶no krzycza³o i tyle komunikatów pisa³o...?
    Mi przez amortyzatorek hamulca no¿nego wywala³o b³êdy parktronica... ;p Wiêc wiesz.... :D

  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    692
    BMW
    e38 m52 + LPG
    Sk±d
    Jastrzêbie Zdrój
    witaj kolego i co naprawiles to? znalaz³es wi±zkê od tego elektrozaworu? ja mam 96r z sierpnia i tez nie mam w ogole tego elektrozaworu., pozdrawiam
    Bia³y

  10. #10
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar brunoz
    Do³±czy³
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Sk±d
    Katowice
    Blog
    11
    Bialydaro, zabieram siê do tego jak pies do je¿a. Przez zimê auto sta³o i dopiero teraz znajdujê chwilkê, ¿eby pog³adziæ je po kierownicy. Ostatnio zmienia³em g³o¶niki z 13cm na 16cm i dok³ada³em dystanse z MDFu. Sztuka siê uda³a, bo po zakryciu boczkiem wygl±da jak orygina³ :-)

    ... no ale wracaj±c do tematu. Byæ mo¿e dzisiaj (choæ nie obiecujê) znajdê chwilê i spojrzê w inpê i sterownik EGS.
    U mnie nie ma tego si³ownika, choæ miejsce w blasze jest. Kilku kolegów potwierdzi³o mi, ¿e w 96 roku nie montowano tego urz±dzenia, wiêc mog³oby siê zgadzaæ wszystko z poszczególnymi moimi opisami powy¿ej. Próbowa³em dociec, czy tylko si³ownika brak. Ale brak jest równie¿ kostki. Ca³ej konsoli raczej nie zdejmowa³em, ale szuka³em dok³adnie i tak daleko jak to mo¿liwe.

    W zwi±zku z tym, ¿e sterownik z nieznanej mi przyczyny domaga siê si³ownika, mam do wyboru trzy rozwi±zania:

    - sprawdziæ czy we wtyczce EGS pin 2 jest poprowadzony gdzie¶ w czelu¶ci auta i je¶li jest, spróbowaæ znale¼æ gdzie prowadzi
    - je¶li kabla nie ma, mo¿na pin 2 przy sterowniku EGS po³±czyæ z pinem 53 poprzez rezystor, symuluj±c tym samym egzystencjê si³ownika
    - je¶li kabla nie ma, mo¿na poprowadziæ wi±zkê a¿ do konsoli ¶rodkowej i pod³±czyæ si³ownik (trzeba mieæ si³ownik).

    Ja osobi¶cie rozwa¿am rozwi±zania 2 i ewentualnie 3 bo nie s±dzê, ¿ebym móg³ znale¼æ gdzie dok³adnie biegnie kabel, bez rozbebeszania ¶rodka.
    Si³ownik mam od pó³ roku. Kula siê po baga¿niku. Oprócz samego kabla trzeba go jeszcze zamontowaæ, a to chyba jest tylko mo¿liwe jak siê odkrêci ca³± p³ytê z lewarkiem.
    Nein! Mein Schnitzel!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •