Strona 2 z 12 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 114

Wątek: E38 5.4 V12 czy warto?

  1. #11
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,880
    BMW
    750iL
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    tak jest odczuwalna roznica,

  2. #12
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    17
    BMW
    Jaguar xjr niebawem e38 750
    Skąd
    Łódź
    No widzę że już parę osób się wypowiedziało że jakaś tam odczuwalna różnica jest. Dla samego dźwięku z pod maski i skórzanego kokpitu nie pchał bym się w większe koszta utrzymania V12.
    Decydując się na ponad 5 litrowy silnik mamy prawo oczekiwać od niego czegoś więcej niż od 4.4 V8.
    W temacie http://7er.pl/showthread.php/5814-E3...t=peda%B3+gazu pisali że 740 przejedzie pierwszy kilometr w 26.5 sek. gdzie 750 zrobi to w 26.6 sek.
    Skoro twierdzicie że V12 lepiej ciągnie od 0 do końca to musi to być jakaś bzdura, bo z kolei gdzie indziej pisali że to 750 szybciej przejedzie pierwszy kilometr.. Ile danych z osiągami tyle wersji dlatego też założyłem ten temat żeby się wypowiedzieli Ci co z własnego doświadczenia wiedzą jak co jedzie.
    Na pewnym forum koleś posiadający 750 V12 napisał coś takiego: "Silnik pracuje z niezwykła kultura, brakiem jakichkolwiek wibracji i ma moc w każdym zakresie obrotów, przy 200 km/h wciskasz gaz i v12 wbija Cie z wielka silą w fotel"
    Czy jest to możliwe żeby przy takiej prędkości w dwu tonowym samochodzie po wciśnięciu gazu jeszcze w siedzenia wgniatało..??

  3. #13
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,880
    BMW
    750iL
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    tak, moze nie wbija ale czuc calym cialem ze jeszcze przyspiesza

  4. #14
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    17
    BMW
    Jaguar xjr niebawem e38 750
    Skąd
    Łódź
    Już zdecydowałem się w 90% na V12. Mam tylko jeszcze pytanie odnośnie skrzyni automatycznej. Z tego co wyszukałem to w 740 montowana jest 5HP24 a w 750 5HP30.
    Jakieś znaczące różnice są pomiędzy tymi skrzyniami? Któraś jest bardziej awaryjna? W 5HP30 jest Steptronic i tryb S?

  5. #15
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,880
    BMW
    750iL
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    widzialem w 740 skrzynie 5hp30,

  6. #16
    Vip Vip Awatar dealer25
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,610
    BMW
    e66 750Li
    Skąd
    Wałcz
    ja mam w M62B44 z 96 skrzynie 5hp30

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    wszystko zależało od rocznika
    Załączone miniatury Załączone miniatury ZF1999Chart.jpg  

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Bardzo ciekawa grafika.
    Z tego wynika że mam 5HP30.

    Tylko co to oznacza w praktyce?
    http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_5HP24_transmission
    http://en.wikipedia.org/wiki/ZF_5HP30_transmission

    Info o 5HP30: http://www.zf.com/na/content/media/u...cars/5HP30.pdf

    cytaty za innym forum

    5HP24
    420Nm
    1st: 3.57
    2nd: 2.20
    3rd: 1.51
    4th: 1.00
    5th: 0.80
    rev: 4.10

    5HP30

    560Nm
    1st: 3.55
    2nd: 2.24
    3rd: 1.54
    4th: 1.00
    5th: 0.79
    Rev: 3.68


    5HP24 is smoother and quicker shifting. 5HP30 is more robust.

    5HP24 can handle supercharged M6x V8s without an issue.





    Th 5HP24 is a downgrade over the 5HP30 in terms of strength. I have seen 5HP24s fail in many ways, including hard part failures. The only way I have ever seen a 5HP30 fail is due to the known check ball flaw. In comparison, I have held a bifurcated A clutch carrier in my hands from a stock E39 540. The stock engine sheared the carrier apart. I have held the same part on a 5HP30, and it weighs about twice as much as the part on the 5HP24. Both transmissions suffer due to poor fluid change practices. ("lifetime fluid", yeah, right!)
    Ostatnio edytowane przez brunoz ; 22-08-2011 o 08:17
    Nein! Mein Schnitzel!

  9. #19
    www.foto-km.com Vip Awatar extino
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    652
    BMW
    BMW E32 740i V8 M62 1992 SHADOWLINE/E38 750i V12 M73 1999 / E65 745i V8 2002
    Skąd
    Poland

    Cool

    TO zapraszam do mnie, przejedziesz sie na autostradzie moim V12 przy 220km/h i nadal ciągnie bez problemu
    Cytat Zamieszczone przez bawaria82 Zobacz posta
    No widzę że już parę osób się wypowiedziało że jakaś tam odczuwalna różnica jest. Dla samego dźwięku z pod maski i skórzanego kokpitu nie pchał bym się w większe koszta utrzymania V12.
    Decydując się na ponad 5 litrowy silnik mamy prawo oczekiwać od niego czegoś więcej niż od 4.4 V8.
    W temacie http://7er.pl/showthread.php/5814-E3...t=peda%B3+gazu pisali że 740 przejedzie pierwszy kilometr w 26.5 sek. gdzie 750 zrobi to w 26.6 sek.
    Skoro twierdzicie że V12 lepiej ciągnie od 0 do końca to musi to być jakaś bzdura, bo z kolei gdzie indziej pisali że to 750 szybciej przejedzie pierwszy kilometr.. Ile danych z osiągami tyle wersji dlatego też założyłem ten temat żeby się wypowiedzieli Ci co z własnego doświadczenia wiedzą jak co jedzie.
    Na pewnym forum koleś posiadający 750 V12 napisał coś takiego: "Silnik pracuje z niezwykła kultura, brakiem jakichkolwiek wibracji i ma moc w każdym zakresie obrotów, przy 200 km/h wciskasz gaz i v12 wbija Cie z wielka silą w fotel"
    Czy jest to możliwe żeby przy takiej prędkości w dwu tonowym samochodzie po wciśnięciu gazu jeszcze w siedzenia wgniatało..??
    DANE Z KATALOGU TECHNICZNEGO - SILNIKI BENZYNOWE - MODEL E38
    740i V8 4,4 l (4398 cm³),
    Silnik: DOHC
    Układ zasilania: wtrysk
    Średnica × skok tłoka: 92,00 mm × 82,70 mm
    St. sprężania: 10,0:1
    Moc maksymalna: 286 KM (210 kW) przy 5400 obr/min
    Maks. moment obrotowy 440 N•m przy 3600 obr/min
    0-100 km/h: 7,0 s
    V-max: 250 km/h

    750iL V12 5,4 l (5379 cm³),
    Silnik: SOHC
    Układ zasilania: wtrysk
    Średnica × skok tłoka: 85,00 mm × 79,00 mm
    St. sprężania: 10,0:1
    Moc maksymalna: 326 KM (240 kW) przy 5000 obr/min
    Maks. moment obrotowy 490 N•m przy 3900 obr/min
    0-100 km/h:6,6 s
    V-max: 250 km/h

    Podsumowując piszesz głównie z naciskiem na koszta nawet widać o samych wypowiedziach odnosnie v12 a v8 twierdzac iz nie ma różnicy jak twierdzisz ze nie ma to po co ci v12 wiec wybór już pada na mniejszy silnik np.4 litry
    dalej utrzymnie 750 v12 więcej wynosi niż 740i i patrzac po wypowiedziach moze byc problem z finansami z czasem na utrzymanie tego v12 a raczej zbyt szybko nie bedziesz jezdzic furka to dalej przemawia wszystko na 740 niz 750. Pomysl nad 740i z wypas wyposażeniem niż brac 750i z skóra nawet na desce a za jakis czas bedziesz narzekac a renowac AŻ tyle skóry wynosi

    a pozatym w 4 setnych sekundy ciężko zauważyć różnicę pomiędzy v8 a v12 w osiagach. popatrz dobrze na dane technicze fabryki nie przeskoczysz na orginalnych czesciach w aucie
    Ostatnio edytowane przez extino ; 22-08-2011 o 08:37

  10. #20
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,126
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Zdrowe i 100% sprawne (ciezko taka znalezc) V12 ze wzgledu na ilosc cylindrow lepiej idzie od dolu w porownaniu do M62, (M62TU zbiera sie tak samo). Przewaga w mocy niestety kompensowana jest przez wage auta- sama skrzynia HP30 wazy dobre 30kg wiecej jak HP24
    Dzwiek V12 porazka w porownaniu do V8
    Servis V12 duzo bardziej skomplikowany = drozszy jak V8 (2 przeplywki, 2 przepustnice- urzadzenia dzialajace w tandemie wiec musza byc idealnie zgrane inaczej zaczynaja sie schody, slawne uszczelki kolektora ssacego itp...)
    Spalanie - temat wyczerpany
    Decyzja nalezy do Ciebie :)
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 22-08-2011 o 08:49
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •