Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 39 z 39

Wątek: e38 INPA: 45 Auxiliary water pump, co to za błąd?

  1. #31
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Nie wykręcaj kota ogonem. U mnie miałem na myśli w zakładzie w którym pracuję a tutaj nie ma sentymentów. Myślałem że jest gorszy dostęp do tego zaworu. Nigdy E38 nie rozbierałem do tego stopnia. Ale za całą robotę jak jest łatwy dostęp to było by jakieś:
    150 za demontaż kompresora i napełnienie olejem jak należy
    150 za płukanie układu
    50 - 70 za wymianę według opisu od Ciebie
    Zawór to koszt przynajmniej 200
    Jak by trzeba było demontować sporo środka to by doszło 80 za roboczogodzinę.

  2. #32
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Nie obrażaj się, tak zapytałem z ciekawości. Wiem, że nie zrobiłbyś w bambuko kolegi :-)

    Brakuje mi tylko głosów osób, które jak czytają taki wątek jak mój, to piszą na pewniaka "weź zrób płukanie układu, wymień sprężarkę na starą bo sprawna i wymień zawór. Innej drogi nie ma", a są takie, które dopiero jak ja jakimś pokrętnym wymęczonym amatorskim sposobem dojdę do tego faktu, odezwą się z tekstem typu "a nie mówiłem" albo "wiedziałem, że tak będzie".
    To jest znów uogólnienie.. Nie piję absolutnie do nikogo konkretnego.

    Ale mam nadzieję, że jak za jakiś czas znajdzie się osoba, która będzie mieć podobne objawy na klimie, to będzie jej łatwiej.


    EDIT: jeszcze jedno: wypłukam układ, to potem należy zalać olejem sprężarkę i osuszacz. Ile oleju wlać do poszczególnych elementów?
    Ostatnio edytowane przez brunoz ; 13-07-2011 o 08:22
    Nein! Mein Schnitzel!

  3. #33
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
    Świat znowu jest kolorowy... Zamiast 700 będzie może 300-400.

    Pytanie z ciekawości: dlaczego skasowałbyś kolegę z forum za taką usługę dużo więcej? :-)
    Popatrz na sprawe z drugiej strony - aktualnie jest srodek sezonu na klimy i pod kazdym dobrym warsztatem zajmujacym sie klimami kolejka po horyzont, prosty servis srednio zajmuje okolo 20-30min i kosztuje w granicach 200zl- teraz przelicz ile czasu mniej wiecej zajmie naprawa twojego auta - 700zl to w tym przypadku robota prawie gratis :D

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  4. #34
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Panowie, uważam temat za zamknięty. Problem rozwiązany!

    Chłopaki na serwisie zrobili kawał dobrej roboty:
    - czyszczenie i płukanie sprężarki, zalanie odpowiednią ilością odpowiedniego oleju
    - wymiana wymienionej sprężarki na moją oryginalną
    - płukanie całego układu specjalnym środkiem (okazało się, że oleju w nim że hoo-hooo...)
    - wymiana osuszacza (ale to było miesiąc temu)
    - wymiana zaworu rozprężnego
    - wszędzie gdzie były, wymiana oringów na nowe
    - sprawdzenie szczelności, kontrola ciśnieniowa, próżniowa
    - napełnienie czynnikiem 1200g
    - test w upale 30 stopni przy otwartych przednich oknach: we wnętrzu komfortowo chłodno.

    mój test praktyczny: 2 dni intensywnej jazdy, 800km.
    Klima śmiga jak szalona. Wiatrak przy chłodnicy załącza się na 1 stopień, a ani razu nie musiał na drugi (nie wspominając o trzecim). We wnętrzu auta zimno: nastawy na 20 stopni, nawiew na 2. Powietrze aż oziębia kierownicę i ręce jak się przesadzi. Pies z tyłu zadowolony i mordkę trzymał vis-a-vis nawiewu 3 strefy non stop i nie dyszał. Jest OK.

    Na początku wymiany zaworu był strach, że będzie prucie połowy deski kloz.. ee... rozdzielczej, ale okazało się, że panowie inżynierowie z Monachium wykonali swoją robotę dobrze. Zawór jest łatwo dostępny spod schowka pasażera. Wymiana to około 10 minut.
    A największym sukcesem jest koszt... Myślałem, że mnie skasują za te wszystkie operacje, ale pozytywnie się zaskoczyłem.

    Kluczem do zagadki okazał się zawór rozprężny, który zawieszał się w losowych okolicznościach w pozycji zamkniętej lub prawie zamkniętej. Klima słabła, ciśnienie rosło, aż czujniki rozłączyły układ. Zawór rozstał wymieniony na identyczny, nowiutki, z logo Egelhof oraz z logo BMW.

    Teraz klima tak podaje, że można chłodzić piwo, gdyby dało się je przymocować do kratki nawiewu.
    Nein! Mein Schnitzel!

  5. #35
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    760
    BMW
    750Li E66
    Skąd
    G-dz
    Brunoz - mam ten sam kłopot który Ty miałeś, czyli błąd 45 i klima zanika. Czasem błąd uda się usunąć i klimatyzacja chłodzi jak szalona, a po pewnym czasie błąd się pojawia i klimy brak.
    Czyli bezpośrednią przyczyną był ten zawór rozprężny czy coś jeszcze?

  6. #36
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rosomak79
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Skąd
    Kraków
    Brunoz- wrzuć linka z realoem z miejscem gdzie znajduje się ten zawór rozprężny. U mnie klima słabo chłodzi i ostatnio uzupełniałem, bo środka było prawie zero a klima się włączała. Jak gość podpiął kabelki to ciśnienie było na maxa, aż sam się zdziwił skąd.

  7. #37
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Zawór jest jak zajrzysz tam, gdzie pasażer ma stopy - musisz zdjąć prawą osłonę konsoli centralnej pod schowkiem pasażera. Pod nią jest taka gruba izolująco-tłumiąca czarna guma, którą się po prostu zdejmuje. A pod tym już widać zawór z rurkami. Realoem za bardzo tego nie pokazuje wizualnie (w sensie położenia w aucie), stąd ten opis.

    Demontaż tego zaworu to chwila-moment, ale pamiętaj, że skoro jest przypchany, to nawet po odessaniu wszystkiego co się dało z układu, będzie tam ciśnienie. A zatem będzie bryzgać zielonym fozforyzującym szlamem - podłóż sobie grube szmaty i folię.

    Jak już zdejmiesz zawór, to warto jest przedmuchać cały układ azotem albo chociaż powietrzem.

    U mnie od czasu wymiany klima chodzi jak szalona absolutnie nie narzekam i jestem zadowolony z naprawy.
    Nein! Mein Schnitzel!

  8. #38
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rosomak79
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    433
    BMW
    740i manual M60B40
    Skąd
    Kraków
    Ok, czyli wystarczy odessać czynnik z układu i można zabrać się za wymianę tego zaworu ? Patrzyłem również w TIS na demontaż i powiedz czy trzeba odkręcać te rurki pod maską przy ściance grodziowej ?

  9. #39
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Cytat Zamieszczone przez rosomak79 Zobacz posta
    Ok, czyli wystarczy odessać czynnik z układu i można zabrać się za wymianę tego zaworu ? Patrzyłem również w TIS na demontaż i powiedz czy trzeba odkręcać te rurki pod maską przy ściance grodziowej ?
    Zadnych rurek nie trzeba odkrecac. wystarczy zdjac oslony tak jak pisalem.
    dasz rade.
    Nein! Mein Schnitzel!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •